Kerro paras tonnikalakastike-reseptisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ite teen näin:

kuullotan sipulit, lisään yhtäaikaa tuoretta tomaattia paloina ja ruokakermaa, annan hetken kiehua ja sit tonnikalapaloja (purkki). Maustan vain suolalla ja mustapippurilla.

Mitkä muut mausteet sopis? Koulussa sai aikanaan ihan mielettömän hyvää tonnikalakastiketta, kunpa joskus oppisin niin hyvää tekemään vaikka kyllä tääkin kastike näyttää koko perheelle maistuvan :)

Sipulia, porkkana- ja (lantturaastetta), suolaa, mustapippuria ja ruokakermaa niin ja tietenki sitä tonnikalaa. Sipulit ja raasteet vähäksi aikaa paistinpannulle pehmenemään ja mausteet. Maistuu ainakin meillä.

Minä teen pastalle (esim. nauhapastaa) tällaisen:
1 Mustapekka-juusto
1 maustamaton Creme Bonjour-rasia
2 prk tonnikalaa öljyssä
½ dl ruokakermaa
loraus ketsuppia

Tonnikala lisätään viimeisenä. Tämä on tosi hyvää! :P

Lisään vielä, että tuo käyttämäni ohje on aika iso, joten siitä syö isompikin poppoo melkein vielä seuraavanakin päivänä. Usein puolitan tuon ja riittää hyvinkin.

tää on hyvää, mutta kaloripommi :p 2dl kuohukermaa, 70g tomaattipyrettä, 1 valkosipulinkynsi, 1prk tonnikalafilettä, ja sitten vielä mustapekkajuustoa :p pastan kanssa :p :p :p älyttömän hyvää...

Alkuperäinen kirjoittaja b:
1 Mustapekka-juusto
2 prk tonnikalaa öljyssä
½ dl ruokakermaa
loraus ketsuppia

Tässä on kuiten kalorit kohillaan, juhlavampi soosi! Kuulostaa namilta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
1 Mustapekka-juusto
2 prk tonnikalaa öljyssä
½ dl ruokakermaa
loraus ketsuppia

Tässä on kuiten kalorit kohillaan, juhlavampi soosi! Kuulostaa namilta.

Näin on :) Kuka niitä kaloreita aina jaksaakaan laskea.. ihan tollasia sooseja kuitenkaan joka päivä tehdäkään :)

Mä otan 3prk tonnikalaa, joista ainakin 1prk on öljyssä. Silppuan lasivuokaan purjon, kaadan päälle sen yhden tonnikalapurkin öljyn ja ruokalusikallisen currya. Sekoitetaan, laitetaan mikroon kuvun alle täydelle teholle 3min ajaksi. Sitten lisään joukkoon valutetut tonnikalat, 1prk kevytkermaa ja taas kypsennetään 3min kuvun alla mikrossa. Herkullista pastan kera!

Ensin kattilaan tomaattipureeta purkki, kermaa purkki ja sitten mausteita esim. soijakastiketta, kasvisliemikuutio, paprika jauhoa, basilikaa, oreganoa, timjamia ja mustapippuria. Kaikki sekoitetaan ja lämmitetään. Sitten sekaan purkki tonnikalaa paloina ja lämmitetään vielä hetken.

On muuten hyvää pastan kanssa ja valmistuu todella nopeasti. Sekaan voi myös heittää sieniä, maissia mitä vaan mieleen tulee.

1 Mustapekka-juusto
2 prk tonnikalaa öljyssä
½ dl ruokakermaa
loraus ketsuppia

Tähän lisään vielä, että nuo tietenkin keitetään kattilassa! Jollei joku ymmärtänyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensin kattilaan tomaattipureeta purkki, kermaa purkki ja sitten mausteita esim. soijakastiketta, kasvisliemikuutio, paprika jauhoa, basilikaa, oreganoa, timjamia ja mustapippuria. Kaikki sekoitetaan ja lämmitetään. Sitten sekaan purkki tonnikalaa paloina ja lämmitetään vielä hetken.

On muuten hyvää pastan kanssa ja valmistuu todella nopeasti. Sekaan voi myös heittää sieniä, maissia mitä vaan mieleen tulee.

Unohtui, että voita tai öljyä hiukan myös.

Mulla on ihan perusohje, joka on tosi hyvä. Eli kuullotan sipulin, ehkä myös valkosipulinkynnen. Sitten sekaan purkki tonnikalaa (hiutaleetkin käy, kunhan on öljyssä eikä vedessä), purkki ruokakermaa ja puolikas Apetit -fetapaketti. Toi feta sopii tosi hyvin!! Sitten vähän suolaa maun mukaan. Helppoa ja hyvää!!

Purkkitonnikala on siitä erikoinen raaka-aine että kylmänä se on hyvää mutta lämmitettynä ällöä.
Oma reseptini onkin että ensin vedetään öljytonnari suoraan purkista naamaan ja sitten tehdään kastike jostain ihan muista aineksista.

Oikea tonnikalapihvi sen sijaan on erittäin herkullista paistettuna.

Sipulia, valkosipulia, kaks purkkia tonnikalaa, (toinen öljyssä ja toinen vedessä) ruokakermaa purkki, tomaattimurskaa purkki ja sitten vielä ananaspaloja ja mausteet.

Yhteistyössä