kerroskattila ongelma

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Jos alemmassa kattilassa on vettä ja ylemmässä vaikka puuroa tms niin miksi se yhdistelmä "räkii" sitä kiehuvaa vettä sieltä näiden kahden kattilan välistä?
Nytkin on hella ja ympäristö ihan märkänä |O

Onko mun kattilassa joku vika, keitänkö vettä liian kovalla lämmöllä vai mikä ihme?

Mä tarviin kyl uuden haudutuskattilan. Isomman.

Voi olla liikaa vettä, mutta myös levyn lämmön pienentäminen varmaan auttaisi. Meillä tehdään aina riisipuuro tuollaisessa kattilassa. kun vesi kiehuu, käännän levyn pienemmälle (ensin täysillä, meidän hellassa 9 ja sitten jotain 5-6 ) . Kyllä sieltä kannen välistä aina jkv vettä tiivistyy hellalle.

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
liikaa vettä ?

no tuo taas on se ja sama miten paljon vettä mulla on siellä, räkii silti. Ja sieltähän loppuu vesi sit vähän väliä jos kovin vähän sitä laittaa?
Siis ton veden lisäksi sieltä tulee tosi kuumaa höyryä välistä, aina pitää suunnata seinään päin noi räkimiset yms ettei vahingossakaan kukaan muksuista saa pisaroita päälleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Voi olla liikaa vettä, mutta myös levyn lämmön pienentäminen varmaan auttaisi. Meillä tehdään aina riisipuuro tuollaisessa kattilassa. kun vesi kiehuu, käännän levyn pienemmälle (ensin täysillä, meidän hellassa 9 ja sitten jotain 5-6 ) . Kyllä sieltä kannen välistä aina jkv vettä tiivistyy hellalle.

riisipuuroa minäkin laittelin, meillä maksimiteho liedellä on 6, yleensä pidän sen 4 koska jos on 3 ni sit vesi ei enää välttämättä kiehu :whistle:

Yhteistyössä