Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 12.1.O6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no niin,
käydään sitten uuden ketjun kimppuun. Mitä tuolla edellisessä ketjussa kyselin niitä sairaslomien pituuksia, niin vaikka itselläni tyhjennys kävi suht helposti ja olisin ollut työkykyinen vaikka seuraavanakin päivänä (noin niin kuin fyysisesti), niin olen samaa mieltä, että kyllä sitä saikkua tarvitsi enempi sen henkisen puolen takia. Tuntui että kolmekaan päivää ei olisi ollut oikein riittävä. No onneksi ei tarvinnut kärvistellä kuin pari päivää, niin sitten tuli joulu ja sai vähän enemmän niitä huilipäiviä. Pidin vähän ylityötunteja pois joulun jälkeen.

Muutoin kyllä fiilikset ovat sellaiset, että heti ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta yritys päälle. Tulee käytettyä hyväksi ne km:n jälkeiset hurjat hormoonit :-)

jahas, ei muutakuin uuden listan kimppuun vaan:)

Joo, tuodta sairaslomasta sen verran että en ois kyllä pystynyt koko sinä viikkona töihin, jos olisi tarvis ollut. onneksi minulla on sellainen elämäntilanne nyt, että pystyin kieltäytymään töihin menosta...ei olisi kyllä ollut muutenkaan noin niinkuin henkisestikään valmiuksia mennä..

Ihmettelen mitenkä sitä sairaslomaa ei jo sieltä sairaalasta kirjoiteta ainakin neljäksi päiväksi valmiiksi...

tatille terveisiä, että laitoin sinulle tulemaan viestiä:)

Mulla taasen vauhditettiin kohdun tyhjenemistä torstaina ja kolme päivää sain silloin saikkua! Eli maanantaina jo töihin, kun osui viikonlopulle.

En kyllä fyysisesti ollut kovin kipeä ja henkinen puoli mulla meni IHMEEN hyvin. Jotenkin musta tuntui kun en olisi raskaana ollutkaan kun ilmeni tuulimunaksi. Kai se helpotti toipumista, kun tolkutin itselleni että mikään/kukaan ei ole kuollut... Meitä oli vaan huijattu, tavallaan.

Mutta samaa mieltä olen siinä, että kolme päivää on aivan liian vähän!

Iltaa,

päivitin itseni uudestaan tolle listalle, olin pudonnut siitä pois.. Tänään on ollut kaunis päivä! Ehtikö joku nauttia auringonpaisteesta? Tajuttoman liukasta siellä vaan on, täytyy varoa, ettei liukastu..

Olen samaa mieltä siitä, että muutama saikkupäivä ei ehkä riitä km:sta toipumiseen. Toki ollaanhan me yksilöitä, toiset palautuu nopeammin työkuntoon.. Luulisin, että useimmat lääkärit tämän ymmärtävät ja kirjoittavat tarvittaessa lomaa enemmänkin.. Ainakin itselle osui kohdalle mukavat lääkärit!

Jaahas, sitten saunaan.. Koiruus löysi itsestään saunojan ja tuppaa nykyään mukaan lauteille =)

Illan jatkoa toivottaa
Tiuhti

eipä se ollutkaan sitten viiminen lista, minkä siihen ruutuun päivitin, mutta jospa se Tiuhtin tipahtaminen listalta olisi hyvä enne. Toivon tietty, että me kaikki pudotaan tolta listalta ennen pitkään.

Oli ihana päivä, tosin sitä sai ihailla vain työpaikan ikkunoiden takaa. Iltahan se oli jo kun kotiin pääsi, mutta kieltämättä tuli ihan keväinen fiilis. Sitä jo vähän odottaa hiihtolomaa, minne ei ole enää maanantaista kuin viisi viikkoa :-) Teillä muilla taitaa olla enimmäkseen koiria. Meillä möllöttää tuolla sohvalla kaksi kissaa. Illanjatkoja toivottaa
sämpy :-)

Tosi paha mieli. Mun 86v pappalla todettiin syksylla -05 haimasyöpä ja pesäkkeitä oli jo keuhkoissa ja päässä. Ollut näihin päiviin asti kotona, nyt joutu saattohoitokotiin, meni tosi huonoksi yht'äkkiä. :'(! Vaikka iäkäs onkin, on ollut tosi hyvässä kunnossa niin fyysisesti kun henkisesti. Eipä tämä tänne kuulu mutta halusin vaan jakaa surun. Öitä.

Myöhäis iltaa taas!

Sannalle: Tosi kurjaa seurata lähimmäisten kuihtumista pois elämänlangasta. Minä olen menettänyt jo yli 10 v. sitten papat ja mummon. Isän äitiä en koskaan voinut tavatakaan. Menehtyi syöpään isäni ollessa 12v.

Kaikille: Kyllä kolme sairaslomapäivää on turhan vähän minunkin mielestä, näin yleisesti ottaen. Toipuminen vie paljon kauemmin.

Anulle: Luin jo viestisi ennen tänne tuloa.

Yleisesti: Kaunis päivä oli täälläkin, mutta hurjan liukasta. Ei uskaltanut ison koiran kanssa lähteä kävelylle. Kävin sitten vuoden tauon jälkeen spinningissä. Nyt on jalat ihan hyytelöä. Pääseeköhän huomenna kävelemään?

Sannalle: ei oo kyllä kivaa, kun joutuu vielä katsomaan kun oma läheinen sairastaa ja on heikkona, vielä tämän keskenmenon päälle;( Koita jaksaa!!!

Jeps, tatti, vastasin viestiisi:)

Kuinkas nämä arvon naiset meinasivat viettää viikonloppua?
Itse ajattelin ensiksi aloittaa siivoamisella kun lapsi on hoidossa, jos laittais musaa soimaan ja alkais touhuileen...
huomenna sitten tuttava pariskunta tulevan meille kortin peluuseen... ja ajateltiin tehdä sellainen naaman puhdistus-ilta näin naisten kesken... jos kävis hakeen vähän herkkuja ja tekis tyttäreni kanssa pitsaa.että sellaista... ihan tälläistä koti-iltama systeemiä olis tiedossa:)

Ei kuulu menkkoja sitten vieläkään... vähän oli masu eilen kipeä, mutta sitäkin kesti huimat 2min.
en tiiä mitä tästä tulee ja tuleeko tätit milloinka...mut rupee jo hieman turhauttamaan...

Käytiin aamupäivällä hakemassa tyttäreni piirustuskilpailupalkinto.. Pulkka! Oli 3:s alle 7v sarjassa! Kyllä olin ylpeä jälkikasvustani, äitiinsä tullut.. ;)! Viikonloppu menee omalla painollaan, kiva kun on koko perhe koolla. Mietityttää milloin täti ilmaantuu! Vastahan km:sta on 2vkoa, mutta jos kumminkin tulisivat ajallaan.. En malttaisi odottaa enää.. Yksiö odottaa kovasti uutta asukkia.. :)! Päivänjatkoja, sisaret. :)!

Sannalle, olipas ikävä kuulla uutisiasi. Sinulle on nyt kyllä tapahtunut kaikenlaista.

Enpä tiedä oikein miten sitä viikonloppua viettäisi. Meinasin hiiltyä tolle avokilleni tänään liittyen tohon viikonlopun viettoon. On kyllä viime aikoina ollut aika useasti pinna kireällä, mutta toivottavasti se on merkki menkoista, nimittäin sitten kierto ei olisi juurikaan mennyt km:n jälkeen sekaisin...Niin siitä viikonlopusta, että tänään katsotaan varmaan tuo Almodovarin leffa ja huomenna kait tehdään jotain sapuskaa ja lipitetään vinkkua. Jos jaksetaan, niin listoitetaan taloa. Sellaiset mukavat kattolistat pitäisi saada vielä paikoilleen. Lapsia meillä ei ole muita ennestään paitsi nuo pari kissaa.

Ja anulle toivotaan ettei ne tädit kurvaisi paikalle :-) ja toivottele hyviä viikonloppuja kaikille, vaikka enköhän minä täällä viikonloppunakin surffaile...oon jäänyt niin kuin vähän koukkuun :-)

ja jatkoa edelliseen... kävin tuolla edellisessä ketjussa lukemassa tarkemmin noita viestejä. Sekoitin asiat pahemman kerran, eli taidetaan anu toivoa niin päin, että ne tädit kurvaisivat paikalle.

Sämpy.. Eiköhän se ole niin että meitä on kahteen junaan.. Toisille tädit ovat enemmän kuin tervetulleita eli jos on ollut km ja odottaa kun kuuta nousevaa et pääsee yrittään uudelleen ja ne taas ei odota tätejä missään nimessä ketkä haluavat plussata. joo, onhan tässä vuodenalku aika huonosti lähtenyt tällä mammalla liikkeelle, ei voi just toivoa kun että vuoden huonot jutut tupsahti tähän kärkeen, jospa loppuvuosi olisi sitten mukavampaa.. Illanjatkoja! :)!

Heh, heh. niimpä.kyllähän ne tätit sais saapua jo, en kuitenkaan usko siihen et olis heti tärpänny... olis mukavempi niinkuin aloitella oikein ""urakalla"" sitä vaavitouhua, kun tietäs miten kierto menee...

Kyllä täällä on ite kukin jäänyt kiikkiin tähän nettiin ja näihin keskusteluihin:) kivaa porukkaa täällä liikkeellä:)
Parempi mieli tulee kirjoitella vaikka välillä ihan muutakin kuin miten oma napa voi:) mutta kyllä olis kiva kirjoitella aina, et milloin vois alkaa taas jännäileen:)

tatille terkkuja, että yritän huomenissa taas kirjoitella...:)

Kaikille erittäin rauhallista ja rentouttavaa viikonloppua... tulen kyllä minäkin tänne kirjoittamaan ihan varmasti vielä tämän viikon aikana, mutta on varmasti ainakin toivotettu kanssa sisarille viikonloput:)

Kuullosti aikas hyvälle toi viinin maistelu;)

Iltaa arvon leidit!

Sanna, olen pahoillani isoisäsi puolesta. Ei todellakaan ole helppoa katsoa lähimmäisen vähittäistä hiipumista tästä maailmasta =( Voimia sinulle!

Mä kuulun niihin Kermeihin, jotka ei missään nimessä halua tätiä nurkkiinsa =) Eli toivottavasti pysyttelee kaukana meidän kotoa.. No joo, ens viikolla vasta pitäis vierailun aika olla, mutta toivotaan siis ettei =)

Meinaa pientä flunssaa pukata päälle, plääh! Olen tunnollinen työntekijä ja sairastan aina viikonloppujen ja lomien aikaan =( Viikonloppu menee opiskelun merkeissä, täydennyskoulutan itsestäni luokanopettajaa.. Lauantaina vietellään varmaan leffailtaa ihan kotisoffalla löhöten..

Oikein rentouttavaa viikonloppua meille kaikille
toivoo Tiuhti

Kyselempä täälläkin. Te varmaan valitettavasti osaatte antaa jotain vinkkiä.

Minulla alkoi varhainen keskenmeno rv 5+4. En tiennyt silloin sen olevan km vuotoa (menkat tulivat ajalaan, tosin hieman normaalia niukempana), mutta asia selvisi testattuani ja käytyäni ultrassa.

Kysyisin nyt km vuodon kestettyä 2 viikoa, että kuinka teidän oman kierron on käynyt km:n jälkeen. Vuoto on nyt jo vähentynyt, joten toivottavasti se loppuu kohta. Itsellänihän tuo km tapahtui todella varhaisessa vaiheessa, joten silläkin varmasti on jotain vaikutusta.

En huomannut tätä kysyä gyneltä, koska kuitenkin olin jotenkin ""pihalla"", vaikka olin jo aikalailla varma , että ei semmoisen vuodon jälkeen voi olla mitään enää jäljellä.

Nice: pahoittelut km johdosta.. Kyllä se aina riipaisee vaikka miten vähän olisi viikkoja. Itsellä meni 6+5 rvkolla kesken, alkoi rusehtavalla tiputtelulla ja muuttui sitte vereksi. Mitään ""verenpaisumusta"" en kokenut vaan oli kun menkat ilman kipuja ja kesti viikon. Ensi vkolla 3 viikkoa km:sta, saa nähdä koska menkat alkaa. Mulla ollut kierto 28-30. Jaksamisia sulle ja uutta yritystä kun aika sallii.

Pahoittelut, nice minunkin puolesta km:n johdosta. Itselläni ei ole vielä menkat alkaneet, mutta jos kierto olisi normaali, alkaisivat näinä päivinä, sairaalassa eivät kuitenkaan uskoneet kierron pysyvän samana. Oma km:ni oli viikoilla 8+3.

Ja kaikille, on kyllä kiva, kun pystyy juttelemaan muistakin asioista. Minustakin olette mukavaa porukkaa :-)

Huomenta! Kovin näyttää olevan hiljaista kermien keskuudessa..! Sämpy: munkin mielestä on kiva että voi kirjottaa mitä vaan eikä vaan pyöriä ikävien km:jen syövereissä. Jaahas, vaaliaamu.. Meinaatteko äänestää? Onko salaista, ketä? Mä menen kyllä äänestään mutta en tosiaan tiedä ketä..! Kertoisin kyllä jos selvillä olisi! :)! Päivänjatkoja!

Huomenta,
Kiitos ""osanotoista"".

Kyllähän tuo keskenmeno tuntui pahalta, vaikka en tiennyt km vuodon alettua sen sitä olevan. Minulla pitäisi kierron mukaan menkkojen alkaa ensi viikonloppuna, mutta tuntuu, että tämän kahden viikon vuodon jälkeen ei siellä kohdussa ole mitään mikä voisi tulla pois. Onneksi nyt näyttää, että tuo vuoto on jo loppumassa.

Gyne jolla kävin ultrassa oli todella mukava ja positiivinen. Hän sanoi, että sinänsä näyttää hyvältä, koska meillä ""tärppäsi"" heti toisesta kierrosta pillereiden jälkeen, eli heti ensimmäisten luomumenkkojen perään. Ja tämä alkanut raskaus todistaa, että siitiöt toimii ja minulla on munatorvet auki. Ei muuta kuin uutta putkeen! Jälkitarkastusta ei tarvita, jos vuoto loppuu ensi viikon aikana ja mitää kipuja ei tule. Taukoakaan ei tarvitse yrittämisessä pitää. Joten eiköhän tämä tästä.

Äänestämään tosiaan pitäisi mennä. Ajateltiin samalla tehdä kävelylenkki. Ehdokas on jo tiedossa, mutta ajattelin silti testata vielä maikkarin vaalikoneella. Ylen kone antoikin jo tuloksensa. Vanhassa vara parempi...

Yhteistyössä