Kerrostalossa hiljaisuuden aikana suihkussa käynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmm";23583869]Totta kai. Aamulla yleensä pitäisi saada nukkua.[/QUOTE]

Meillä alkaa hiljaisuus jo klo 22 illalla. Joten jos menee suihkuun esim vasta klo 23 niin se tapahtuu hiljaisuudne aikaan. Ja mun kavereista osa menee muuten nukkumaankin jo klo 21.30-22. Eli jos ovat herkkäunisia niin voivat häiriintyä iltasuihkuttelusta.

[QUOTE="Eee";23583899]Voi ei, isännöitsijälle valittaminen nyt ei ainakaan paranna tilannetta.[/QUOTE]

Miksi ei?
Ei isännöitsijä saa kertoa kuka valittaa, ei ainakaan meillä.

[QUOTE="hmmm";23583869]Totta kai. Aamulla yleensä pitäisi saada nukkua.[/QUOTE]

no ei nyt ihan noin, joillain taas on aamulla aikaisempi herätys ja illalla pitäisi saada nukkua, että yhtä paheksuen pitäisi katsoa myös niitä klo 23 suihkuttelijoita sitten...

[QUOTE="vieras";23583912]no ei nyt ihan noin, joillain taas on aamulla aikaisempi herätys ja illalla pitäisi saada nukkua, että yhtä paheksuen pitäisi katsoa myös niitä klo 23 suihkuttelijoita sitten...[/QUOTE]

...tai klo 22....

Meillä alkaa hiljaisuus jo klo 22 illalla. Joten jos menee suihkuun esim vasta klo 23 niin se tapahtuu hiljaisuudne aikaan. Ja mun kavereista osa menee muuten nukkumaankin jo klo 21.30-22. Eli jos ovat herkkäunisia niin voivat häiriintyä iltasuihkuttelusta.

Itsekin muutama vuosi sitten asuin kerrostalossa, jossa hiljaisuus alkoi klo 22. Väsyneenä pienten lasten äitinä olin kymmenen aikaan jo täysin valmis menemään nukkumaan. Otti päähän erään kerran suuresti kun seinänaapurin tyttö soitti musiikkia noin puoli yhdentoista aikana. Kävin siitä hänelle seuraavana päivänä ystävälliseen sävyyn huomauttamassa.

Eli en missään nimessä "raivoa" vain aamuhiljaisuuden aikana tapahtuvasta äänekkäästä naapuria häiritsevästä toiminnasta.

[QUOTE="vieras";23583930]ei ole suihkuttelua kielletty missään virallisesti, vaikka se jossain taloyhtiön ohjeissa lukisikin niin siitä huolimatta suihkussa saa käydä myös hiljaisuuden aikana, sitä ei voi keneltäkään kieltää. Oikeudessa nauretaan pihalle nämä suihkun takia häätöä yrittävät.[/QUOTE]

Onneksi täällä myös sen verran viisaita naapureita, että sitä sääntöä ja muita asukkaita kunnioittavat.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23583910:
Miksi ei?
Ei isännöitsijä saa kertoa kuka valittaa, ei ainakaan meillä.

No yleensä tällaisissa asioissa parempaa tulosta tulee, kun ottaa asian itse puheeksi ASIALLISESTI ja YSTÄVÄLLISESTI. Jos käy rähjäämään, nipottamaan tai soittelemaan "korkeammille tahoille", niin moni ottaa sen kuuluisan minä-saan-omassa-asunnossani-tehdä-mitä-haluan-asenteen päälle, ja kiusallaan pidentää suihkutteluaan.

Mulla on ainakin toiminut aina hyvin, että oon keskustellut itse tällaiset pikkujutut.

[QUOTE="vieras";23583930]ei ole suihkuttelua kielletty missään virallisesti, vaikka se jossain taloyhtiön ohjeissa lukisikin niin siitä huolimatta suihkussa saa käydä myös hiljaisuuden aikana, sitä ei voi keneltäkään kieltää. Oikeudessa nauretaan pihalle nämä suihkun takia häätöä yrittävät.[/QUOTE]

Tiedä sitten mitä sanoo tunnin yhtämittaisesta suihkuttelusta joka aamu ;)
No mutta ei sillä,
edelleen haluan että joainen saa suihkussa käydä mutta jos hiljaisuuden aikaan mennään niin sitten koitetaan nopeasti sietä suoriutua ekä nautiskella ja mitä lie kauneushoitoja tehdä suihku samalla loristen kun hiljaisuuskin on.

[QUOTE="aape";23583944]Edelleen, vauvalle kanssa?[/QUOTE]

Meillä vauva ainakin tottui naapurien ääniin uniaikana. Jopa lumenaurauksen ääniin. Ja ne ei mitään pieniä ääniä olleetkaan. Aivan ikkunan vierestä kun kolattiin isolla koneella..... Jotkut tottuvat jopa kovaäänisiin lentokeneisiin....

[QUOTE="aape";23583961]Tiedä sitten mitä sanoo tunnin yhtämittaisesta suihkuttelusta joka aamu ;)
No mutta ei sillä,
edelleen haluan että joainen saa suihkussa käydä mutta jos hiljaisuuden aikaan mennään niin sitten koitetaan nopeasti sietä suoriutua ekä nautiskella ja mitä lie kauneushoitoja tehdä suihku samalla loristen kun hiljaisuuskin on.[/QUOTE]

Mä käyn tunnin suihkuissa ja saunonkin siis väliin hiljaisuuden aikana. Tosin en aamulla, mutta illalla. Ei ole kukaan valittanut koskaan. Eikä itsellekään tulisi mieleenkään valittaa naapurin suihkussa käynnistä. En suostu edes häiriintymään siitä jos joku joskus pesee pyykkiä hiljaisuuden aikana. Olen jopa katsonut sormien välistä sen , että naapurilla on kesäisin välillä vieraita iltaisin ja istuvat ja grillaavat tuolla takapihalla josta äänet kantautuvat varsin kuuluvasti makuuhuoneisiimme....

[QUOTE="aape";23583961]Tiedä sitten mitä sanoo tunnin yhtämittaisesta suihkuttelusta joka aamu ;)
No mutta ei sillä,
edelleen haluan että joainen saa suihkussa käydä mutta jos hiljaisuuden aikaan mennään niin sitten koitetaan nopeasti sietä suoriutua ekä nautiskella ja mitä lie kauneushoitoja tehdä suihku samalla loristen kun hiljaisuuskin on.[/QUOTE]

ei sano mitään, siihen kun ei ole olemassa mitään virallista aikarajaa kuinka kauan suihkussa saa viettää hiljaisuuden aikana...

Voiko suihkusta oikeesti kuulua niin kova ääni naapuriin asti, ettei siltä saa nukuttua? Vuosikausia kerrostalossa, useassa eri talossa asuneena en ole koskaan häiriintynyt toisten suihkutteluista tai vessan vetämisestä.

[QUOTE="mee";23583985]Voiko suihkusta oikeesti kuulua niin kova ääni naapuriin asti, ettei siltä saa nukuttua? Vuosikausia kerrostalossa, useassa eri talossa asuneena en ole koskaan häiriintynyt toisten suihkutteluista tai vessan vetämisestä.[/QUOTE]

Meillä meni yhdessä asunnossa vsiputket makuuhuoneen seinässä. Makkari oli vielä todella pieni joten kyllä sen lorottelun kuuli.

Suihkussakäymiseen ei voi puuttua.Jos naapurilla alkaa työvuoro esim klo 6 aamulla,hän voi kaikessa rauhassa käydä suihkussa ennen töihinmenoa.
Meillä kitistiin siitä kun mies tuli puoli yksi yöllä iltavuorosta,naapurit valitti että kuljetaan rapussa yökaudet.Joka toinen viikko se lähti puoli kuuden aikaan töihin aamuisin ja sekin naapureita häiritsi.
Onneksi ollaan nyt omakotitalossa.

Maalaisjärki mukaan tässäkin asiassa. Totta on, ettei suihkussa käynnille ole olemassa mitään aikarajaa, mutta onko pakko hiljaisuuden aikana viettää tunnin suihkussa? Lyhyt, nopea peseytyminen ja suihku kiinni sitten. Läträä sitten ei-hiljaisuuden aikana.

Paitsi että muutenkaanhan suihkussa ei ole moraalisesti sallittua läträtä tänä aikana, kun pitäisi ajatella ilmastoa yms.

Aapee, alahan ajamaan teille huoneistokohtaisia vesimittareita! Kukin maksakoon itse vedenkäyttönsä. Luulis, että naapurin suihkussa käynti vois lyhentyä radikaalisti :D

[QUOTE="aape";23583944]Edelleen, vauvalle kanssa?[/QUOTE]ompas herkkäuninen vauva, jos herää naapurin suihkussa käyntiin. meillä kotona on suihku makuuhuoneen vieressä ja se kyllä hyvin kuuluu makkariimme kun siellä joku on. tai kun saunassa käyjä menee ulos vilvoittelemaan, niin oven ääni kuuluu selvästi. koskaan lapsemme ei ole niihin ääniin reakoineet, eikä myöskään lapsenlapset yötä ollessaan.