kerronpa tarinani..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
.. mitä sanotte?

olen 24v äiti, joka käy töissä epäsäännöllisesti. omistan kaks lasta ja miehen.
lapset ovat kaikki kaikessa sekä minulle että miehelleni. mutta. mä en jaksa enää..
olen väsy kuuntelemaan itkua, kitinää, tappelua,vinkumista lapsilta joka s***anan päivä!!
miehen kanssa meillä ei ole kahden keskistä aikaa, kuin illalla hetki ennenku mä simahdan (olen siis iltauninen).
lapsille meillä ei ole ketään luotettavaa hoitajaa, jotta pääsisimme kaksin viettämään miehen kanssa niitä ylellisiä "hotelliöitä" mistä kaverimme pääsevät nauttimaan.

rahasta ei ole puutetta, mutta ei liiaksi ole. joten emme raski palkata ulkopuolista hoitajaa viikonlopulle että me päästäisiin "rilluttelemaan".
ja sekin, etten tahdo viitsiä vaivata muita sillä että me saamme viettää aikaa vain olemalla. tiedän kuitenkin mitä lasten kanssa oleminen on.

ois ihana, kun sais hetken vaikka olla vain!!
kiitos kun jaksoit lukea! :)

Samoja ajatuksia...
Olen kyllä kotiäiti ja odotetaan jo kolmatta. Asutaan syrjässä, yleensä ollaan ilman autoa.
Tulotkaan ei häävit, pakko koko ajan miettiä raha-asioita.
Mutta pakko vaan mennä eteenpäin...
Voimia :)

ansaitsette kyllä omaakin aikaa, jos ei ole isovanhempia/muuta sukua/ystäviä lähellä,
ei muuta kun palkkaatte ammattitaitoisen hoitajan ja menette vaikka kerran kuussa yhdessä illaksi/yöksi johonkin, sekin auttaa eikä tule sitten kovin kalliiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Minulla:
Samoja ajatuksia...
Olen kyllä kotiäiti ja odotetaan jo kolmatta. Asutaan syrjässä, yleensä ollaan ilman autoa.
Tulotkaan ei häävit, pakko koko ajan miettiä raha-asioita.
Mutta pakko vaan mennä eteenpäin...
Voimia :)

voimia sinnekkin! kiva tietää että on muitakin samassa tilanteessa. :)

Elämänne kuulostaa niiin tutulta. Meidän lapset on 3 ja 1.5v ja todella vaativia, tempperamenttisia jne. Elo ei ihan helpointa ole ollut... Tukiverkostoja ei myöskään ole=( Vaikka kuinka olisikin ihanaa saada sitä kahdenkeskistä aikaa (ja tärkeää), en tavallaan jaksa siitä stressata. Kun se ei kerta nyt ole mahdollista, pärjäämme ilmankin. Yritämme saada edes omaa aikaa välillä joillekin harrastuksillemme, jotta ei ihan "perhehöperöityisi". Sen kahdenkeskisen ajan aika on meillä ilmeisesti sitten joskus tuonnempana...?!
Mutta, jos koette ajan puutteen kovinkin raskaaksi, yrittäisin kaikin keinoin keksiä joitakin konsteja. Voisivatko lasten kummit, sukulaiset tai sitten ääripäässä palkattu hoitaja, tulla lapsia joku kerta hoitamaan? Kerrot ihan rehellisesti, että olet/olette ihan loppu!

kotitalousvähennyksenhän saa kotona teetetystä työstä.
Pitää vaan olla sellainen hoitaja jolla on esim. toiminimi että kirjoittaa kuitin siitä mitä hänelle maksatte.

Alkuperäinen kirjoittaja juulianne:
ansaitsette kyllä omaakin aikaa, jos ei ole isovanhempia/muuta sukua/ystäviä lähellä,
ei muuta kun palkkaatte ammattitaitoisen hoitajan ja menette vaikka kerran kuussa yhdessä illaksi/yöksi johonkin, sekin auttaa eikä tule sitten kovin kalliiksi.

isovanhemmat ja sukulaiset on.. .mutta.. hankala selittää. enkä halua tähän niistä kirjoittaa sen enempää.
jos kerran kuussa pääsisi, ni se olis liian luksusta ollakseen totta!!
viimeksi käyty kahdestaan iltaa viettämässä reilu vuosi sitte, ja seki iltama oli todella lyhyt...

Me ollaan palkattu hoitaja muutamaksi tunniksi, jotta päästä elokuviin tai ravintolaan syömään kahdestaan. Toki illalle tulee hintaa, kun hoitajallekin on maksettava, mutta se on näitä lapsiarjen valintoja. Jos haluaa omaa aikaa, siitä joutuu maksamaan tai sen eteen pitää nähdä vaivaa. Meillä isovanhemmat asuvat kaukana. Kirjoitit, että rahasta ei ole pulaa, joten sitten se on rahankäyttövalinta. Haluatteko joskus omaa aikaa vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me ollaan palkattu hoitaja muutamaksi tunniksi, jotta päästä elokuviin tai ravintolaan syömään kahdestaan. Toki illalle tulee hintaa, kun hoitajallekin on maksettava, mutta se on näitä lapsiarjen valintoja. Jos haluaa omaa aikaa, siitä joutuu maksamaan tai sen eteen pitää nähdä vaivaa. Meillä isovanhemmat asuvat kaukana. Kirjoitit, että rahasta ei ole pulaa, joten sitten se on rahankäyttövalinta. Haluatteko joskus omaa aikaa vai ei.

rahaa on sen verran, että toimeen tullaan.
mutta, ihan ulkopuolista tuntematonta ihmistä en uskalla kotiin ottaa edes muutamaksi tunniksi.
mistä saisin sellaisen ystävän, jota minä voisin auttaa ja joka vois meitä joskus auttaa???

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mutta, ihan ulkopuolista tuntematonta ihmistä en uskalla kotiin ottaa edes muutamaksi tunniksi.
mistä saisin sellaisen ystävän, jota minä voisin auttaa ja joka vois meitä joskus auttaa???

No mutta jos sulla ei valmiiksi ole sellaista, niin olishan sekin ystävä ensin ulkopuolinen tuntematon ihminen?

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

No mutta jos sulla ei valmiiksi ole sellaista, niin olishan sekin ystävä ensin ulkopuolinen tuntematon ihminen?

on mulla ystäviä, mut ei sellasta jota viitsisin vaivata. :)
niin, tuntemattomista ihmisistähän ystävyys voi alkaa, mutta en uskaltais ihan parin tapaamisen jälkeen jättää keskenään lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

on mulla ystäviä, mut ei sellasta jota viitsisin vaivata. :)
niin, tuntemattomista ihmisistähän ystävyys voi alkaa, mutta en uskaltais ihan parin tapaamisen jälkeen jättää keskenään lasten kanssa.

:o No ei kauhean pyyteettömältä kyllä kuulosta jos etsit ystävää, jota voisit sitten vaivata pyytämällä hoitamaan lapsiasi sen sijaan, että ottaisit heitä hoitamaan joko jonkun vanhan, hyväksi hoitajaksi tietäväsi ystävän, tai lastenhoidon ammattilaisen vaikkapa MLL:stä.

Yhteistyössä