"kerro itsestäsi" eli taas apuja työhakemukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vanha aihe, mutta kiitos, jos joku jaksaa autella. Eli koitan täytellä työhakemuskaavaketta, ja sen "kerro itsestäsi" kohtaan tarvitsisin apuja. Haettavana on paremmin koulutustani vastaava paikka nykyiseltä työpaikaltani (sijäisuus), eli voisinkohan tuohon kohtaan vaan laittaa " valmistuin äitiyslomani aikana xxx ja kaipaisinkin nyt enemmän haastetta työtehtäviini. Haettavana oleva xxx paikka antaisi minulle mahdollisuuden oppia uutta sekä saada koulutustani vastaavaa työkokemusta.

Vahvuutenani pidän talon tuntemista sekä halua päästä näyttämään osaamiseni."

Mutta mitähän muuta laitan, vai tarvitseeko paljon muuta laittaakaan? CV tulee toiseen kohtaan.

No, kerrot itsestäsi, yksinkertaisesti. Voit laittaa ihan vapaasti siihen asiaa sinusta itsestäsi. Tuo sun lause on ihan ok, mutta toki aika kulahtanut, muodollinen. Vahvuutesi halu päästä näyttämään osaaminen - öh? Itse olen ollut rekryämässä työntekjöitä ja ei nuo vastaukset ainakaan mulle kertoisi paljonkaan sinusta - millainen olet, mitä haluat, missä olet hyvä, millainen tyyppi/persoona olet...

Eri asia tietysti on, jos työntekijän valitsee esim. sinulle jo etukäteen tutut ihmiset, jotka tuntevat sinut, vastasin sillä pohjalla, että on vieras yritys.

Hain apua hakemuksen itseni tuntemiseen täältä kaksplussan sivuilta, toisilta äideiltä koska oletan, että he tietävät paremmin millainen olen ja mitään osaan.
Hain myös itsetunnollinen vahvistusta, koska ystäviä minulla ei ole joille voisin soittaa kysellä heidän mielipiteitään työhakemuksesta.
Haen myös kunniaa omalla tavallani ja koen olevani jotenkin parempi ihminen kun olen tekemässä työhakemusta, tosin en ole ihan varma itsestäni kun minun pitää hakea palstalta neivoja.

Soita työvoimatoimistoon ja kysy sieltä. Ne ovat siellä erikoistuneet työhakemuksien täyttöohjeisiin ja voit taRVITTAESSA saada henkilökohtaista palvelua menemöllä sinne henkilökohtaisesti kylään :)

No, kerrot itsestäsi, yksinkertaisesti. Voit laittaa ihan vapaasti siihen asiaa sinusta itsestäsi. Tuo sun lause on ihan ok, mutta toki aika kulahtanut, muodollinen. Vahvuutesi halu päästä näyttämään osaaminen - öh? Itse olen ollut rekryämässä työntekjöitä ja ei nuo vastaukset ainakaan mulle kertoisi paljonkaan sinusta - millainen olet, mitä haluat, missä olet hyvä, millainen tyyppi/persoona olet...

tiedostan itsekkin, että kuvaus on aika "kulunut" ja muutenkin yksinkertainen, mutta en oikein tiedä miten sitä muokkaisin. Jos laitan olevani "sosiaalinen ja nopea oppimaan uutta" tuntuu se yhtä kuluneelta... Ja vaikeuden tuo toki myös se, että tiedän hakemuksen vastaanottajan jo tuntevan minut.

Yhteistyössä