Kerronko kaverille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankalaa

Vieras
Plussasin eilen neljän kuukauden yrityksen jälkeen ja nyt mietin, että voinko pitää suuni supussa asiasta ultraan saakka? Hyvä kaverini tietää yrityksestämme ja heillä on ollut vauvatoiveita muutama kuukausi meitä pidempään. Tiedän, että hän kertoisi omasta plussastaan minulle heti, mutta itse haluaisin odottaa ultraan asti ja kertoa kaikille sukulaisille ja ystäville sitten yhtäaikaa. Mitä olette mieltä tilanteesta. Suuttuukohan kaverini jos jätän kertomatta? Olemme kuitenkin olleet toistemme tsemppaajia tässä muutaman kuukauden, mutta tekeekö se hänestä etuoikeutetun tietämään asiasta jo nyt? Mieheni on kertomista vastaan. Pystynkö edes salaamaan asian vai alkaako masu näkyä miten pian?

Hei !
Onnea plussasta!!!On täysin sinun asia koska kerrot ja kenelle. Jos joku vetää herneet nenään siitä, että saa tietää vasta ultran jälkeen niin se ei ole sinun ongelmasi! suurin osa varmasti kertoo vasta kun asia on varmistunut (että alkio on kohdussa, sydän sykkii jne) ja kaikki kunnossa. Täytyy muistaa että kaikki raskaudet eivät aina kanna loppuun asti. Kokemuksen syvällä rintaäänellä tässä puhun. Siihen liittyen jos kaikki ei
menisikään hyvin, haluat varmasti tukea läheisiltäsi. Jos ystäväsi on todella hyvä ystävä, niin ehkä haluat häneltä tukea miehesi lisäksi. Minä ainakin koin helpotuksena kun olin asiasta muutamalle naisystävälle kertonut. Mieheltä saamani tuki oli jotenkin niin ""miesmäistä"".
No siit mahan näkymisestä. Se ei tosiaan ala heti näkymään, mutta ne raskausoireet voi kyllä olla näkyviä. Kahvi ei maistu, olet väsynyt, pahoinvointi, et lähde bilettään jne. Jos ystäväsi myös yrittää raskautua, hän takuulla huomaa mikäli oirehdit !
Nyt asiaa on kiva pitää omana juttuna, mutta en minä ainakaan pystynyt salaamaan tärkeimmiltä ihmisiltä iloamme kovin pitkään. Iloa, Joka siis suruksi muuttui kun tulikin keskenmeno. Siinä tilanteessa ne ystävät osoittautui todella tärkeiksi.

Yhteistyössä