Kerrostalon ulkopyykkinarut, kenellä palstan mukaan oikeus niihin?

  • Viestiketjun aloittaja pyykkäri
  • Ensimmäinen viesti
pyykkäri
Vein pyykkejä ulos kuivumaan,
laitoin kaikki ihan normaalisti ja nätisti kuivumaan,
niin että osittain ovat aina seuraava pyykki jopa samalla pyykkipojalla kiinnekin.
Samaa ei voinut sanoa siitä jolla oli jo aikasemmin vaatteet narulla,
oli yksi lakana yhdellä narulla,
pituus suunnassa keskellä narua,
seuraavalla narulla 4 tyynyliinaa keskellä sellaisin 15cm välein jne.
(kirjoitin joskus samasta aiheesta kuinka hullusti jotkin valtaa narut itselleen jolloin muut ei saa naruille viedä pyykkejä)
No nyt tosiaan kokeilin että onko jo pyykkini kuivunut
ja tämä narujen valtaaja valitti että ne narut on tänään VAIN HÄNEN
sillä hänellä on pyykkitupakin.
Sanoin että eikö ulkonarut kuitenkin ole KOKO taloyhtiön käytössä riippumatta pyykkituvan käyttäjästä?
koska pyykkituvassa on siis pyykkitupalaiselle ne narut?
(sinne siis ei saa kukaan viedä kuivumaan jos ei ole varannut pyykkitupaa)
Vaan ei,
ne kaikki narut tarkoitettu taloyhtiössä silloin tämän rouvan mielestä tarkoitettu vain sille kenellä pyykkitupa.
Antoi nyt kyllä minun pyykkien jäädä siihen kuivumaan kunhan en lisää vaan tuo ja natisi kuinka hän nyt joutuu jo ottamaan kuivia välillä pois narulta että saa lisää omaa vaatetta kuivumaan.
Mutta ei siinä, täytyy nyt jättää pyykkääminen tältä päivältä :(
kun sisällekään ei näitä pyykkejä saa.

Kumma kun minulla on ollut pyykkitupa niin hyvin monesti olen joutunut itsekin laittamaan pyykkituvan naruille pyykkini ja puhaltimen päälle sillä naruilla on muiden pyykkejä,
mieleeni ei ole koskaan tullut että menisin sanomaan että hei nämä kaikki taloyhtiön pyykkinarut on tänään vain yksin minun.
 
plm
Lapsellista touhua. Eiköhän ne pyykkinarut ole ihan kaikkien käytössä, ei ainakaan meillä ole sidottu pyykkitupavuoroihin.
Kysy isännöitsijältä ja pyydä ilmoittamaan ko. rouvalle. Ihan turhanaikaista tappelua.
 
niih
Täällä samanlaista poraamista pyykkituvasta, pyykkinaruista ja kuivaushuoneesta. Tämän talon mukaan oikeus niihin on ensisijaisesti talossa pisimpään asuneelle vanhimmalla ja rumimmalla juoruämmällä ja hänen sisäpiirillään.
 
No joo
Ihan sieltä ja syvältä tuo naapuris ajatusmaailma! Ei meillä vaan kukaan moista ikinä keksis päähänsä.

Käske isännöitsijän selvittää ko. naapurille ettei pidä paikkansa, missään ei sanota et menis noin.
 
Rollolainen
kyllä se pyykkiteline n kuuluu kaikille. MEillä varataan pyykkituvallakin se kuivaushuone, koska kaikki sielä pesevät eivät halua kuivata pyykkejään siellä.

tuosta sun viestistä tulee meidän naapuri mieleen Hän kuuluu talotiomikuntaan, joten kuvittelee että saa määrätä senkin miten ihmiset pyykkinsä pesevät, kuinka usein ja mihin kellonaikaan. Hän kun pesee JUST SILLOIN KUNHÄN TAHTOO, sopi se toisille tai ei. pyykkinarulta hän otta toisten pyykit pois, vaikka ei olisi kuiviakaan. laitttaa narulle myös nin leveästi kuivumaan että muiden pyykit ei mahdu, vaikka olis varannut itselleen sen pyykkivuoron. minusta ole edes järkeä alkkareita ja muita pikkupyykkejä kuivushuoneessa kuviata, vievät vain paljon tilaa. ne voi kuivata kotoan vaikka kylppärissä.
 
ap
:) Hienoa että minä siis en ollut se joka toimi väärin, minusta on hullua että yksi yksittäinen pyykkitupalainen
(varattu koko päiväksi meillä ei saa tunteja vaan se on aina koko päivä )
saa vallata koko taloyhtiön kaikki kuivatuspaikat.
Sen toki ymmärrän että pyykkitupaan ei saa viedä kuivumaan jos ei ole edes oma vuorokaan mutta ulkonarut?!
 
vieras
Meillä ei ole pyykkitupaa talossa.
Ja ulkona tosiaan ihan jokainen saa kuivattaa pyykkinsä yhteisessä telineessä.

Kellarissa on kuitenkin kuivaushuone ja sitäkin saa jokainen käyttää jos on tarvetta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en lukenut edes aloitusta. en laita ulos kuivumaan, koska en ole varma pyykkinarujen puhtaudesta (siis suomessa, meillà ei tommosta olekaan)
Siis mitä sä meinaat että niissä naruissa sitten vois olla, ettei oo puhtaat?
Oon törmännyt todella likaisiin naruihin, joista jäi jäljet pyykkiin. Nekin pitää määräajoin uusia.
 
no joo
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en lukenut edes aloitusta. en laita ulos kuivumaan, koska en ole varma pyykkinarujen puhtaudesta (siis suomessa, meillà ei tommosta olekaan)
Siis mitä sä meinaat että niissä naruissa sitten vois olla, ettei oo puhtaat?
onko sun autosi puhdas ulkopuolelta, miksi sen peset?
No joo, mut autolla ajellaan pitkin teitä ja rapa roiskuu. Ei oo mun mielestä verrattavissa pyykkinaruihin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en lukenut edes aloitusta. en laita ulos kuivumaan, koska en ole varma pyykkinarujen puhtaudesta (siis suomessa, meillà ei tommosta olekaan)
Siis mitä sä meinaat että niissä naruissa sitten vois olla, ettei oo puhtaat?
onko sun autosi puhdas ulkopuolelta, miksi sen peset?
No jopas oli vastaus.

Pesen sen jos siinä on kuraa, linnunpaskaa tai pihkaa. Näitä ei meidän pyykkitelineillä ole näkynyt. Jotta ihan oikeasti pohdin että mitä siinä sitten voi olla semmosta joka ois likaista. Ottaen huomioon vielä sen, että noita naruja käytetään säännöllisesti, eli että ei ne oleskele siellä tyhjilläään kuin max pari päivää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en lukenut edes aloitusta. en laita ulos kuivumaan, koska en ole varma pyykkinarujen puhtaudesta (siis suomessa, meillà ei tommosta olekaan)
Siis mitä sä meinaat että niissä naruissa sitten vois olla, ettei oo puhtaat?
Oon törmännyt todella likaisiin naruihin, joista jäi jäljet pyykkiin. Nekin pitää määräajoin uusia.
Tietenkin pitää. Meillä uusitaan narut joka kesä, tai näin ainakin otaksun koska kun tuli kesä, niin telineisiin ilmestyi hohtavan valkoiset narut.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en lukenut edes aloitusta. en laita ulos kuivumaan, koska en ole varma pyykkinarujen puhtaudesta (siis suomessa, meillà ei tommosta olekaan)
Siis mitä sä meinaat että niissä naruissa sitten vois olla, ettei oo puhtaat?
onko sun autosi puhdas ulkopuolelta, miksi sen peset?
No jopas oli vastaus.

Pesen sen jos siinä on kuraa, linnunpaskaa tai pihkaa. Näitä ei meidän pyykkitelineillä ole näkynyt. Jotta ihan oikeasti pohdin että mitä siinä sitten voi olla semmosta joka ois likaista. Ottaen huomioon vielä sen, että noita naruja käytetään säännöllisesti, eli että ei ne oleskele siellä tyhjilläään kuin max pari päivää.
täälläpäin lapset tuppaavat leikkimään pyykkinaruissa, joten ei voi taata että ne narulta otetut pyykitkän on puhtaita.
Ei näitä kullanmuruja täällä pihalla saa komentaa
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en lukenut edes aloitusta. en laita ulos kuivumaan, koska en ole varma pyykkinarujen puhtaudesta (siis suomessa, meillà ei tommosta olekaan)
Siis mitä sä meinaat että niissä naruissa sitten vois olla, ettei oo puhtaat?
Oon törmännyt todella likaisiin naruihin, joista jäi jäljet pyykkiin. Nekin pitää määräajoin uusia.
Tietenkin pitää. Meillä uusitaan narut joka kesä, tai näin ainakin otaksun koska kun tuli kesä, niin telineisiin ilmestyi hohtavan valkoiset narut.
eipä taida täällä olla koskaan vaihdettu ja olen tässä taloyhtiössä asunut pian neljä vuotta
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en lukenut edes aloitusta. en laita ulos kuivumaan, koska en ole varma pyykkinarujen puhtaudesta (siis suomessa, meillà ei tommosta olekaan)
Siis mitä sä meinaat että niissä naruissa sitten vois olla, ettei oo puhtaat?
Oon törmännyt todella likaisiin naruihin, joista jäi jäljet pyykkiin. Nekin pitää määräajoin uusia.
Tietenkin pitää. Meillä uusitaan narut joka kesä, tai näin ainakin otaksun koska kun tuli kesä, niin telineisiin ilmestyi hohtavan valkoiset narut.
Joka kesä on vähän liiottelua (ehkä ), mutta muutaman vuoden välein. Mutta teillä on ainakin puhtaat narut sitten :)
 
Ulkona olevat narut kuuluu kaikille.

Pyykkituvalla olevat narut kuuluvat ensisijaisesti sille joka on varannut tuvan ko.aikana. Jos narulla roikkuu kuivia pyykkejä niin seuraava voi laittaa ne nätisti kasemmas että omat mahtuu.

 

Yhteistyössä