kermaviilikastike ohjetta kaipaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalapuikkojen kanssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kalapuikkojen kanssa

Vieras
Eli kaipaan ohjetta hyvän makuiseen kermaviilipohjaiseen kastikkeeseen kalapuikkojen kanssa. Oon joskus yrittäny mutta siitä ei todellakaan tullu hyvää että josko jollakulla olis ohje tällaselle kovalle yrittäjälle. Kiitos kovasti jo etukäteen!! Huomenissa olis tarkoitus tuota kastiketta ruualla tarjota perheelle...

Kermaviilikastike
2 annosta

3 rkl kermaviiliä
1 rkl majoneesia
1 tl vaaleaa ranskalaista sinappia
currya tai muuta makulisää makusi mukaan

1. Sekoita kaikki ainekset.
2. Anna kastikkeen vetäytyä hieman niin, että mausteiden maku ehtii tulla kunnolla esille.
3. Sopii mm. kalalle ja äyriäisille silputun tillin tai ruohosipulin kanssa. Ja myös broilerin kanssa.

Kermaviilikastike

kermaviiliä
sipulia
persiljaa
ruohosipulia
parsakaalia
suolakurkkua
paprikaa
pippuria
yrttisuolaa

1. Sekoita keskenään.
2. Voit tarjota sen myös hieman lämmitettynä, freesaat pannulla vähän parsakaalia, paprikaa ja sipulia pehmeiksi, ja maustat.

Mä laitan kermaviiliä (ehkä puoli purkkia), raejuustoa (näppituntumalla), vähän sinappia, mustapippuria, suolaa ja tuoreita yrttejä. Kalapuikoille tilliä, lihalle timjamia, persiljaa tms.

Kiitos ohjeista!! Tein sellaisen yhdistelmän noista ja hyvää tuli, kelpasi miehellekin joka ei kermaviilikastiketta ole aikaisemmin suostunu syömään! Ja tyttökin tykkäsi vaikka sanoi ettei ole tykännyt eskarin kermaviilikastikkeesta... =)

MInä teen aina maustamattomaan jogurttiin, tulee vähän raikkaamman makuista (ja melkein rasvatonta). Vähän mustapippurirouhetta, suolaa, sokeria, sitruunamehua ja kuivattua persiljaa (parempaa kuin tilli!). Sitten vain maistellaan, milloin olisi hyvää. Tuo suolakurkkupikkelssi kuulosti aika namilta!

kalapuikoille oivallista:

Kermaviili purkki
suolaa
sokeria (pikkusen)
sitruunamehua
pippuria
tilliä/ruohosipulia
sitruunapirruria
(mausteita oman muan mukaan, mutta sen verran vähän, ettei sitruunan maku häviä.. :) )

Anna maustua 10-20 min ennen tarjoilua..

Yhteistyössä