Kerrankin Tukiainen puhuu järkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jes

Vieras
"Pitkään avoliittoon ei koskaan kannata jäädä. Ymmärrän että se voi kestää jonkin aikaa, mutta kun puhutaan vuosista, niin kyllä ihmisten pitää mennä naimisiin jos kerran rakastavat toisiaan. Avoliitto ei tarjoa minkäänlaista juridistakaan suojaa, ei mitään väliä kuinka monta vuotta ollaan yhdessä oltu.

Vaikka olen jakanut 10 vuotta saman asunnon Helsingin keskustassa mieheni kanssa, niin millään ei ole mitään merkitystä. Voisin periaatteessa jäädä ihan tyhjän päälle ja kaikki nuoruusvuoteni ovat menneet hukkaan. Näin voisi käydä, onneksi olen paremmassa asemassa. Mutta haluan varoittaa kaikkia ihmisiä (varsinkin naisia!) älkää nyt missään ihmeessä jääkö pitkään avoliittoon! Jos se ei johda avioliittoon, niin sitten ei olla kyllä ihan tosissaan."

----

Aivan! Itseäni säälittävät jollakin tapaa ne naiset, jotka kymmenenkin vuotta ovat avoliitossa... Mieshän siinä nauttii vain eduista, sänkykamarileikeistä ja katselee koko ajan ympärilleen, josko löytäisi paremman. Toinen jalka oven välissä, nähkääs.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Ei se avioliitto ole jatkumon tae, ihan yhtälailla siitä voi lähteä ja katsella kokoajan ympärilleen jos löytäis paremman.

Ei voi, siihen on henkisesti isommin sitoutunut (jos joku ei ole kovin sitoutunut avioliittoon, niin ei olis edes sen vertaa avoliittoon!), se on psykologinen juttu.

Mitä ihmettä se muita liikuttaa, miten kukin pari elämänsä elää? Vai koetaanko avoparit ja näiden osapuolet uhkana muiden pyhille avioliitoille? Mä en käsitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Ei se avioliitto ole jatkumon tae, ihan yhtälailla siitä voi lähteä ja katsella kokoajan ympärilleen jos löytäis paremman.

Ei voi, siihen on henkisesti isommin sitoutunut (jos joku ei ole kovin sitoutunut avioliittoon, niin ei olis edes sen vertaa avoliittoon!), se on psykologinen juttu.

Me ollaan sit joku friikkisirkus miehen kans koska ei meidän henkisen sitoutumisen tila muuttunu suuntaan tai toiseen naimisiin menon seurauksena.

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja pimpelipom:
kyl mä ainakin tunnen oloni turvalliseks avioliitossa. ei tulis mieleenkään muuttaa pelkästään yhteen tai avoliittoon....yhh..

sama mieltä :wave:

hyvä teille.
mutta kannattaa koittaa tajuta että kaikki ei sellaista tarvitse "turvaa tunteakseen" tms.

Miksi joitakin riepoo noin kovaa, että kaikki EI halua naimisiin?

Mulle ainakin avoliitto on yksi sitoutumisen muoto eikä siinä mitään takaportteja auki jätä kukaan. Jos jättää, niin kyllä niitä toisia sitten kattelee vaikka olisi naimisissa. Avioliitto ei ole mikään tae suhteen onnistumisesta.

Mä en ainakaan pakosta ikinä halua naimisiin ja se on mun valinta, ei sen pitääs muille aiheuttaa päänsärkyä. En mäkään solvaa naimisissa olevia, ei vain ole tarvetta sellaaseen. Onkohan avoliittolaisten ja heidän suhteensa arvostelijoolla ja haukkujilla oma suhde ihan kunnossa...

avioliiton ylikorostaminen taitaa olla joku kristittyjen juttu.

jos ei usko mihinkään jumaliin joiden edessä niitä avioliiton sitoumuksia lupailisi, niin mikä silloin on se suuri sitoutuminen jota ilman avioliittoa ei olisi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

jos ei usko mihinkään jumaliin joiden edessä niitä avioliiton sitoumuksia lupailisi, niin mikä silloin on se suuri sitoutuminen jota ilman avioliittoa ei olisi?

se on tietyllä tapaa EPÄVARMOJEN ihmisten juttu se ylikorostaminen minusta.

Kai tuossa viitattiin myös juridiseen puoleen/suojaan, mikä avioliiton myötä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Jes:
"Pitkään avoliittoon ei koskaan kannata jäädä. Ymmärrän että se voi kestää jonkin aikaa, mutta kun puhutaan vuosista, niin kyllä ihmisten pitää mennä naimisiin jos kerran rakastavat toisiaan. Avoliitto ei tarjoa minkäänlaista juridistakaan suojaa, ei mitään väliä kuinka monta vuotta ollaan yhdessä oltu.

Vaikka olen jakanut 10 vuotta saman asunnon Helsingin keskustassa mieheni kanssa, niin millään ei ole mitään merkitystä. Voisin periaatteessa jäädä ihan tyhjän päälle ja kaikki nuoruusvuoteni ovat menneet hukkaan. Näin voisi käydä, onneksi olen paremmassa asemassa. Mutta haluan varoittaa kaikkia ihmisiä (varsinkin naisia!) älkää nyt missään ihmeessä jääkö pitkään avoliittoon! Jos se ei johda avioliittoon, niin sitten ei olla kyllä ihan tosissaan."

----

Aivan! Itseäni säälittävät jollakin tapaa ne naiset, jotka kymmenenkin vuotta ovat avoliitossa... Mieshän siinä nauttii vain eduista, sänkykamarileikeistä ja katselee koko ajan ympärilleen, josko löytäisi paremman. Toinen jalka oven välissä, nähkääs.

Huoh! Mä olen ollut kymmenen vuotta avoliitossa.. Sääli ihan rauhassa vaan.

En kyllä vähimmässäkään määrin ymmärrä tuota Tuksun höpinää hukkaan menneistä nuoruusvuosista! Kaikki kokemukset ovat mun mielestä arvokkaita - ja myös sellaisetkin, jotka eivät kestä ikuisesti! Jos jonkun ihmisen kanssa on pari viikkoa hyvä olla, niin mainiota; jos pari vuotta, niin vielä parempi; jos vaikkapa viisi vuotta, niin aina vaan paranee..

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Kai tuossa viitattiin myös juridiseen puoleen/suojaan, mikä avioliiton myötä tulee.

sanotaanko näin että jos on pariskunta joka ei ole varakas, ei tuota juridista puoltakaan tarvitse edes varsinaisesti miettiä. kaupungin vuokra-asuntoon esimerkiksi saa jäädä ilman mitään ongelmaa jos puoliso kuolee, eikä leskeneläkkeetkään niin suuria ole että sillä oikeastaan olisi rahallisesti mitään väliä saako niitä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

sanotaanko näin että jos on pariskunta joka ei ole varakas, ei tuota juridista puoltakaan tarvitse edes varsinaisesti miettiä. kaupungin vuokra-asuntoon esimerkiksi saa jäädä ilman mitään ongelmaa jos puoliso kuolee, eikä leskeneläkkeetkään niin suuria ole että sillä oikeastaan olisi rahallisesti mitään väliä saako niitä vai ei.

Ja avioehdot ja testamentit on keksitty, joten avioliitto ei sinänsä ole välttämättä mikään taloudellinen pelastus/ehdottomuus

Yhteistyössä