kerrankin tehokasta lomankäyttöä, rakentelin pihaa :) *kuva*

meni hermo kitukasvuiseen nurmikkoon, joten tuhosin viimeisenkin pläntin sitä :D
naapurin puolelta tulee jotain prkl rikka kasvia joka valtaa koko nurmialan, eikä nyt oikein ollut motivaatiota alkaa vaihtamaan koko maa-ainesta ja rakentamaan jotain suoja vallia siihen rajalle..



 
Viimeksi muokattu:
ei ollut tarpeeksi isoja kiviä niin ei saanut sellaista kunnon eritaso ratkaisua tohon, olisin kyllä halunnut takareunasta korkeamman :)
nyt pitäisi enää vain entisen kivikon/lätäkön paikka muuttaa grillauspaikaksi, eli jatkaa terassia jne
 
"mä"
Ikävä kyllä voin kuvitella sen kissahäkin etuovella :(
Toivottovasti on fiksun näköinen jos muidenkin kuin teidän pitää sitä "katsella".
Miksi ei häkkiä takapihalle?????? Olisiko pilannut pihan ?
 
koko pihasta ei ole kuvia, mutta tässä on toinen puoli pihasta.. viime vuodelta :D
tohon tuli muutama muutos, eli puun alta hävis kivikko ja tilalle tuli kivistä tehty tasainen pinta, laattojen välissä olevat kivet siis siirtyivät puun alle..
 
[QUOTE="mä";23768209]Ikävä kyllä voin kuvitella sen kissahäkin etuovella :(
Toivottovasti on fiksun näköinen jos muidenkin kuin teidän pitää sitä "katsella".
Miksi ei häkkiä takapihalle?????? Olisiko pilannut pihan ?[/QUOTE]

nooh, ihan on laudasta ja kanaverkosta rakennettu, maalin saa pintaansa tässä lähipäivinä, onhan tuo ehkä vähän iso, 220x 95x230 mutta pitäähän kissallla olla tilaa siellä..
ja etuovelle siksi että kissa pääsee keittiönikkunasta itse ulos, takapihalle se olisi pitänyt kantaa
 
Viimeksi muokattu:
"mä"
nooh, ihan on laudasta ja kanaverkosta rakennettu, maalin saa pintaansa tässä lähipäivinä, onhan tuo ehkä vähän iso, 220x 95x230 mutta pitäähän kissallla olla tilaa siellä..
ja etuovelle siksi että kissa pääsee keittiönikkunasta itse ulos, takapihalle se olisi pitänyt kantaa

Voi kuvitella:( järkyttävä varmaan voiko tollaisen rakantaa ilman taloyhtiön lupaa. Meillä ainakin piti kysyä lupa leikkimökkiin vaikka se tuli omalle takapihalle.
Armahda naapureita ja pistä vaikka jokin köynnös kasvamaan ja maisemoimaan häkkiä.
 
[QUOTE="mä";23768249]Voi kuvitella:( järkyttävä varmaan voiko tollaisen rakantaa ilman taloyhtiön lupaa. Meillä ainakin piti kysyä lupa leikkimökkiin vaikka se tuli omalle takapihalle.
Armahda naapureita ja pistä vaikka jokin köynnös kasvamaan ja maisemoimaan häkkiä.[/QUOTE]

no onneksi tuota ei tarvitse sinänsä kenenkään tuijotella, ei näy kenenkään ikkunoista sisään, ei ole kenenkään pihaa vastapäätä joten jos ei ohikulkiessaan tuota siedä niin voi voi
 
Voi kun kiva =)
Mä just eilen raahasin kaverin pihasta kiviä omaan pihaan, ne haluaa niistä eroon ja mä taas haluan kivia =)

Tuollainen lätäkkö oliskin kiva... Pitääkin miettiämoista.... Niin että kerros nyt mitä pitää ottaa huomioon moista suunnitellessa????
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun kiva =)
Mä just eilen raahasin kaverin pihasta kiviä omaan pihaan, ne haluaa niistä eroon ja mä taas haluan kivia =)

Tuollainen lätäkkö oliskin kiva... Pitääkin miettiämoista.... Niin että kerros nyt mitä pitää ottaa huomioon moista suunnitellessa????
:) no mie vaan kaivoin kuopan sopivaan kohtaan, laitoin pressun ja pressun kiinnitys tapahtui kivillä.. siitä sitten lähdin rakentamaan tuota kivikkoa :)

kyllähän tuon voisi tehdä "hienomminkin" eli ensin se maan muokkaus, kohotus, tasoitus ja hiekkaa/vastaavaa sinne alle, sitten sellainen oikea allas kaikkine härpäkkeineen paikalle ja sen jälkeen kivet (mutta mie suosin tuollaista extempore halpaa hommaa)

kovin syvää ei kannata tehdä jos pressulla sen tekee, ja reunoista ei kannata tehdä liian jyrkkiä (vaikeuttaa sitä pressun laittoa ja voi näyttää vähän tönköltä) tietysti lätäkkö kannattaa sijoittaa tarpeeksi kauas talon seinästä/terassista tai ainakin sitten suunnitella se niin että kovalla sateella se täyttyvä lammikko valuttaa vedet poispäin talosta/terassista :)
 
Mulla on vaan nyt ongelma et mihin kohtaa pihaa tekisin, ei sillä että piha olis liian pieni vaan siksi että piha on niin iso...

Pitää vähän tuuumailla ja pyöriä tuolla pihassa...
jos on iso piha niin kivempihan aina on vähän isompi lätäkkö :)
tietty jos on pieniä lapsia niin kannattaa se sijainti miettiä ihan sen pohjalta, näteimpiä lampia mitä olen nähnyt on sellaiset missä on puita lähellä ja sellainen sijainti että siinä kasvaa erilaiset kasvit, siis korkeaa, matalaa ja vielä vähän köynöstä siellä kivikon seassa :)
 
Tarhurin Puu
Onko teillä noissa vesialtaissa joku suihkulähde tms että vesi kiertää?
Meillä ei tuu sähköä takapihalle ja allas menee ihan sontaiseksi sen takia..
Onkohan olemassa jotain aurinkoenergiavaihtoehtoa tai muuta ratkaisua?
 
Onko teillä noissa vesialtaissa joku suihkulähde tms että vesi kiertää?
Meillä ei tuu sähköä takapihalle ja allas menee ihan sontaiseksi sen takia..
Onkohan olemassa jotain aurinkoenergiavaihtoehtoa tai muuta ratkaisua?
ei oo mitään sellaista, mutta koskapa lammesta otetaan kukilel vettä, niin sitä tulee vaihdettua sillä tavalla usein.. ja jos menee ihan törkyiseksi niin sitten vain tyhjennän sen kokonaan ja putsaan sekä täytän uudestaan (jotenkin noin pieneen lätäkköön suihkulähde olis vähän hassu :D)
 

Yhteistyössä