?
....
Vieras
Käy nyt vielä parit harkat ja joulun esitykset. Sen jälkeen loppuu hänellä taitoluistelu (muodostelmaluistelu-ryhmässä). Lama ja rahapula syynä. Mieheni joutui työttömäksi pari vuotta sitten ja tippui tänä syksynä pois ansiosidonnaiselta. Sinnittelemme minun pienen palkan (brutto 1750 euroa/kk) ja miehen pienen työttömyyskorvauksen varassa. Oikeastaan päätös tuon 9,5v tytön harrastuksen lopettamisesta olisi pitänyt tehdä jo aiemmin, mutta yritimme pitkään saada tytölle vapaapaikkaa (ei onnistunut), sponsoria (ei onnistunut) ja avustusta sossusta harrastusta varten (ei onnistunut). Nyt oikeastaan kaikki olemme hyväksyneet, että näin on miten on. Taitoluistelu on niin kallis laji, että eihän siihen kaikilla muillakaan ole varaa. Tyttö itki tänään pitkään ja minäkin itkin, osaksi salaa ja hieman myös tytön kanssa yhdessä. Tyttö oli lopuksi kuitenkin tosi urhea. Tsemppasi hienosti itseään ja sanoi mm. "mä kuitenkin sain harrastaa luistelua 5 vuotta, jotkut ei saa ollenkaan", "jotain paljon kauheempaakin olis voinut tapahtua" ja yhdessä mietittiin, että elämä jatkuu. Tyttö aloittaa tammikuussa jumpan, jossa varmasti luistelutausta on hyötyä.
Surullista, mutta tiedän että oli oikea ratkaisu. Minulla esim. on Visa tällä hetkellä -1500 euroa miinuksella ja pieni palkkani tulee vasta 15. päivä ja jää varmaan tili miinukselle vielä palkan jälkeen. Tytön harrastusmaksut on nielleet kohtuuttoman suuren osan meidän pienistä tuloista. Kuitenkin on tärkeää, että jatkossa saamme asuntoa lyhennettyä edes hieman (se onnistuu kyllä, lyhennys pienennetty sopivaksi ja kun karsii muista menoista) jne.
On kyllä haikea olo. Tytär oli varsin lahjakas. Tuossa seurassa ei tuossa iässä ollut halvempia ja harrastusmaisempia vaihtoehtoja, vaan se oli joko tai - täysillä ja usein tai sitten ei lainkaan. Vaparipaikkoja ei tällä hetkellä myönnetä lainkaan. Seuraavissa harkoissa tyttö ja valmentajat kertoo muulle ryhmälle... Valmentajat tietää ja ovat tosi vaikeina ja pahoillaan.
Surullista, mutta tiedän että oli oikea ratkaisu. Minulla esim. on Visa tällä hetkellä -1500 euroa miinuksella ja pieni palkkani tulee vasta 15. päivä ja jää varmaan tili miinukselle vielä palkan jälkeen. Tytön harrastusmaksut on nielleet kohtuuttoman suuren osan meidän pienistä tuloista. Kuitenkin on tärkeää, että jatkossa saamme asuntoa lyhennettyä edes hieman (se onnistuu kyllä, lyhennys pienennetty sopivaksi ja kun karsii muista menoista) jne.
On kyllä haikea olo. Tytär oli varsin lahjakas. Tuossa seurassa ei tuossa iässä ollut halvempia ja harrastusmaisempia vaihtoehtoja, vaan se oli joko tai - täysillä ja usein tai sitten ei lainkaan. Vaparipaikkoja ei tällä hetkellä myönnetä lainkaan. Seuraavissa harkoissa tyttö ja valmentajat kertoo muulle ryhmälle... Valmentajat tietää ja ovat tosi vaikeina ja pahoillaan.