Kerrotaanko kamalia opettajakokemuksia omilta kouluajoilta?

• Viestiketjun aloittaja Kamalia muistoja
  • Ensimmäinen viesti
Yksi tapaus mua painaa erityisesti, koska tiedän että se painaa yhä tätä henkilöä, joka joutui ihan alaluokilla vasta koulunkäynnin aloittaneena silloisen opettajansa systemaattisen nöyryytyksen ja kiusaamisen kohteeksi ja se sitten viitoittikin koko opintien loppuun saakka. Tämä opettaja, nainen, on nyt eläkkeellä ja oon valitettavasti hänet kohdannut silmästä silmään - tosin en silloin ollut tilanteen tasalla ja juttelin kanssaan kuin kenen hyvänsä...
Varsinkin kun on nyt itse vanhempi ja ajattelee sitä pientä koululaista, joka meni innokkaana kouluun :/... tekisi mieli tehdä jotain inhottavaa sille akalle. En tajua miten se kehtaa tulla edes mun juttusille, pitää olla päästään pimeä.

Siinä ryöppy olkaa hyvä. :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja silminäkijä;21980874:
Meillä oli opettta jota kaikki sanoivat saalaa hulluksi. Hän, mies, pieksi joskus valitsemiaan poikaoppilaita hyppynarulla, kerran löyi hampaat suusta yhdeltä ekaluokkalaiselta... oli hyvin väkivaltainen. Johtajaopettaja joutui usemamman kerran menemään väliin. Osa pahoinpidellyistä lapsita vaihtoi koulua. Opettaja sai jatkaa tuossa 3 opettajan ala-asteella. Siirtyi seuraavaksi sitten vielä syrjäisemälle ala-asteelle, jossa toimi ainoana opettajana.
Ajattelen kauhulla niitä lapsiraukkoja, joilla ei ollut edes tervejärkistä johtajaopettajaa estämässä pahoinpitelyjä. siis 80 luku ja pohjoispohjanmaata laajasti ajateltuna tämäkin.
Kalajoki? Tiedän sieltä yhden vastaavan tapauksen...

ap
Aika synkkiä tarinoita. Kuinkahan moni noista psykopaateista vielä opettaa? Ja vieläkö nykyopettajista löytyy samanlaisia? Ainakaan ruumiillista kajoamista ei varmaan tapahdu enää sillä tavalla, tai tulee esiin helpommin. Mutta tuo psyykkinen rienaaminen ja nöyryyttäminen, häiriköksi leimaaminen... ne vaikuttavat varmasti koko loppuelämän ja sitä tapahtuu taatusti vieläkin.

g
sama nais opettaja opetti meitä eskarin, 1 ja 2 luokan ajan. yhtä helvettiä koko kolme vuotta... kauheimpana muistona edelleen ruokailut, pakotti ottamaan isot annokset vaikka pyysi vähän ja istutti luokassa niin kauan että lautanen oli tyhjä. jos ei suostunut syömään, syötti väkisellä niin kauan että oksennettiin. joskus yritettiin salaa roskikseen kipata ruokaa, kerran löysi leivän sieltä ja syötti sen ensimmäiselle joka vähän väärin katsoi (ei ollut tämän henkilön leipä edes). ei päästänyt vessaan tunnilla vaikka kysyttiin lupaa, pari pissasi housuun tämän takia. sama akka opettaa edelleen, en tiedä miten nykyään käyttäytyy kun on isommassa koulussa (kaupungissa keskustassa) opettajana.

tänä päivänäkään en voi sietää tomaatin tai tuorekurkun hajua, tekevät heti pahan olon. kiitos tämän noita-akan olen todella nirso ruuan suhteen enkä mielellään maista mitään uutta.

Muistan kun ala-asteaikoina luokanopeni historian tunnilla kertoi kevennykseksi 2. maailmansotaa käsitellessä 'hauskan' vitsin: "Miten 10 juutalaista mahtuu kuplavolkkariin? - 2 eteen, 3 taakse ja loput mahtuu tuhkakuppiin" ja hohotti kovaan ääneen vielä omalle vitsilleen. Ei paljon oppilaita naurattanut :stick:

ap
Onko teillä koskaan tehnyt mieli kohdata näitä opettajia, jotka ovat teitä piinanneet?

Mitenkähän paljon näitä tarinoita oikeastaan on, itselläni tuli mieleen tuosta g:n kirjoituksesta, että meilläkin ala-astella yksi opettaja pakotti yhden pojan syömään hernekeittoa, kunnes tämä oksensi... Siinä poika sitten istui ja itki, oksennuksessaan ja nöyryytettynä. Ja ikää oli varmaan sen 10 vuotta.

:(

Mut toivotettiin ylä-asteelle tervetulleeksi "oletko sukua *piip*?" mä että joo. "tervetuloa vaan" Äänensävy oli just sellanen voi vittu. Oli mukava aloittaa ylä-aste tollasen kommentin jälkeen. Ala-astella opettajana oli hullu mies joka vaan huus kaikille, mutta jos jälkiistuntoon piti jäädä niin oli tosi mukava ja rento tyyppi. Samaisessa koulussa oli hullu musiikin opettaja, huutaja hänkin. Jos joku nuotti oli väärin tms. niin sai ihan hirveet raivarit. Onneksi jäi sitten eläkkeelle. Ysi luokan uskonnon opettaja anto päättötodistukseen vitosen, kun herran mielipidekysely kokeessa kerroin tasan oman mielipiteeni uskon asioista. Se nyt ei muutenkaan tykännyt musta kun kyseenalaistin kaikki sen puheet... Paljon muitakin ois mutta ei nyt jaksa enempää.

vierailija
mun 5lk ope huus kuinka paskoi me ollaa kaikes ja nöyryytti meitä toisen luokan edessä :Dd huus naama punasena ”5a ei osaa kuunnella niin pitää huutaa” ja sen loppu tunnin se huus ku oli jotai sanottavaa. oltiin iha normi luokka 4lk asti mut toi ope muutti ihan kaiken. luokkaan tuli ryhmiä ja mä kuuluin siihe ”basic bitch” ryhmään. siinä kilpailtiin open kaa kuka vittuilee enite, luokas tuli kiusaamista ja kaikkien itsetunto horju, hiljaset ei tullu kuultuks. surullista, tää ope sai kyl potkut, oli muutaman kerra kans haukkunu meitä vanhempien edessä

Yhteistyössä