kerro stressistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Kerro kokemuksiasi stressistä.
Millaisissa tilanteissa olet kokenut stressiä?
Miten stressi ilmeni?
Kuinka selviydyit tilanteesta?
Oliko pitkä- vai lyhytkestoista?
mitä vaan mitä mieleesi tulee :)

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Kerro kokemuksiasi stressistä.
Millaisissa tilanteissa olet kokenut stressiä? Suorituksissa ja liiallisten vaatimusten yhteydessä, mihin ei siis ole tarpeeksi resursseja,, aikapaine on paha juttu tai se, että on hirveästi kotitöitä, joita ei ole aikaa tehdä. Minua stressaa myös keskeneräiset työt ja projektit.

Miten stressi ilmeni? ahdistuneisuutena, jännityksenä, kiukkuna, väsymyksenä, levottomuutena ja sosiaalisten tilanteiden pelkona ja itseluottamuksen heikkenemisenä

Kuinka selviydyit tilanteesta? Hyvällä organisoimisella ja pyytämällä apua mieheltä sekä nukkumalla ja puremalla hammasta yhteen, itkemällä,, se helpottaa

Oliko pitkä- vai lyhytkestoista? Kausittaista, n. viikon kerrallaan
Hormoonit ts. raskaus tai kuukautiset tai synnytyksen jälkeinen aika lisää selvästi stressaamistani. Olen muutenkin aika kova stressaamaan.

mitä vaan mitä mieleesi tulee :)

tällä hetkellä stressini johtuu miehestä ja siitä kun hän ei maksa omaa osuuttaan yhteisistä menoista. toinen stressin aihe on, kun pitäs kertoo, että aion lähtee tytön kanssa, jos nyt ei paranna tapojaan (asunto hakemus on jo lähtenyt). Ja tuo kertominen stressaa siksi niin paljon, kun en halua aina riidellä ja mies osaa kuitenkin taas kääntää asian niin, ettei hänellä muka oikeasti ole rahaa maksaa vuokraa. Stressaan aika paljon ja pikku asioista, miehelle puhuminen ei auta, koska hän ei kuuntele (tai jos kuuntelee vastaukseksi saa pelkkää huutoa). Mulla on auttanut itkeminen ja puhuminen ammattilaiselle. Ja luulen, että pääsen suurimmaks osaks eroon stressistä, kun muutan toiselle paikkakunnalle

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Tuota...Tämä sun aihe on hieman laaja. Jossain määrin stressiä kokee varmasti jokainen jollakin tavalla joka päivä. Ainakin kun täältä äideiltä kysyt ;)

laaja on, sen tiedän. ja laajaksi jätin aiheen tarkoituksella jotta vastaukset olisi mahdollisimman monipuolisia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Olis hyvä kertoa sitten aloituksessa, että mihin käyttöön nämä kyselyiden vastaukset tulevat.

kirjoitan esseetä aiheesta stressi. vastauksien avulla koitan rajata itsekin aihetta hieman suppeammaksi. kenenkään vastauksia en ehdottomasti aio käyttää suoraan tekstiini!