Kersalle ekat laskettelusukset

Mroo,

ossaisko joku viisaampi kertoa, että miten merkittävästi temppusukset, esim. K2 Bladet eroaa ihan vain lyhyistä laskettelusuksista? Pituutta niillä olis sopivasti sen 80-90 cm.. Mutta että niitähän ei varmaankaan voi lapselle pistää ensisuksiks rinteeseen?
 
Ehkäpä asian vierestä..
Jos tarkoitat temppusuksilla=minisuksia joita oli myös ainakin 80-luvun lapsuudessa niin veikkaisin jotta ero saattaa olla siteissä. Minisuksissa muistaakseni oli nyörisiteet jotka eivät irtoa jalasta toisin kuin laskettelusukset. Vaarallisemmat nuo minisukset.
 
"..."
Temppusuksilla voi lasketella ihan normisti. Niissä on vaan lisänä se "temppuominaisuus". Mä oon ite laskenut pojan twineillä ihan vaan ilman temppuilua. Aika pienet on kyllä ekoiks suksiks. Meillä muksut alotti 4 vuotiaina laskee ja 100cm oli sukset. (Siis toki lyhyitä suksia on joo, mut siis lyhyet temppusukset.)
 
ap.
[QUOTE="...";27712347]Temppusuksilla voi lasketella ihan normisti. Niissä on vaan lisänä se "temppuominaisuus". Mä oon ite laskenut pojan twineillä ihan vaan ilman temppuilua. Aika pienet on kyllä ekoiks suksiks. Meillä muksut alotti 4 vuotiaina laskee ja 100cm oli sukset. (Siis toki lyhyitä suksia on joo, mut siis lyhyet temppusukset.)[/QUOTE]

Onko ne sellaset temppusukset misä o sellaset vähä erilaiset siteet?

Meilä tyttö 4,5 v. vasta 104 cm pitkä, ja 100 cm sukset on liian pitkät ja kömpelöt käsitellä kun ei oo mikään motoriikan ihmelaps :)
 
"..."
Meidän ekaluokkalainen on joku reilu 110cm pitkä ja laskee kolmatta talvea 80cm suksilla. Ei ole voimaa eikä painoa pitempiin. Itse ottisin lyhyet sukset. Sillä ei liene väliä onko temput vai tavalliset.
 
"Kemeli"
Itse valkkaisin myös aika lyhyet sukset. Oma 6v tyttöni on 105cm pitkä ja vanhempani hankkivat hänelle käytetyt laskettelusukset. En tiedä, minkä mittaiset ovat, mutta veikkaan, että aika lyhyet. Meillä on tosi lyhyet monomurtsikkasuksetkin olleet tytöllä käytössä jo kolmisen talvea, luulen, että edelleen menee samoilla, sillä voima ja oma pituus ei riitä pidempien hallintaan.
 
"..."
Onko ne sellaset temppusukset misä o sellaset vähä erilaiset siteet?

Meilä tyttö 4,5 v. vasta 104 cm pitkä, ja 100 cm sukset on liian pitkät ja kömpelöt käsitellä kun ei oo mikään motoriikan ihmelaps :)
Siis huonosti kirjotettu toi mun eka vastaus tost pituudest... Siis sitä lähinnä epäilin, et onkohan "oikeet" temppusukset, ku ovat niin lyhyet. Koska tuskin kukaan ekoiks suksiks vartavasten temppui ostaa. Pituus suksille muuten varmasti ihan hyvä =)

Ja ihan samanlaiset siteet on meijän twineis, ku normisuksissakin.
 
Miksi ei
Ihan tavalliset sukset ostaisin aloittelijalle, helpot sellaiset.
Kun ei taidot ja voima riitä, niin ei se kivaa ole.
15-20 cm omaa pituutta lyhyemmät on aika passelit.
 
Niin no siis hankalahan niillä on lapsen laskea jos ei saa monoja siteisiin kiinni. Vai ajattelitko vaihtaa tavalliset siteet tilalle?
Harkitsin kyllä sitäkin - meillä ois meinaan yhet sellaset sukset mistä joutas siteet.

Mutta että onko sukset lerpummat tms. eri ominaisuuksilla varustettu, tai eri levyset tai malliset tai jotain että niillä ei olis hyvä laskea siteen vaihdosta huolimatta?

..jossain päin joku kirjoitti, että noihin sais kii melkei minkä kokosen monon vaan, mutta jos tosiaan sitten tarkoitti, että aikuisten monoista melkein minkä kokosen vaan.
 

Yhteistyössä