Kerroin eilen että toi koira söi kärpässientä.....

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
No nyt kun oltiin lasten ja koiran kanssa mustikassa, niin huomasin että pentu onkin ihan luonnottoman kiinnostunut nyt sienistä. Kaikista sienistä.
Voi pirulauta |O Menee metsäretket vähän vaikeiksi kun saa vahtia joka sekunti tota sieni-intoilijaa :headwall: :headwall:

Eläinlääkäri ihmetteli eilen kun soitin, että miten se kärpässientä syö, ne on niin pahojakin että harvat koirat syö, tosi harvat. Mutta Eevi söi. Ja maistoi jotain tattia nytkin kun metässä oltiin :o Se on muutenkin niin nirppanokka ettei mikään ruoka kelpaisi (paitsi raaka liha), ja sitten se syö SIENIÄ |O :o

ja mä luulin lyöväni kaks kärpästä yhdellä iskulla ja lenkittäväni siskon koiran ja samalla voisin rämpiä sienimetsässä. oli hippasen hankalaa ku koira vauhkoontu täysin aina ku yritin poistua polulta :headwall: :D
no,sen kaa ei ainakaa pääse eksyyn... :whistle:
mut yhden tatin löysin ja kun kyykistyin sitä tutkimaan,niin koira huomas et jahas,siel on nyt jotai mielenkiintosta ja kauheella tohinalla tuli siihen pomppiin ja riekkuun ja se siitä tatista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilijonkka:
meillä hurtta on hulluna pihlajanmarjoihin.. :x

:D No tämä sienikoira oli yhtenä kuonona tuolla mustikkamättäissä, ja veteli mustikoita naamariin minkä kerkes. Samoin teki noi pojanpallerot 2v7kk ja 1v8kk, ja mä koitin siinä niiden kolmen lomassa saada vähän kerättyä omaan kippoon.... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

:D No tämä sienikoira oli yhtenä kuonona tuolla mustikkamättäissä, ja veteli mustikoita naamariin minkä kerkes. Samoin teki noi pojanpallerot 2v7kk ja 1v8kk, ja mä koitin siinä niiden kolmen lomassa saada vähän kerättyä omaan kippoon.... :snotty:

Ootko tyhjänny kansiotas? Ois pitkä yv tulossa. =)

Meillä toi Tinttara pisteli jotain sientä suuhun viime viikolla kun oltiin mustikoita poimimassa. *huoh* Ei kerenny niellä sitä eikä mitään, huus vaan au au kun sitä pientä palaa pureskeli.

Alkuperäinen kirjoittaja PrinsessaRusina:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

Ootko tyhjänny kansiotas? Ois pitkä yv tulossa. =)

Meillä toi Tinttara pisteli jotain sientä suuhun viime viikolla kun oltiin mustikoita poimimassa. *huoh* Ei kerenny niellä sitä eikä mitään, huus vaan au au kun sitä pientä palaa pureskeli.

Joo, oon.. Mä laitoin sulle yv:täkin? Tai ainakin mä olin pistävinäni :D

Se vielä unohtui.. Että mä olen oksettanut koiria, eri koiria, ihan mielettömän monta kertaa. Aina olen saanut oksennuksen tulemaan ihan vaan sormet kurkkuun -menetelmää käyttämällä. No, koitin heti metsässä tunkea sormet pennun kurkkuun. Kolme sormea enimmillään kurkussa, pirun syvällä ruokatorvessa, ja kutitin ja "kaivelin", eikä tuo edes yökkinyt :o :o Eikä se oksentanut suolapallonkaan avulla.

Tää on ihan ihme vekara. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
meidän tessa syö heinää...
koko ajan... :/
ja sit on maha sekaisin

Eevikin söi. Tai ihan ruohoa vaan mut kuitenkin. Ja söi kuin lehmä konsanaan, siis hirveitä määriä. TOKO-ohjaaja neuvoi että anna mahapullia (kaupan pakastealtaasta, Oscarin mahapullat), koska toi märehtiminen( :D ) johtuu puutostilasta, minkä noi mahapullat korjaavat.

Yhteistyössä