Kerrostalojen hajuhaitat (koirat, toisten ruuan käryt yms)

• Viestiketjun aloittaja "muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti
"muuttaja"
Pitäisi siis muuttaa hetkeksi aikaa kerrostaloon. Se tuntuu olevan hajuherkälle miehelleni ihan kamalaa. Hän ei siedä koiran hajuja (on allerginenkin koirille) ja olimme juuri katsomassa erästä asuntoa ja mieheni lähti jo karkuun, kun näki hississä koiran. Ei pystynyt tulemaan sinne hissiin, kun se haisi niin paljon.

Olin katsomassa erästä toista asuntoa kans ja tuntuu, ettei mieheni pääsisi sinne edes sisälle, koska siellä haisee niin pahalle jo rappukäytävässä. En halua kuullostaa rasistilta, mutta siellä haisi sellainen vieno makea haju, joka tulee juuri tummaihoisista. Onkohan se sitä suitsuketta vai sitä khatia? En teidä.

Onko muilla ongelmia naapureiden hajuista?

En pidä tupakankaan hajusta toki, mutta sen yleensä sentään sietää ja välttää, kun sulkee ikkunan tai pervekkeen.

"amelia"
meillä oli kerran kerrostalon alakerrassa nuoripari,jotka ottivat ensikotiinsa jos jonkinlaista elukkaa.Sitten yhtäkkiä tätä pariskuntaa ei näkynyt moneen viikkoon,olivät lähteneet reissuun,kissat ja koirat ulostivat asunnossa ja terraarioeläinten asumukset oli huonosti pidetty puhtaana.Taloyhtiön väki tyhjensi asunnon ja en tiedä mitä eläimille tehtiin.

"a.p"
[QUOTE="amelia";27586688]meillä oli kerran kerrostalon alakerrassa nuoripari,jotka ottivat ensikotiinsa jos jonkinlaista elukkaa.Sitten yhtäkkiä tätä pariskuntaa ei näkynyt moneen viikkoon,olivät lähteneet reissuun,kissat ja koirat ulostivat asunnossa ja terraarioeläinten asumukset oli huonosti pidetty puhtaana.Taloyhtiön väki tyhjensi asunnon ja en tiedä mitä eläimille tehtiin.[/QUOTE]

No toki kaikenlaista asujaa on, mutta puhun ihan normaalista koiranpidosta kerrostalossa. Pakko sanoa, et koirat kyl haisee kamalalle munkin mielestä.
En pidä niitä mitenkään likaisina tms, mutta kylla ne haisee kamalalle.

..
Itellä ei oo mitää koiria vastaan , mutta hississä haisee koiran haju välillä se on tosi järkyttävä, että joudun laittamaan nenän kiinni hihaaa :D mut onneks ei tuu kodin puolelle ne hajut ja voihan sitten rappusiakin kulkea vaikka välil sielläki haisee.

Oon asunut kahessa eri kerrostalossa ja koskaan ei ole rappukäytävissä haissut miltään. Varmaan jos menee hissiin heti märän koiran jälkeen ni haisee juurikin märältä koiralta, mutta ei ne koirat kyllä muuten saa kerrostalon hissejä tai rappukäytäviä haisemaan sen enempää ainakaan kuin ihmisetkään.

Älkää nyt herranjumala kerrostaloon muuttako,jos miehes on noin herkkä!:D Mä oon kans koirille allerginen,mutta ei mua nyt sentään naapurin koiran "hajut" ole haitannut..Meidän talossa asuu paljonkin koiria,mutta en mä vaa oo mitään haistanut,vai onkohan mulla nenä sitten aina tukossa..tai sitten oon jo liian tottunut..:whistle:

"amelia"
[QUOTE="a.p";27586796]No toki kaikenlaista asujaa on, mutta puhun ihan normaalista koiranpidosta kerrostalossa. Pakko sanoa, et koirat kyl haisee kamalalle munkin mielestä.
En pidä niitä mitenkään likaisina tms, mutta kylla ne haisee kamalalle.[/QUOTE]

mä puhuinkin toisesta ääripäästä jolloin paskan ja kusen haju oli todella kuvottava.Ei mua muuten normielämän hajut haittaa.Suosittelen teille rivi-tai omakotitaloa.

Saraldo
Hmm, sun miehellä on tosiaan varmaan suuria vaikeuksia ihan jokapäiväisessä elämässä, jos hajut tekevät noin pahaa. Meille tulee naapurista tupakanhaju sisälle (polttaa sisällä), ei muita hajuja. Hississä haisee useinkin viina, se mua häiritsee enemmän kuin somalien ominaistuoksu. Hajujen lisäksi kerrostalossa on myös paljon erilaisia ääniä, niihin kestää tottua. Onko kerrostalo todellakin ainoa vaihtoehto? Entä rivari?

"a.p"
Kuulostaa siltä että miehelläsi on paljon vaikeuksia ihan jokapäiväisessä elämässäkin, jos koiranhaju hississä saa noin tolaltaan... vai viettääkö hän suurimman osan ajastaan omaan taloonsa linnoittuneena?
Ei ole muita vaikeuksia. Ei ole linnoittuneena kotiin, vaan käy ihan töissä johtavassa asemassa. Ei se koiran haju saa tolaltaan, vaan se saa hänet yökkimään ja voimaan pahoin. Hän virallisesti on allerginen koirille, mutta en tiedä onko oikeasti allergian oire vai siitä johtuvaa psyykkistä kammoa hajulle.

Tämä vaan on nyt ongelma, kun pitäisi muuttaa hetkeksi kerrostaloon. Siellä rappukäytävässä haisee koirall ja hississäkin.

Mäkään en itse voi ymmärtää, miten siellä porraskäytävässä aina voi haista niin pahalle. Ei ole kivaa, kun tulee "kotiinsa" ja haisee pahalle, kun avaa ulko-oven.

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu Leppävaara;27586888:
Älkää nyt herranjumala kerrostaloon muuttako,jos miehes on noin herkkä!:D Mä oon kans koirille allerginen,mutta ei mua nyt sentään naapurin koiran "hajut" ole haitannut..Meidän talossa asuu paljonkin koiria,mutta en mä vaa oo mitään haistanut,vai onkohan mulla nenä sitten aina tukossa..tai sitten oon jo liian tottunut..:whistle:
Pakko muuttaa vähäksi aikaa. Rakennamme, eikä ole muita vuokra-asuntoja nyt tarjolla. Meillä on 3 eri vaihtoehtoa nyt tarjolla kerrostalossa.

Mäkin olen itse kyllä yllättynyt, kuinka porraskäytävässä haisee.

"vieras"
Tupakanhaju on aika ikävä, kun se leijailee asuntoon, vaikka kaikki ikkunat ja ovet on kiinni. Ellei seinänaapurina asu joku ihan ruokoton sohvalla polttaja, niin pärjää sitä kyllä.

Minua eniten inhottanut haju lähtee niistä 100-vuotisista hajuvesistä, joista on oikea tuoksu haihtunut aikoja sitten ja jäljellä on imelä haisu. Hissiin meno tällaisen tuoksuttelijan jälkeen on kuvottavaa. :(

• Tykkää
Reactions: Wolt
Meille ei tule mitään hajuja asuntoon, paitsi jos joku vaikka ulkona polttaa ikkunan alla ja ikkuna on auki. Rapussa ei yleisesti ottaen haise, paitsi just välillä koira, suitsuke ja naapurin ravintolanpitäjän appeet. Ei ne niin kauaa haittaa kunha ei tule kämppään asti, ku en mä tuolla rapussa asu.

mä...
Monissa rapuissa haisee aina välillä tupakkakin, mitä ette ehkä huomaa silloin kun käytte tutustumassa. Se on kaikista pahinta ja tunkeutuu ilmastoinnin kautta muihinkin asuntoihin. Joten ei ehkä kannata muuttaa kerrostaloon, jos pelkkä koiran haju yököttää.

"a.p"
Mä en vain tajua, miten jotkut voi asua koirian kanssa pienessä asunnossa. Sit se haju...ja leviää naapurille.
Mä en siis itse inhoa koiran hajua, mutta onhan se kamala haju. Bussissa huomaa heti, kenellä on koira, kun leviää vaatteista sellainen kamala haju.

mä...
[QUOTE="a.p";27589759]Mä en vain tajua, miten jotkut voi asua koirian kanssa pienessä asunnossa. Sit se haju...ja leviää naapurille.
Mä en siis itse inhoa koiran hajua, mutta onhan se kamala haju. Bussissa huomaa heti, kenellä on koira, kun leviää vaatteista sellainen kamala haju.[/QUOTE]

Hyvin hoidettu ja ruokittu koira ei haise kuvailemallasi tavalla. Edes märkänä. Sadoista tuhansista lapsista ja aikuisista tässä maassa lähtee paljon pahempia hajuja kuin useimmista koirista. Ehkä teistäkin...

"vieras"
On ollut ongelmia naapureiden hajuista. Kerran naapuri kuoli asuntoonsa ja ehti olla siellä joitaikin viikkoja kesäkuumalla. Mädäntyneen ruumiin haju pysyi aika kauan käytävässä, vaikka sitä miten tuuletettiin ja ruumis oli poistettu.

On olemassa myös luhtikerrostaloja, ei ole kuin ulkokäytävä, joten mitään hajuhaittoja ei ole ainakaan itselle tullut. Koirista sen verrran, että toki useat koirat haisee, mutta on tiettyjä rotuja jotka ei haise ja niitä pestäänkin usein turkkinsa vuoksi. Esim. labbista ei monet tohdi pestä kun ehkä silloin jos on kierinyt paskassa. Hyi helvetti, että sellaiset koirat haisee pahalle, joita pestään ehkä kerran vuodessa.

Kuka edes haluaa pitää sellaista hajukasaa kodissaan 24/7/365. Ilmeisesti ei ainakaan puhtaassa ja hyvänhajuisessa kodissa viihtyvä tyyppi. Tiedoksi vain kaikille koiran omistajille, että kyllä niitä koiria saa pestä useamminkin kuin kerran vuodessa. Ei koiran tarvitse haista pahalle kymmenien metrien päähän. Eikä niitä voi silittääkään kun jää käteen hirveä katku.

Mutta siis luhtitaloa suosittelen.

Eipä oikeastaan ole tullut muuta hajua kun tupakan haju (mikä tulee joskus asunnon sisään). Rappukäytävässä saattaa haista jonkun tekemä ruoka, hajuvesi tms mutta eihän siellä rapussa tarvi aikaansa viettää.

"vieras"
eilen illalla oli mukavaa, kun meidän luhtikerrostalon alakäytävällä jotkut olivat röökillä, niin kantautui paskakääryleen haju sisälle, vaikka ovi ja ikkunat kiinni!

"vieras"
[QUOTE="vieras";27589938]eilen illalla oli mukavaa, kun meidän luhtikerrostalon alakäytävällä jotkut olivat röökillä, niin kantautui paskakääryleen haju sisälle, vaikka ovi ja ikkunat kiinni![/QUOTE]

Jaa, mistä se haju sitten pääsi sisälle?

"vieras"
hajuja voin kestää, myös sen tupakan vaikka en itse poltakaan, mutta torakat on jotain mitä en haluaisi sietää. Mutta ei auta, on pakko. Ai niin mut niistähän ei saa tällä palstalla puhua : /

Yhteistyössä