Kertoako vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistus

Vieras
Taustaa...
Olen seurustellut miesystäväni kanssa viisi vuotta. Meillä ei
ole koskaan ollut suurempia vastoinkäymisiä ja yhdessä asuminen on sujunut hyvin. Suhteemme on tietysti tullut jo jonkin aikaa sitten arki.... ei hellittelyä, kauniita sanoja...

Nyt keväthuuma tai jokin kuitenkin valtasi minut ja yhtenä iltana tajusin olevani toisen miehen kanssa ns. treffeillä.
Hän on mukava ja kiinnostava, mutta minusta tuntuu että olen ainoastaan kiinnostunut siitä tunteesta, kun tapaa uuden ihmisen (en siis niin kiinnostunut itse miehestä).
Suutelimme muutaman kerran.

Nyt omatuntoa kolkuttaa, enkä tiedä mitä tehdä. Unohtaakko koko asia ja olla kertomatta, vai kertoako
ja kadottaa suhteen luottamus (ja ehkä mieskin).
Jos pystyt kertomaan omista kokemuksista/ajatuksista kertomastani niin kirjoita ihmeessä vastaus (tai muuten vaan ottaaksesi kantaa). Kiitos!

Tässä lähdetään kaltevalle pinnalle, jos jätetään kertomatta. Lopputulos saattaa olla se, että kumpikin sooloilee tahoillaan, ja teeskentelee siveää kotona. Olen sitä mieltä, että mitä aikaisemmin sen parempi on lätkiä kissat pöydälle ja rehellisesti sopia yhteiset rajat sekä vieraitten että niistä kertomisen suhteen. Ap saattaa jo olla myöhässä.

Sanoisin, että älä kerro. Se, mitä kertomisella ilmeisesti haet, on kevennystä omalletunnollesi. Ja kyllähän se kevenee tunnustamalla. Samalla loukkaat kumppaniasi ja voit aiheuttaa jopa parantumattoman luottamuspulan.

Tosin, jos kerrot ja selviätte seuraavasta pienestä tai suuremmasta kriisistä, voi suhteenne olla entistä vahvempi. Tämä voisi olla hyvä käännekohta, jossa alatte keskustella enemmän ja panostaa keskinäiseen suhteeseenne toisella tavalla. Tai sitten se on oljenkorsi, joka lopullisesti murtaa kamelin selän.

Tiedät itse parhaiten, miten kumppanisi tällaiseen suhtautuu, kuinka vahva suhteenne on yms.

Tilanne on vaikea, koska jos mietin itseäni kumppanisi asemaan, niin tottakai haluaisin tietää, mutta en ole ollenkaan varma, pystyisinkö antamaan anteeksi ja luottamaan enää ja sen takia en sitten kuitenkaan tiedä, haluaisinko tietää.

Sammoo mieltä Annelin kanssa. Kun kerran et ole tuon suurempaa syntiä tehnyt, ette ole edes kihloissa ja jos et edes aio tavata tuota vierasta enää, niin mikä siinä niin merkityksellistä oli?

Kyllä sinun kannattaa kertoa, oppiipahan se patalaiska sika sielä kotona ettet ole itsestäänselvyys.

Hän on ajanut sinut tunteettomalla käytöksellään tuohon tilanteeseen ja HÄNEN on kannettava siitä vastuu ja nieltävä tilanne. Tilannetta kannattaa kumminkin kehittää ja päätyä treffeillä sänkyyn, jonka jälkeen kotona vaatia miestä toisen miehen jäljiltä liukkaille. Se on oikein, oppiipahan ettei nainen ole mikään talouskone vaan tasapainoinen ja -arvoinen nainen ja jos mies on kunnon mies hän alkaa kunnioittamaan ja huomioimaan sinua enemmän.

Tietysti jos miehesi olisi tehnyt saman niin silloinhan jättäisit hänet, koska sinä huomioit myös miehesi tunteita ja et tekisi mitään joka loukkaa häntä. Vaikkei tietysti hän ole ansainnutkaan moista huomiota

Kelaa hieman...

Kiitos vastauksista....ja lisää vastauksia saa lähettää...

Luulempa, ettei siinä mitään ihmeellistä merkitystä ollut...tavata tämä toinen. Ehkä innostuin kuvittelemaan toisenlaista elämää....toisen kanssa+alkuhuuma. Sitä välillä ajattelee, että parisuhde olisi jotain suurta ja ihmeellistä koko ajan, mutta mahtuuhan siihen paljon muutakin.
En tapaa toista kertaa tätä vierasta miestä...
vaikka vähän ehkä haluiaisinkin, mutta eikös parisuhteessa ole juuri kyse siitä, että pitää päätöksistään kiinni....
Minun pitää kyllä vakavasti miettiä mitä tulevaisuudeltani haluan....olen vielä niin nuorikin...

Yhteistyössä