Kerro joku positiivinen lapsuusmuisto ajalta ennen kouluikää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Mulle on jääny mieleen ku olin 3v. Oli jouluaatto, oltiin syöty jo ja saatu lahjat, pihalla oli ihan pimeetä ja paljo lunta. Lähdin mun 2 vuotta vanhemman siskon kans pihalle ja me leikittiin kinoksis piilosta.
Erikoista tos oli se että yleensä vaan tapeltiin koko ajan mutta tuolloin leikittiin sulas sovus kauan aikaa ja tietty oli jännää sekin ku ei noin pimeällä juurikaan päinsä päästy pihalle. Muistan sen lämpöisen rakkauden tunteen mitä tunsin silloin siskoa kohtaan.

Muutto ihan uuteen kotiin, uuteen kerrostaloon, se oli jännittävää, kaikki oli uutta ja puhdasta ja taloon muutti samana päivänä monta lapsiperhettä. Se oli hauskaa, olin asunut aika ankeissa paikoissa sitä ennen.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
Niitä on tosi paljon. Mutta muutama, joita on tullut viime päivinä tästä keväästä ja auringonpaisteesta mieleen:

Meidän naapureilla oli paljon kaikkia eksoottisia eläimiä, liskoja ja käärmeitä ja sellaisia. Naapuruston lapset sitten pestattiin etsimään niille luonnosta sirkkoja ja joitan muita öttiäisiä. Kaikista kelvanneista saatiin 5penniä palkkaa, ja loput piti käydä vapauttamassa takaisin. Se oli jännittävää ja hauskaa kavereiden kanssa remuta niiden perässä :)

Olisko se ollut jotain huhti-toukokuuta kun opin uimaan mummolan rannassa. Hieno fiilis. Sen jälkeen olenkin sitten pitänyt uintia osana liikuntaa tähän päivään asti.

• Tykkää
Viikonloput mummulla ja pappalla <3
Lauantaisin käytiin "isolla kirkolla" kauppareissulla, mummu kävi kaupassa ja me haettiin sillä välin pappan kanssa mustaa makkaraa Tapolan vaunusta. Kauppareissun jälkeen me leivottiin mummun kanssa pullaa :) Sitten illalla käytiin saunassa ja katseltiin telkkaria, oliskohan tullut Hercule Poirot:ia, Avaraa Luontoa ainakin.
Sunnuntai-aamuisin heräsin aina mummun ja pappan leikkimieliseen kinasteluun :D

(Äiti ja isä teki töitä viikonloppuisinkin, siksi olin useimmat viikonloput mummulassa)

• Tykkää
Olen nainen ja pikkusina serkkupojan kanssa rakennettiin majoja. Ei mitä tahansa hökkeleitä vaan yksi oli kunnon iso kaksikerroksinen talo missä oli ovi, ikkuna ja toisesta kerroksesta pääsi parveketerassille. Toinen "maja" oli ikäänkuin pitkospuut rakennettuna puuhun, niin että naulattiin lautoja puiden väliin korkealle. Näihin naulattiin jotain vanhaa panelia että oli kunnon leveät ja tukevat sillat. Oi niitä aikoja... :')

• Tykkää
Vastauksia lukiessa mullekin tuli vahvasti mieleen ihan uuden asunnon tuoksut, miltä siellä näytti ja miten se kämppä kaikui. Muutettiin täysin uudelle alueelle, josta oli vasta muutama talo pystyssä. Ai niitä leikkien mahdollisuuksia, kun joka puolella oli rakennustyömaata ja kaikkea outoa sälää. Ja suurin osa alueella oli lapsiperheitä, ensimmäisenä päivänä sai jo kavereita, joihin on nykyäänkin yhteyksissä :)

• Tykkää
ehkä paras muistoni on kun olin mummolla ja vaarilla hoidossa äidin ollessa töissä,ja vaari tuli aina ruokatunnilla kotiin syömään, muistan kun seisoin rappusten yläpäässä valmiina halaamaan vaaria, ja muistan mummon seisoneen selkäni takana.

mummo kuoli mun ollessa 4,5v ja tuo tunne on oikeastaan ainoa mitä mummosta muistan :heart: en siis muista mummoa, hänen kasvojaan tms, vain sen tunteen et on mun takana.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR ja Phoebsi
Aurinko paistoi ja me oltiin tosi syrjäisellä rannalla, missä puut kaartui veteen. Ihan kun jossain viidakossa. Vanhemmat otti aurinkoa ja me uitiin ja ihmeteltiin aaltojen kuljettamaa vaahtoa :D

• Tykkää
Muistan kun pääsin yhden kaverin ja sen isän ja äidin kanssa jonnekin autolla uimaan. Niillä oli koira mukana. Mulla ei ollut lapsuudessa koiraa, vaikka siitä aina haaveilin. Muistan miten se koira juoksi onnessaan matalassa rantavedessä ja ui ja kaikkea. En ollut ennen nähnyt moista. :D

Paljolti on muistoja jotka on vähän kiertäen onnellisia tai sitten vaan outoja. Tuohon ei liity mitään negaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Se päivä, kun muutettiin äidin kanssa pois väkivaltaisen alkkis- isän luota pois. Muistan, kun silloin join cocista lasipullosta (todella harvinaista herkkua, ellei jopa eka kerta elämässäni) ja se hetki tulee aina mieleen jos jossain tarjoillaan cocis siitä pienestä lasipullosta.

• Tykkää
Oltiin serkuilla kylässä. Lähdettiin uimaan. Etupenkille kaks lasta ja takapenkille varmaan se 5-6 lasta. Mulla oli keltaiset frotee bikinit ja auto oli Mosse missä punaiset nahkapenkit.

• Tykkää
Mullakaan ei ole juuri mitään muistoja ajalta ennen kouluikää, eikä nyt juuri myöhemminkään.
Ja ne välähdyksenomaiset hetket mitä muistan, ei niissä ole mitään positiivista, ne on vain sellaisia välähdyksiä, että "seisoin portailla ja mulla oli hieno mekko mutta siinä oli iso musta tahra", tai "ruokin lehmiä ja muistan kuinka lehmän sarvet oli mun pään molemmin puolin kun oli oma otsa melkein kiinni lehmän otsassa" tms.

Ihana ketju!

Ihana lukea muiden muistoja. Ovat niin samanlaisia kaikki, vaikka ovatkin erilaisia. Samanlaisia mitä itsekin on tuntenut ja kokenut.

Muistan (n. 4vuotiaana) miten leikittiin siskon kanssa Ruotsissa "lekparkkenilla" kuumalla asfaltilla, ja maasta tuli vesisuihkuja. Muistan miten asfaltti poltti jalkojen alla, ja miten kiva siellä oli leikkiä kun oli polkuautoja, potkulautoja ja kaikkea. Sellaista mitä Suomessa harvemmin näki.

Muistan kun käytiin äidin kanssa Ruotsissa retkellä meren rannalla kallioilla. Muistan kun katselin vihreää levää kivien päällä. Oli ihanan lämmin ja muutenkin hyvä olla. Hyviä muistoja on myös siitä kun käytiin talvella luistelemassa. Minulla oli sellaiset vauvojen luistimet :D. Muistan hyvin miltä ne tuntui jalassa.

Muistan kun olin n. 2v ja mentiin talvella kauppaan. Istuin rattaissa ja suljin silmäni. Silmäluomien takana oli punaista. Äiti osti kaupasta salmiakkista aku ankka purkkaa joissa oli pieni nelikuvainen sarjakuva mukana.

Siinä pari muistoa :). Näitähän riittäisi.

• Tykkää
Muistan kun itkin alle kouluikäisenä. Ikää en muista. Laitoin kenkiä jalkaan, olin satuttanut itseni ja naapurin poika sanoi, että ymmärtää, ettei aina baan voi lopettaa itkemistä. Tuli lämmin ymmärretty olo.

Muistan myös tehneeni tuhmaa, olleeni huonolla päällä. Rauhoittuneeni ja siskoni oven takaa koputtamassa ja ojentamassa jonkinlaisen käsilaukun, josta alkoi joku kiva leikki. Tuntui etten ole koskaan leikkinyt yhtä kivaa leikkiä ja ärsytti, kun se ei tuntunut uudestaan samalta. Siskoni siis yllätti minut.

Muistan miten pappani sanoi että meillä ei pitäisi olla kissoja kun retuutetaan niitä. Olin tosi vijainen, koska musta me ei tehty niin.

Yhteistyössä