KERRANKIN samaa mieltä Räsäsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Saattohoidon puutteita ei korjata tappamalla kärsiviä ihmisiä vaan parantamalla kivunhoitoa. Näinhän se on.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611192200029650_uu.shtml

Ihmetytti myös tuo yhden eutanasia-aloite-miehen kertomus pojastaan. Hän olisi halunnut tappaa poikansa ilman tämän omaa lupaa! Eihän tuo ole armomurha vaan murha. Ja kun kipulääkitys oli kunnossa, ja loppuaikoina, kun poika oli nukutettuna, ei silloin mieskään nähnyt tarvetta eutanasiaan...ei myöskään oman, etenevän sairautensa kohdalla.

Se on yleensäkin kummallista miten kivunhoidosta pihistetään Suomessa. Yksi syy lienevät kauhukertomukset "yhdestä Panacodista" riippuvaiseksi tulleista...Loppuaikoina ei mokomia kannata ajatella...

On 100% varmaa että jos/kun eutanasialaki tulee, sitä käytetään väärin...

Jos mun aivotoiminta on sillä tasolla etten tiedä missä ja mitä aikaa elän. Jos pelkään olemattomia ja älyni taso on taantunut.. ja koen jatkuvaa kipua (ja olen jo elänyt täyden elämän) niin totta vitussa mut saa "lopettaa". Kun fakta on se etten takaisin edes semi normaaliksi tule.

Mä en tahdo olla lääketieteen räsynukke. todiste siitä että lääkeillä ja lääkäreiden toimilla mun elämää voidaan jatkaa kohtuuttomiin. lääkeyhtiöt tietty kiittää..
.

Herranen aika, jos sairasta (vakavasti) eläintä pidetään elossa vain koska omistaja pelkää menetystä&surua, sitä pidetään eläin rääkkäyksenä, jopa eläin suojelu rikoksena... niin ihmistä saa loputtomiin rääkätä ettei vaan omaiset joutuis kohtaan yhtä elämän peruspykälää eli kuolemaa.

• Tykkää
Reactions: .....
Räsänen on oikeassa. Jokaiseen paikkaan, jossa on ihmisiä saattohoidossa, pitäisi saada esim palliatiivisen sedaation mahdollisuus 24/7. Eli niihin paikkoihin jatkuva lääkärinsaamismahdollisuus puolen tunnin sisällä pitäisi saada pakolliseksi.

Minusta on kamalaa, että nyt koulutetaan lääkäreitä antamaan saattohoitoa ihmisten kotona. Siis kohta osa kuolee yksin kotonaan. Joku käy välillä katsomassa. Varmaan kamalaa olla kuoleman lähestyessä yksin.

Eikö niihin saattohoitoon erikoistuneisiin koteihin pääse nykyään enää juuri kukaan julkisin varoin. Itsekö pitää kustantaa? Ihmettelen vaan, kun niissä ei ole montakaan vuodepaikkaa ja on vapaita huoneitakin. Miksi

Eläin on täysin eri asia kuin ihminen. Eläin on ihmiselle viihdykkeeksi ja seuraksi ja harrastuskaveriksi. Eläin ei tuota kärsivänä enää iloa omistajalle, joten sen voi tappaa pois kärsimästä.

Ihmisellä on arvo sellaisenaan. Tiedostavana inhimillisenä olentona.

Jos mun aivotoiminta on sillä tasolla etten tiedä missä ja mitä aikaa elän. Jos pelkään olemattomia ja älyni taso on taantunut.. ja koen jatkuvaa kipua (ja olen jo elänyt täyden elämän) niin totta vitussa mut saa "lopettaa". Kun fakta on se etten takaisin edes semi normaaliksi tule.

Mä en tahdo olla lääketieteen räsynukke. todiste siitä että lääkeillä ja lääkäreiden toimilla mun elämää voidaan jatkaa kohtuuttomiin. lääkeyhtiöt tietty kiittää..
.

Herranen aika, jos sairasta (vakavasti) eläintä pidetään elossa vain koska omistaja pelkää menetystä&surua, sitä pidetään eläin rääkkäyksenä, jopa eläin suojelu rikoksena... niin ihmistä saa loputtomiin rääkätä ettei vaan omaiset joutuis kohtaan yhtä elämän peruspykälää eli kuolemaa.
Samaa mieltä.

Eläin on täysin eri asia kuin ihminen. Eläin on ihmiselle viihdykkeeksi ja seuraksi ja harrastuskaveriksi. Eläin ei tuota kärsivänä enää iloa omistajalle, joten sen voi tappaa pois kärsimästä.

Ihmisellä on arvo sellaisenaan. Tiedostavana inhimillisenä olentona.
Eli sinä haluat olla lääkäreiden ja lääkefirmojen koekaniini? Ennen ihmiset vaan kuoli vanhuuteen. Nyt ihmisiä pidetään väkisin hengissä vaikka aivot ovat jo surkastuneet kuten elimistikön. vain siksi että lääketiede voi päteä. ja toisaalta koska ihmiset on vieraantuneet elämän yhdestä luonnollisemmasta eli kuolemasta. Eli ei voida päästää irti kun "kuolema on kamalaa" ja surua ei osata käsitellä.

Tiesitkö muuten että eläin on tiedostava yksilö? Ja sinällään tasaverainen ihmiseläimen kanssa (kyllä, me kuulumme eläimiin mutta satumme nyt vaan olemaan siellä pyramidin huipulla)

Räsänen on oikeassa. Jokaiseen paikkaan, jossa on ihmisiä saattohoidossa, pitäisi saada esim palliatiivisen sedaation mahdollisuus 24/7. Eli niihin paikkoihin jatkuva lääkärinsaamismahdollisuus puolen tunnin sisällä pitäisi saada pakolliseksi.

Minusta on kamalaa, että nyt koulutetaan lääkäreitä antamaan saattohoitoa ihmisten kotona. Siis kohta osa kuolee yksin kotonaan. Joku käy välillä katsomassa. Varmaan kamalaa olla kuoleman lähestyessä yksin.

Eikö niihin saattohoitoon erikoistuneisiin koteihin pääse nykyään enää juuri kukaan julkisin varoin. Itsekö pitää kustantaa? Ihmettelen vaan, kun niissä ei ole montakaan vuodepaikkaa ja on vapaita huoneitakin. Miksi
Mitä kamalaa kuoleman lähestymisessä on? Se vääjäämättä tulee jokaisella eteen. Eikös pahin ole se kituminen ennen kuolemaa lääkkeillä turrutettuna. Ei se hetki kun helpottaa. Silloin kun toivo on menetetty (eli ei parannuskeinoja).

Kuoleman pelko on kummallinen juttu. Toki meidät on ohjelmoitu sinnittelemään hengissä... Mutta oikeasti kuolemahan on omaisten "sairaus". Hirmuista on ollut työssä seurata näitä "käyn kerran kuussa mummun luona - kun eihän se kuitenkaan tunnista... mutta kuolla ei saa vaikka itsekin tahtoisi" - ihmisiä. Itsekäistä syistään ja kyvyttömyydestään kohdata kuolemaa meuhkataan lääkkeistä ja huonosta hoidosta (sitä toki esiintyy valitettavasti). Ja ei nähdä metsää puilta, että se mummo on jo mennyt monessa mielessä ja elämän laatu laitoksessa on todella heikko. Eikä mummu tietty enää tajua vähääkään vahvan, elämää väkisin ylläpitävän, lääkityksen vuoksi.

Yhteistyössä