Kerroin miehelleni olevani raskaana ja vastaus oli ....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Töttöröö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Töttöröö"

Vieras
Niin, miehen vastaus oli miten me päästään siitä eroon. Kiva, tosi kiva juttu. Meillä on kaksi pientä lasta ja talous ei parhaalla mahdollisella jamalla. Palaan itse hoitovapaalta töihin kohta saamaan potkut, muilta työkavereilta onkin työpaikat jo menneet. Miehen duunissa alkaa lomautukset ensi viikon jälkeen.

Meillä on vielä opintovelkaa maksettavana ja autolaina, mutta muita lainoja ei onneksi ole. Asumiskulut ovat nousseet todella paljon, kämppäkin on tosi epäsopiva lapsiperheelle, mutta sijaitsee niin kivalla alueella, että emme ole sen takia halunneet muuttaa pois. Rahaa ei säästöön jää ollenkaan, välillä ollaan jopa miinuksen puolella kuukauden lopussa.

Mulle ei abortti käynyt mielessäkään. Ei vaikka tiedän, että tiukkaa tulee olemaan. Toisaalta, meillä on vauvakamat valmiina, ei niihin mene ainakaan rahaa. Tää oli aikamoinen ylläriraskaus, tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Miten voin suhtautua mieheen enää normaalisti, kun päästi suustaan tuollaisen toteamuksen? Ja vinkkejä vastaanotetaan myös rahavaikeuksien helpottamiseksi kiitollisena!

No ei muutako töitä etsimään sitten molemmat. Suomi on iso maa ja töitä kyllä löytyy mut jos haluatta jäädä sinne murjottaan ja valittaan ni sitten se on teidän moka.

Miehesi on realisti? Tuollaiseen tilanteeseen kolmas lapsi olisi todella tyhmää. Ymmärrän, että reagoit tunteella nyt, mutta ymmärrä sinäkin miestäsi. Jos sinusta tuntuu, että voitte lapsen elättää ja pärjäätte hyvin kolmannen kanssa, kerro se miehellesi ja käännä hänen päänsä. Keksikää yhdessä ratkaisuja, älä mene liikaa tunteen vietävissä.

[QUOTE="Töttöröö";29148195]Miten voin suhtautua mieheen enää normaalisti, kun päästi suustaan tuollaisen toteamuksen? [/QUOTE]Miten miehesi voi suhtautua enää sinuun normaalisti? Samanlainen haaste on teillä molemmilla. Joudutte joka tapauksessa neuvottelemaan suhteestanne, joten olisi eduksi, jos ymmärtäisit myös miehesi kärsivän mielipide-erostanne.

Miehellä ja minulla on kyllä työt. Miehellä on lomautukset edessä ja itse tiedän saavani potkut, kun palaan takaisin töihin. Sitten kun raskausvatsan kanssa alan duunia hakemaan, niin homma taitaa olla aika selvä. Esikoista odottaessa valmistuin ja ilmoittauduin työkkäriin työnhakijaksi. Työkkärin mukaan mun ei kannattanut edes hakea töitä mahani kanssa, kuinka moni haluaa palkata pallomahan vain hankkiakseen heti sijaisen äitiysloman ajaksi?

Entäs onko mahdollista teidän saada liitonrahaa? Siitä sit siirtyä mammalomalle ja miehesi kattella myös uutta työpaikkaa? Lyhennysvapaata pankista? Toinen auto mahdollisesti seisontaan? yms. menoista karsimista. Kyllä te pärjäätte ja onneksi lapsilisääkin saa enemmän kattamaan kuluja :)

• Tykkää
Reactions: TUTUS
Jos kerran lopetat hoitovapaan jo kohta, niin eihän se sinun mahasi vielä mihinkään näy? Ihan hyvin voit hakea ja saada töitä. Määräaikaiset ja sijaisuudet on vaihtoehto kanssa, niinkuin joku tuolla ehdotti. Mutta jos miehesi ei halua lasta, niin ehkä se on se asia joka nyt ensimmäisenä kannattaa hoitaa ja selvittää... Raha-asiat selviää kyllä sitten myöhemmin.

Kyllä te pärjäätte,pienennätte menoja.
Olin aikoinaan 3 lapsen työtön velkainen yh,kun yllättäen olinkin raskaana.
Kaikesta huolimatta pärjättiin ja lapsi on niin ihana.
Kaikella on tarkoituksensa.

Mies tulee saamaan lomautusajalta liitosta rahat, itse ajattelin, että jos ja kun työt loppuu, niin sitten olen työttömänä, kuulun kyllä liittoon.

Meillä on tosiaan vain yksi auto ja tasan tarkkaan kuluista voidaan vielä karsia, ei meillä syödä pelkkää makaroonia ja puuroa. Ei koskaan olla kärsitty nälästä, lapsilla on vaatetta ja välillä ollaan käyty lomamatkoillakin. Ei koskaan olla jouduttu sossun luukulle, silloin on tiukempaa, jos hajoaa vaikka joku pesukone tai jotain vastaavaa. Ei meillä ole säästössä rahaa tuollaista varten.

Miten miehesi voi suhtautua enää sinuun normaalisti? Samanlainen haaste on teillä molemmilla. Joudutte joka tapauksessa neuvottelemaan suhteestanne, joten olisi eduksi, jos ymmärtäisit myös miehesi kärsivän mielipide-erostanne.

No huhhuh! Jos aikuinen mies ei hyväksy sitä, että seksin seurauksena saattaa syntyä lapsi ehkäisystä huolimatta, niin hän on keskenkasvuinen, jota ei tarvitse ymmärtää. Aivan kuin aloittaja olisi tahallaan hankkiutunut raskaaksi ja ukolla ei olisi uuden elämän alun kanssa muka mitään tekemistä.

[QUOTE="Töttöröö";29148472]Mies tulee saamaan lomautusajalta liitosta rahat, itse ajattelin, että jos ja kun työt loppuu, niin sitten olen työttömänä, kuulun kyllä liittoon.

Meillä on tosiaan vain yksi auto ja tasan tarkkaan kuluista voidaan vielä karsia, ei meillä syödä pelkkää makaroonia ja puuroa. Ei koskaan olla kärsitty nälästä, lapsilla on vaatetta ja välillä ollaan käyty lomamatkoillakin. Ei koskaan olla jouduttu sossun luukulle, silloin on tiukempaa, jos hajoaa vaikka joku pesukone tai jotain vastaavaa. Ei meillä ole säästössä rahaa tuollaista varten.[/QUOTE]

Anteeks MITÄ?! "Välillä ollaan käyty lomamatkoillakin", mutta mitään hätävarasäästöjä EI sitten ole??? Lapsi lihoiks, ni riittää rahat reissaamiseen. :O

Pelkästään sen takija ettei ole ''varaa'' kolmanteen lapseen ni on äärettömän tyhmä peruste tehdä abortti.

Näin kun tarpeeksi moni itsekkäästi ajattelee niin saamme tänne tulevaisuudessa aikaan tilanteen milloin ihmiset joutuvat oikeasti ottamaan vastuun jälkikasvustaan ja miettimään onko se lapsi myös varaa ruokkia vai kuoleeko se nälkään.

Nykyiselläänhän soskutädit tulevat heti päätä silittelemään kun aikuinen muka vastuuntuntoinen ihminen tekee jotain niin typerää kuin tuo mistä sinä yllä puhut.

Itse luottaisin Jumalaan ja omaantuntooni ja ajattelisin että lapsi tuo leivän tullessaan vaikka sillä en tarkoitakaan leivän hakua sossusta. Aito halu työskennellä perheensä parhaaksi sekä henkisessä että taloudellisessa mielessä tuottanee tulosta jossain vaiheessa. Jos oikein tiukille menee niin ei sossukaan häpeä ole.

Mies vaikuttaa psykopaatilta. Ei kukaan tervejärkinen halua surmata omaa lastaan. Hankkiudu miehestä eroon. Nykyisin kun soiaaliturva turvaa kaikkien elämän, taloudelliset syyt eivät kelpaa syyksi abortille.

Mikä ehkäisymuoto petti?

Kyllä ensiksi pitää asia selvitellä miehen kanssa ja sitten katsoa se talouspuoli. Olisiko sinun helpompi työllistyä? Voisitko palaa jo äitiysloman jälkeen töihin, jolloin mies jäisi vanhempainvapaalle? Jos nyt ei kerran säästöjä jää, niin paljonko realistisesti olisi mahdollista säästä?

Miehen töistä ei kuulemma tulla irtisanomaan ketään, kaikki lomautetaan ensin muutamaksi viikoksi ja myöhemmin sitten uudelleen vielä määrittelemättömäksi ajaksi. Lomautusaikana saavat liitolta jonkin verran rahaa. Mies on meistä paremmin työllistyvä, hänellä on kaksi ammattiakin. Mä olen merkonomi, miehelle kyllä sanoin, että voin vaikka lähteä siivoamaan iltaisin, että saadaan lisää rahaa. Emme varmasti ole läheskään köyhimpiä lapsiperheitä, siksi miehen aborttiehdotus tuntui niin hassulta.

Kierukka petti. Tai ei pettänyt, vaan katosi kokonaan. Menin vatsakipujen takia lääkäriin ja sain lähetteen gynelle. Siellä ultrassa näkyi pieni ihminen, ei kierukkaa. En ole todellakaan huomannut, että se olisi tullut jossain vaiheessa ulos.

Mies tuossa jo pyyteli anteeksi. Tosin mua toi lausahdus nyt jotekin tulee vaivaamaan ainakin jonkin aikaa. En yhtään epäile, ettei mies lasta tulisi rakastamaan.

Jos mies on jo pyydellyt anteeksi, niin sinuna unohtaisin koko lausahduksen.

Mielestäni on ymmärrettävää, että tuollaisella hetkellä saattaa shokissa päästellä suustaan ajattelemattomia asioita...tai juuri niitä, mitkä sillä hetkellä mielessä pyörivät eli miehelläsi se, että voi ei, miten pääsemme tästä eroon.
Kannattaa odotella mielen tyyntymistä ja keskustella vasta sitten - rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kylläpäs on;29148516:
Jos aikuinen mies ei hyväksy sitä, että seksin seurauksena saattaa syntyä lapsi ehkäisystä huolimatta, niin hän on keskenkasvuinen, jota ei tarvitse ymmärtää.
Suomessa on mahdollista hakeutua raskauden keskeytykseen, jos ehkäisy pettää. Ei kenellekään synny lapsia vahingossa. Tämän luulisi olevan selvää kaikille aikuisille sukupuolesta riippumatta.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Data

Yhteistyössä