Osaavalle kuskilla ei manuaalivaihteinen valu mihinkään.
Kannattaisi opetella ymmärtämään auton moottorin ja voimansiirron yhteys ylipäätään, siitä voisi olla hyötyä ylipäätään.
Auttaisiko AP:ta ajatus: moottorissa pyörii aina osat niin maan perkeelesti ympyrää ja tehoa tuotetaan kokoajan kun taas pysähtyneessä autossa pyörät eivät pyöri eli "mitään ei tehdä". Kytkin on siinä moottorin ja pyörien välissä, on myös automaatissa mutta sen hoitaa juuri se koneen automaatti.
No, sanooko järki että sitä moottorin pyörimistä ei voi välittää renkaille sillee töks töks täysillä? On pakko liirata kytkimellä tehoa moottorista pyöriin ja sitten kun auton massassa on liikettä niin tilanne on täysin eri.
Opettele ja opi.
[QUOTE="vieras";28869275]Manuaalissa ja automaatissa on eroa. En ymmärrä miksi ap:n kysymykselle nauretaan. Tietty vaihteiden vaihdon tietää, että se on erilaista. Mutta sitten on mäkilähdöt, jotka ovat manuaalilvaihteisella kokemattomalle hankalia. Automaatillahan mäkilähdöt menevät tuosta vaan, kun ei tarvitse pelätä, että auto alkaa valua taaksepäin kuten manuaalivaihteinen tekee.[/QUOTE]