Kerrotaas lasten suusta juttuja

Kutsun välillä poikaa 2 v 3 kk "äidin kulta-pojaksi". Kerran kysyin häneltä, kuka on äidin kulta-poika. Vastaus oli: "Kaupan setä!" Johon mies tuumi, että olisikohan minulla hänelle jotain kerrottavaa... :D

Maaria
Poika kiersi 2veenä lähikaupassa ja kysy vastaantulevilta mieheltä: OOtko mun isä?
*tarkoitus oli kysyä missä isä...*

Samainen poika sanoi sisarelleen, kun tämä meni selältä vatsalle ja toisinpäin että, "Ei kai sua vaan okseta?"

vieras
veljeni kun oli 3-4v ja olimme maauimalan saunassa äidin kanssa. Veljeni katseli hetken ympärilleen ja kun tajusi että siellä oli vain naisia niin kysyi äidiltäni että miksi hän miehenä on naisten puolella. Äitini sitten vastasi että ei hän vielä mies ole vaan pieni poika ja pienet pojat saavat tulla naisten puolelle saunaan. Veljeni hetken mietti ja sitten suureen ääneen sanoi: mä oon poikamies! kyllä oli mammoilla lauteilla hauskaa

Esikoinen, lukion eka vuosi, tuli uudesta opinahjostaan ja kysyi, tunnenko rehtoreita enemmältikin. Myönsin muutamia tuntevani.
-Montako opintopistettä niillä on tutkinnossa patetiaa? kysyi pitkätukkainen murulaiseni, pieni määrä hilpeyttä silmissään.

Miehen 6vee tytön katsottiin tänään keihäskisoja ja joku norjalainen äijä heitti paitansa pois.No miehellä oli tietenkin aika kivat lihakset yms,niin tyttö tokas että "miks kaikki namut miehet asuu Norjassa" :xmas: :D

sukulaispoika 4v joulukirkosta; tosi kivaa, katossa oli tarzan! (Jeesus ristillä...). Samainen poika lemmikkikoiran haudalla kun mummi totesi sen olevan haudassa siksi, että se on kuollut. "Kuka sitä löi?"

Uimarannalla meidän pojat löysivät uimalasit vedestä:
Pikkuveli 3v. tulee tohkeissaan sanomaan "äiti, äiti, löysin semmoset silmälasit jotka laitetaan vedessä päähän!"
Johon isoveli 5v. tokaisee "HÖ! Ei ne ollu silmälasit. Ne on VE-SI-LA-SIT!"

=)
Olin heti aamusta lähdössä kauppaan ja sanoin miehelle että pitää vissiin mennä pukemaan ja kaunistautumaan että kehtaa lähteä.
3v tyttö tuli sitten perässäsi kylppäriin kampaamaan hiuksia ja sanoi että hänenkin pitää kaunistautua ja pukea. Kysyin että minnekkäs on menossa? Vastuas oli että johonkin kauniiseen ja romanttiseen paikkaan..... =)

Puolitutun 3v tyttö oli ulkona "yksin" kun tuli takaisin oli äitinsä kysynyt että missäs kävit. Vastaus oli että miehiä kattelemassa..... ( pihalla oli siis ollut pari sukulaismiestä )

Lisää muistojen kätköistä! :p
Oltiin esikoisen kans saunassa, heitettiin hieman löylyä ja poika painui kumaraan ja alkoi hieroa selkäänsä. Minä tietysti kysyin että "mikäs sun selässä on?" Johon toinen reppana vastaamaan "selkäsauna" :D
Tietty poika kuullu joskus sanan selkäsauna eikä oo oikeen käsittäny että mikä se on! :whistle:

mävaan
Laitoinkin jo oman aloituksen:

Poika oli mummon kanssa liikenteessä ja nähnyt mustan miehen. Poika oli kysynyt, että onko se ensin palanut auringossa punaiseksi ja sitten tullut noin ruskeeks?
Ja ikää pojalla on 3,5v.

Oltiin siskon ripillepääsyssä kirkossa ja kävin ehtoolisella. Kun tulin takas niin poika kysyi kovaan ääneen, et "äiti, pierasikko sää? Sää haiset" Kyllä hävetti. Varmaan ehtoolisviini haisi..

Mun pikkuveli oli jotain 3-4 vuotias kun käveli meen luokse kädet ja jalat levällään ja hoki "äiti, mä oon ihan jäykkä, oon ihan jäykkä". Sillä jöpötti.. :LOL:

leena
vajaa kaksivuotias poikani on hauska, kun puhetta alkaa tulemaan koko ajan lisää eikä selvästikään aina oikein tiedetä, mistä on kyse.

viime viikolla poika torui mua, kun en tehnyt jotain hänen mielestään oikein. heristi sormeaan "soo soo" ja sitten ampui "phiu phiu".

viime aikojen suosikki on siis ollut muumipeikko villissä lännessä ja siellä billy the kid on taitava ampuja...

hän on myös melko vakuuttunut siitä, että odottaa lasta. tarhan täti on siis raskaana...

Pojan ensimmäinen pottaan pissaamis kerta pari päivää sit. Alaston pikkunen nosti ite potan sellasen korokkeen päälle, meni potan eteen ja pissas seisaaltaan (pottaan ja osittain potan viereen). Katto sit potassa olevaa pissaa ja pippeliään ja sano "hyvä pippeji" ja taputti. Seurattiin poikaa salaa. :D

Yhteistyössä