Kerro kokemuksia klexane hoidosta raskausaikana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vierailija"

Vieras
Onko vaikeaa pistää? oletko saanut sivuvaikutuksia? Kontrolloidaanko hoitoa jotenkin mittaamalla veriarvoja? Saako kukaan hankalien suonikohjujen takia klexanea ennaltaehkäisevästi raskausaikana. vai onko aina kyseessä syvä tukos?

Mulla aloitettiin klexane, kun tuli raskausaikana pinnallinen laskimotukos. Nyt seuraavassa raskaudessa ei automaattisesti aloitettu klexanea vaan pahoihin suonikohjuihin on hoitona reiteen asti olevat tukisukat. Helteellä tosi mukavat!

Pistäminen ei ole vaikeata, mutta en siitä kyllä nauttinutkaan. Veri arvot mitattiin muistaakseni parin viikon välein ja raskauden jälkeen myös ennen jälkitarkastusta ja puoli vuotta synnytyksestä.

Mä pistin koko raskausajan Klexanea, aloitin heti positiivisen testituloksen jälkeen ja lopetin 6 vkoa synnytyksen jälkeen. Pistäminen ei ole vaikeaa, jenkkiksestä kiinni ja piikki sisään. Itsellä Klexane kirveli ajoittain ja melkoisia mustelmia tuli myös. Noi on kuitenkin pieniä murheita jos vertaa siihen, mitkä riskit on ilman käyttöä. Sivuvaikutuksia ei ole koskaan Klexanesta tullut, ei siinä edes taida mitään erityisiä sivuvaikutuksia olla?
Itse pistin APC-resistenssin takia joten minulla ei veriarvoja mittailtu.

Yhteistyössä