Kerrostalossa asuvat! haittaako yläkerran naapurin äänet yleensäkin paljon...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olen aina asunut joko rivitalossa tai kerrostalon ylimmässä kerroksessa. nyt harkitsen muuttamista asuntoon joka on toiseksi ylimmäisessä kerroksessa. haittaako yläkerran naapurin äänet yleensäkään paljon teitä? siis ihan normaalit kävelyt ym, kuuluuko?

talo on ihan uusi.

mua haittais.. sen vähän minkä oon kerrostalossa asunu niin ärsytti rajusti kaikki äänet, vaikka ihan normaalia elämisen ääntä vaan kuuluikin. Oikeestaan kun käyn kylässäkin kerrsotalossa asuvilla ystävilläni, niin huomaan naapureiden äänet ja askeleet. En ikinä pystyis asumaan kerrostalossa ja tuskin rivitalossakaan. Mieluiten mettän keskellä 5km seuraavaan naapuriin :)

Joissakin taloissa on haitannut, toisissa ei.

Ei se kävely haittaa (paitsi yhdessä asunnossa yläkerrassani käveltiin puukkareilla tai korkkareilla ja se haittasi) mutta muu melu, mikäli sitä on.

Edellinen yläkertamme oli painajainen, muiden yläkertalaisten äänet olen aina kestänyt ihan hyvin.

Toivottavasti häiritsee meidän alakerran naapureita. Itse he häiriköivät meitä parveketupakoinnillaan, niin enpä pahemmin viitsi rajoittaa äänenkäyttöä muulloin kuin hiljaisuusaikana.

Normaalit askareet ja kävely ei kuulu ollenkaan. Meidän yläkerrasta kuuluu kyllä välillä töminää, lapset sielläkin välillä riehuu ja leikkii hippaa ym.. Ei haittaa ollenkaan, on vaan mukava kun muualtakin kuuluu (elämisen)ääntä =)

Itse olen 31 vuotta asunut kerrostalossa ja koskaan ei ole mikään muu häirinnyt kuin naapureiden tupakointi. Olen asunut ylhäällä, alhaalla ja keskellä. Talot olleet -70 ja -80 -luvun rakennuksia.

Meillä on pari vuotta vanha kerrostalo ja normaalit elämän äänet ei lattian läpi edes kuulu!
Meillä asuu joku ihme tyypi yläkerrassa joka tiputtelee jotain painavia esineitä ja imuroi aina välillä kesken yötä, mutta muuten ei haittaa mitenkään!

[QUOTE="plääh";21910954]Toivottavasti häiritsee meidän alakerran naapureita. Itse he häiriköivät meitä parveketupakoinnillaan, niin enpä pahemmin viitsi rajoittaa äänenkäyttöä muulloin kuin hiljaisuusaikana.[/QUOTE]

No eipä tuota parveketupakointia voi laskea häiriköinniksi jos sitä ei ole taloyhtiön säännöissä kielletty.

Hassua. Vielä vähän aika sitten yläkerran norsu aiheutti pientä mekkalaa aina yhdentoista aikaan illalla, kaapit kolisi ja lattai tömisi. Mutta olin jo unohtanut tämän kun vähän aikaa on ollut hiljaista :) Riippuu kai talosta, miten elämänäänet kuuluu.

Lapsiperhe saattaa ajatella että onpa hiljainen talo, mutta eihän sen oman metelin läpi enää naapurin meteli kuulu :D

[QUOTE="vieras";21911005]No eipä tuota parveketupakointia voi laskea häiriköinniksi jos sitä ei ole taloyhtiön säännöissä kielletty.[/QUOTE]

Ei normaaleja elämisen ääniäkään ole kielletty. Mä annan esim. lasten pelata Rock bändiä vaikka 8 tuntia putkeen. Tiedän, että rumpujen naputus kuuluu alakertaan, mutta sille ei voi mitään.

[QUOTE="plääh";21911184]Ei normaaleja elämisen ääniäkään ole kielletty. Mä annan esim. lasten pelata Rock bändiä vaikka 8 tuntia putkeen. Tiedän, että rumpujen naputus kuuluu alakertaan, mutta sille ei voi mitään.[/QUOTE]

Sä et voi olla tosissasi?
Jos olet, niin täytyy todeta että harvinaisen typerä ihmiseksi.

Kerrostalossa normaalin elämisen äänet ovat sellaisia ettei niistä voi valittaa.
Mutta Rock bändi 8 tuntia putkeen ei ole normaali elämisen ääni, joten hyvin voi
naapuri valittaa ja totta tosiaan varoitus isännöitsijältä tulee, mutta eihän sille voi mitään...

Kyllä häiritsee meidän nykyisessä asunnossamme huomattavan paljon yläkerran naapurit. Ensinnäkin he kun eivät tunnu osaavan puhua, he huutavat. Perheessä asuu myös parikymppinen kloppi, pahin kaikista ,sälli kävelee kuin norsu, oikein hakkaa jalkoja lattiaan ja soittaa musiikkia kaiket päivät ja illat. Isännöitsijä ei ota mitään kantaa asiaan, kuulemma normaaleja elämisen ääniä vaikka kaikki ystäväpiirissämmekin sanoo että tämä asunto on käytännössä lähes asumiskelvoton. Luojan kiitos vuokrasopimuksemme loppuu kohta. Käy vaan sääliksi sitä onnetonta joka tämän asunnon tulee jälkeemme saamaan.

Sehän on tullut tosin jo aikaa sitten selväksi että tässä vm. 87 olevassa onteloelementtilaatikossa on aivan olematon äänieristys mutta sitäkin suuremmalla syyllä luulisi nuo tuolla ylhäälläkin sen tajuavan että silloin turpaa enemmän rullalle ja se latianpoljenta seis...mutta ei, kun ei tajua niin ei tajua. Mutta se on varma että minä muutana tästä eteenpäin aina vain rivitaloon tai kerrostaloissa vaan ylimpään kerrokseen ja 2000 luvulla tehtyihin taloihin, joissa äänieristysmääräykset ovat kireämmät.

Kuuluu kyllä. Töminä, vessassa käynti, imurointi, pyykkikoneen ääni, huuto. Askeleet rappukäytävässä. Ulkoakin kuuluu ääniö koko ajan, aika levotonta asua kerrostalossa.

Oon asunut kolmessa eri kerrostalossa ja yläkerrasta ei ole koskaan kuulunut mitään ihmeempää. Mutta alakerrasta on senkin edestä. Riitelyä, karaokejuhlia, ulvovia koiria ja mitä milloinkin. Jostain syystä taloyhtiön meluisimmat ihmiset on aina osuneet meidän alakertaan.

Kuuluu, naapurilla oli ennen värinähälytys puhelimessa ja ilmeisesti puhelin jossain pöydällä/lattialla kun kuuli selvästi jos tuli viesti tai soi. Vessan vetäminen kuuluu, tosin en päivisin kiinnitä siihen mitään huomiota kun omassakin asunnossa ääniä.

[QUOTE="vieras";21910858]olen aina asunut joko rivitalossa tai kerrostalon ylimmässä kerroksessa. nyt harkitsen muuttamista asuntoon joka on toiseksi ylimmäisessä kerroksessa. haittaako yläkerran naapurin äänet yleensäkään paljon teitä? siis ihan normaalit kävelyt ym, kuuluuko?

talo on ihan uusi.[/QUOTE]

Riippuu talosta. Olen asunut 70-luvun talossa, jossa yläkerran kanta-astuminen todellakin kuului, ja olen asunut 1900-luvun alkupuolella rakennetuissa taloissa (useammassa) jossa ei kuulunut kerrassaan MITÄÄN, sekä 90-luvulla rakennetussa, jossa ei kuulu normaali kävely, mutta lasten juokseminen, vauvan itku, koiran haukku (tosin aika vaimeana,ei siis häirinnyt). Yhdessä talossa asuimme ylimmässäkerroksessa, mutta silti kuulosti välillä siltä kuin yläkerrasta olisi kuulunut askelia- hui, kummituksia...!

Mua ei häiritsisi kuin naapurin seksielämä. Joskus nainen yläkerrasta on kirkunut ja kovaa. Kerran näin rapussa ja sanoin suoraan, että voisi kirkua vähemmän. Niin johon on hiljentynyt sen jälkeen...

Asumme rivitalossa, jossa muuten on hiljaista mutta naapurin norsu jytistää aina täsmälleen samoihin kellonaikoihin joka ilta. Mitä lie puuhailee? Jytistäminen ärsyttää, joskus niin paljon, että haudon vaikka mitä suunnitelmia.

Itse en muuta enää koskaan kerrostalossa kenenkään alakertaan ennen kuin tiedän millaista porukkaa päälläni asuu. On meinaan niin huonot kokemukset. Menin ostamaan muutamia vuosia sitten mukamas unelma-asunnon, itse asiassa talo oli rakennettu 1987 niinkuin tuolla joillain aiemminkin kommentoineella ja ei äänieristystä nimeksikään. Älytön kantapääkävelyn-jyminä yläkerrasta päivittäin niin että lamput tärisi meillä katossa ja kaikki puhe kuului niin hyvin läpi että usein säpsähti että joku huutaa minun asunnossani. Onneksi sain koko roskan myytyä suhteellisen nopeasti, säästyi päänuppi pahimmilta hajoamisilta.

Uusimmat

Yhteistyössä