Kerrostalo elämisen autuutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZäDäM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZäDäM

Aktiivinen jäsen
31.01.2008
3 633
1
36
Tuossa päivä pari sitten kuului kauhea pallon pompotus.

Ihmettelin että mistäs se kuuluu? Tuskinpa alakerran likemmäs 70-vuotias täti nyt yht'äkkiä olisi ruvennut palloa pelaamaan.

Menin sitten rappukäytävään, nyt kuului vaimeammin kuin olohuoneessa. Mutta selvästi se tuli vastapäisestä asunnosta.

Sieltähän se pompotus tuli, kun soitin ovikelloa ja kysyin perheen pojalta että onkos kaikki hyvin kun semmoinen kolina kuuluu. Poika vastasi: ai se.

No niin juuri, vastasin.

Eipä mitään mutta kun meidän asuntojen välissä on yksiö.

Ennen hiljaisuutta saa taatusti pompottaa palloa,vaikka laulaa hoilottaa karaokea.Sinä et voi kieltää sitä.Kysyppä vaikka isännöitsijältä.Itse istun asuntohallituksessa ja ennen hiljaisuutta asunnossa saa pitää elämää.Mutta hiljaisuuden tultua ei saa.Sitä ennen saa elää ihan vapaasti.

Tästä tuli aasin silta yhteen taloon jossa asuttiin. Samassa talossa asui sitten ainakin yksi talonkyylä. Jonkun mukula vissiin sitten paukutti välillä pattereita ja tämä talonkyylä laitto ilmotustaululle asiasta lappusia. Ja lopulta yhdessä lapussa luki että hän on käynyt paikallistamassa mistä se helvetillenen paukutus kuuluu. Että seuraavaksi ryhdytään toimenpiteisiin. Mä näen silmissä kun talonkyylä hyökkää asuntoon ja tarttuu niskavilloista jotain relun vuoden ikäistä kun se on paukutellut pattereita :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Arvatkaa kuinka kivaa on olllut kuunnella kiviporan ääntä taukoamatta, 7-16. Tuntui että pää hajoaa. Eilenkin porasi, mutta ei kokopäivää, mutta miksi sen piti porata klo 9 illalla?

Aargh. Varmaan tosi kivalta :whistle:

Pallon pomputus häiritsee? :) Poran tms ymmärrän (ja sillekään ei voi mitään, jos remontointiajalla tekee eli meillä 08-20 ), mutta kyllä meilläkin lapset palloilla leikkii.. ja yläkerran vanha herra katsoo telkkaria niin kovalla että illalla kuullaan mekin mitä ohjelmaa katsoo, joskus käynyt mielessä että ehdottaisin kuulolaitetta, mutta elämää se vain on..

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ennen hiljaisuutta saa taatusti pompottaa palloa,vaikka laulaa hoilottaa karaokea.Sinä et voi kieltää sitä.Kysyppä vaikka isännöitsijältä.Itse istun asuntohallituksessa ja ennen hiljaisuutta asunnossa saa pitää elämää.Mutta hiljaisuuden tultua ei saa.Sitä ennen saa elää ihan vapaasti.

Kyllä NORMAALIN elämisen äänet saa kuulua mut liika on liikaa päivälläkin myös järjetön musiikin jumputus mitä uus naapurini harrastaa, mut voin taata et se älämölö loppuu ja hyvin pian.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Siis kyse oli koripallosta, eikä mistään lasten pallosta.

11 vee pompotteli sitä rytmisesti lattiaan, niin että se kuului meidän asuntojen välissä olevan yksiön läpi.

Niin? Lapset saa aika paljon melua aikaan ja varsinkin kerrostalossa se voi valitettavasti kuulua asunnosta toiseen vaikka välissä ois kaksi yksiötä. Teiltäkö ei kuulu koskaan mitään ääniä? Thanks god sä et oo meidän naapuri, joutuis varmaan kuiskailemaan aina ja hipismään varpaillaan. Muuta korpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

11 vee pompotteli sitä rytmisesti lattiaan, niin että se kuului meidän asuntojen välissä olevan yksiön läpi.

Niin? Lapset saa aika paljon melua aikaan ja varsinkin kerrostalossa se voi valitettavasti kuulua asunnosta toiseen vaikka välissä ois kaksi yksiötä. Teiltäkö ei kuulu koskaan mitään ääniä? Thanks god sä et oo meidän naapuri, joutuis varmaan kuiskailemaan aina ja hipismään varpaillaan. Muuta korpeen.

Et osaa lukea. Sanoin ettei kusisukassa tartte elää, eikä meillä eletä. Mutta jotain rajaa siihen meteliinkiin.

Mutta mä olenkin se tiukkapipo, jonka mielestä jotain tapoja täytyy olla niin lapsilla kuin aikusillakin.

Mä ymmärrän sua kyllä, enkä taatusti antais meillä sisällä tollasella pallolla pompottaa, kahdestaki syystä toinen on se et paikat hajois itellä ja toinen se et mä kunnioitan myös toisia talossa asuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Mä ymmärrän sua kyllä, enkä taatusti antais meillä sisällä tollasella pallolla pompottaa, kahdestaki syystä toinen on se et paikat hajois itellä ja toinen se et mä kunnioitan myös toisia talossa asuvia.

Kiva
:D

Juu, ennen hiljaisuutta saa elää normaalisti, mut minun mielestä naapurit vois älämölöltään miettiä jos talossa asuu vaikka seinänaapurina lapsiperhe, että alkais siinä klo 19 jälkeen olemaan rauhallisemmin. Jos esim laitetaan naapurissa pikkusia nukkumaan niin naapuri alkaaki klo 19:30 laulaa karaokea. :kieh:
Meijän rapussa ei onneksi ole lapsiperheitä, naapurirapussa kyllä. Joten tässä rapussa on seinänaapurien kans hiljanen sopimus, että möykätä saa, mutta jos rupeaa ottaan päähän toisen mekastus niin sanomaan tullaan.
Me taidetaan kyllä miehen kans olla pikkusen hiljasempia ku tuo meän seinänaapuri tuossa... :whistle:

Lukeekohan siinä ovessa Pöyhönen? :D
Meidän entinen naapuri meinaan antoi poikansa pelata sisällä kori- ja jalkapalloa aamusta iltaan. Itse oli sitä mieltä (kun muutama naapuri siitä hänelle vittuuntuneena sanoi) että päivisin saa tehdä mitä tahtoo. No, talkkari ja isännöitsijä tuli sitten kerran meille kuuntelemaan sitä jytinää, totesivat että ei helvetti, ja kävivät laukomassa totuuksia :whistle: . Eli varoitus napsahti, vaikka hiljaisuuden aikaan ei melua pahemmin sieltä kuulunutkaan.
Meillä tippui maalisiruja katosta, ja astiat helisi kaapeissa kun tämä jannu pelasi palloa.

Mutta jotain rajaa siihen meteliinkiin.

Heh, ne rajat voi jokainen määritellä ;) Tuo on vain sun määritelmäsi, mutta toki muakin ärsyttäisi pallon pompotus, mutta enempi ärsyttää, jos naapurissa tapella nahistellaan kuuluvasti. Sekin on mielenkiintoista, että ovatko seksuaalisen kanssakäymisen äänet hiljaisuuden jälkeen rajojen sisällä vai eivät? ;) Niitäkin yläkerrasta on joskus meille kuulunut, kun aikoinaan luhtitalon alakerrassa asuttiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:

Heh, ne rajat voi jokainen määritellä ;) Tuo on vain sun määritelmäsi, mutta toki muakin ärsyttäisi pallon pompotus, mutta enempi ärsyttää, jos naapurissa tapella nahistellaan kuuluvasti. Sekin on mielenkiintoista, että ovatko seksuaalisen kanssakäymisen äänet hiljaisuuden jälkeen rajojen sisällä vai eivät? ;) Niitäkin yläkerrasta on joskus meille kuulunut, kun aikoinaan luhtitalon alakerrassa asuttiin =)

Entäs jos lapsi harrastaa vaikka rumpujen soittoa? Sekin voi kivasti kuulua naapuriin, valitetaanko siitä isännöitsijälle? Äänet on ok päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:

Entäs jos lapsi harrastaa vaikka rumpujen soittoa? Sekin voi kivasti kuulua naapuriin, valitetaanko siitä isännöitsijälle? Äänet on ok päivällä.

Miten senkin kukanenkin määrittelee, en mä voi sitä sanoa. Kyllähän rumpujen pärinä on kovaa meteliä, ja varmasti häiritsee monia. Tosin myös pianonpimputuksen olen kuullut toisia ärsyttävän.
Onkohan kenelläkään kokemusta rummuista kerrostalossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Näin myös meillä!!