Kerro 3 tavallisinta arkiruokaa jota syötte perheessänne

• Viestiketjun aloittaja Kaikkea sitä pitääki..
  • Ensimmäinen viesti
Kaikkea sitä pitääki..
Meillä kinkkukiusaus, jauhelihakeitto, kananrinta ja riisit.

erittäin tylsää, tiedän

Vaikeaa keksiä uusia, suht. edullisia ja sellaisia että edes suurinpiirtein tykätään...

"vieras"
Kikherneet tomaattikastikkeella, grillattu/paistettu halloumi-juusto.
Linssikeitto + uunituoreet sämpylät.
Savulohi (tietysti itse savustettu), risotto viljariisistä ( + vihanneslisäke, esim parsakaalia)

Näitä syödään varmaan joka viikko.

Meillä
[QUOTE="vieras";29013732]Kikherneet tomaattikastikkeella, grillattu/paistettu halloumi-juusto.
Linssikeitto + uunituoreet sämpylät.
Savulohi (tietysti itse savustettu), risotto viljariisistä ( + vihanneslisäke, esim parsakaalia)

Näitä syödään varmaan joka viikko.[/QUOTE]

Saisko kikherneiden ohjeen?

"vieras"
Kinkkukiusaus
Jauhelihakastike ja rakettispagetti
Kanakastike ja riisi

Nyt oon tosin ihan tarkoituksella yrittänyt jättää näitä ruokia vähemmälle, kun ne alkaa tulla jo korvista...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;29013738:
Saisko kikherneiden ohjeen?
Toki! :)

*Liotan niitä yön yli (paketissa lukee 8h).
*Keitän 45min kasvisliemessä (usein lisään valkosipulinkynnen tai kaksi ja poistan ne samalla, kun siivilöin keitinveden pois).
*Siivilöityihin kikherneisiin lisään purkin tomaattikastiketta (Luomu Pastella (reipas toki tekee itse)) ja joskus vähän juustoraastetta.
*Annan muhia noin 10min.
-> VALMIS!

Ei pakosti tarvitse edes mitään mukaan, noita syö sellaisenaankin. :)

"chef"
Sieni- (herkkutatti- suppilovahvero tms) tai äyriäispastaa/ risottoa, salaatti ja jotain paistettua/ grillattua proteiinia (kalaa, kanaa) tai joku etninen sötkötys eli vihannekset ja kanaa/possua/kalaa wokissa pitkässä liemessä eli keiton ja wokin välimuotoa. Vkl tehdään jotain ihan oikeaa ruokaa.

Meillä
arkisin jauhelihakastike perunoilla tai pastalla,kanakeitto,pinaattiletut tyypillisiä arkiruokia. Tyypillisiä viikonloppuruokia on naudan- tai broilerin fileepihvit erillaisine lisukkeineen ja uunilohi.

tjaah
Nykyisin syödään miehen kans justiin mitä halutaan, kun kahdestaan ollaan. Kun lapsia ja lapsenlapsia niin sitten jotain muuta.

Mutta siis silloin kun elelin lapsperhe-elämää niin kolme kärjessä oli varmaan uunibroileri + riisi, kalakeitto, perunat tai muusi + lihapullat tai mureke.

Meillä
[QUOTE="vieras";29013785]Toki! :)

*Liotan niitä yön yli (paketissa lukee 8h).
*Keitän 45min kasvisliemessä (usein lisään valkosipulinkynnen tai kaksi ja poistan ne samalla, kun siivilöin keitinveden pois).
*Siivilöityihin kikherneisiin lisään purkin tomaattikastiketta (Luomu Pastella (reipas toki tekee itse)) ja joskus vähän juustoraastetta.
*Annan muhia noin 10min.
-> VALMIS!

Ei pakosti tarvitse edes mitään mukaan, noita syö sellaisenaankin. :)[/QUOTE]

Kiitos! Jos olis tosi laiska niin vois varmaan käyttää niitä valmiita kikherneitä..et ei tarttis ku lämmittää? :)

Yhteistyössä