Kerhossa/tarhassa "hukkuneet" vaatteet G:

Jos toiselle lapselle on puettu teidän lapsen vaate/vaatteita niin oletteko aina saaneet vaatteenne takaisin? Eilen päiväkerhossa pojan ulkoiluhousut menivät jonkun toisen jalkaan ja ens viikko on kerhon syysloma joten ollaan sit ilman housuja viikko..Jos nyt sit saadaan ne ikinä takaisin.

Meille on lasten repuissa sillon tällöin ilmestynyt vaatteita, jotka ei ole meidän. Aina oon heti palauttanut ne. Meiltä sen sijaan ei tarha-/kouluaikana ole koskaan kadonnut mitään muuta kuin yhdet villasukat!

meillä tytöllä vaihtu housut...vaihettiin takaisin, mutta väärät sain takaisin...yritin vaihtaa jo toistamiseen niin eipä onnistunu!sain siis uusien tilalle kulahtanneet, mutta kai ne meni tarpeeseen toisessa perheessä ku tollai valehtilivat oikeet muka palauttaneensa...

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Lisäkysymys tähän galluppiin.. ovatko vaatteet nimettyjä?
Meillä on tosi huonosti nimettyjä vaatteita, ainoostaan kai ulkovaatteisiin oon nimet laittanu. Kyllä ne silti on hyvin tallessa pysyny. Meillekään eksyneissä vaatteissa ei ole koskaan ollut nimiä!

Vaatteet ovat nimetyt. Ryhmässä on vähän samankokoisia poikia, joten vaatteet sekoittuvat todella vähän. Yleensä sen huomaa lasta hakiessa, ja vaihto tehdään heti.

Ei ole mitään vaatetta kadonnut noin 1.5v hoitoajan aikana. Ja jos jotain katoaa, niin lapsella on muitakin vaatteita, joten kriisiä ei ole.

Meillä on nimetyt vaattteet.Kerran yks hoitaja väitti, et fleece-puvussa ei ollut nimeä ja oli ajatellut, et on toisen tytön puku ja laittanut niille. No tytön äiti väitti, et on palauttanut puvun, mut KAPPAS pukua ei ole tähän päivään mennessä löytynyt mistään!!Ja päiväkotiin oli kuulemma puvun vienyt.Ja koska hoitaja sanoi ettei ollut nimeä ja minä sanoi, et oli niin hoitajaa uskotaan :headwall: :headwall: Ottaa päähän vieläkin :headwall: :headwall:

Wieras
Tutultani hävisi yhteen aikaan kalliita vaatteita pk:ssa. Hän rupesi kirjoittamaan ISOILLA kirjaimilla keskelle vaatetta "Pekka", siis ihan pipon keskelle, takkiin eteen jne.. Eipä hävinnyt/vaihtunut enää :) Itellä ei pokka riittäis...

vieras
elokuun alussa oli jokun vieraan lapsen sukat 2v. jalassa ja omat katosi, vaikka nimet sukissa ja laput oli pk:n seinällä kadonneista sukista, ei koskaan saatu omia takaisin. Palautin jopa ne vieraat sukat pk:n, olivat kuukauden siel seinällä et kenen on, lopulta sanoin hoitajille et otan nuo meille panttivangeiksi ja saa takaisin meidän omia vastaan :)
Nyt on ihan omina sukkina meillä nuo vieraan käytössä..

Mä kans kirjoitan todella isolla vaatteisiin nimet, tosin nurjalle puolelle ja kirjoitan ne vaatteisiin en mihinkään lappuun jonka saa napsittua helposti irti.

meillä tarhalaisen sormikkaat olleet kateissa jo useamman viikon, tuskin koskaan saadaankaan takasin, ja nimi luki lapussa.

aikanaan oli kateissa fleecetakki, ja saatiinkin se takaisin lopulta, kun lapsen äiti oli kotona huomannut kaksi samanlaista takkia, ja meillä oli kyllä nimi.

Yks lippis on hävinny, se oli ilmeisesti jääny retkellä ulos. Pusero ja reppu on kerran olleet väärällä omistajalla, heti saatiin takasin kun huomasivat erehdykset.

Sukkia ja sormikkaita on luultavasti hävinny useammat, niistä kun en ittekään tiedä mihin ne hukkuu.

meillä ei oo kyllä mitään kadonnut, joskus on muiden vaateita mennyt sekaisin mut kaikki on palautettu tai saatu takaisin.
Huvittavin taisi olla yhtenä talvena kun kotiin oltiin lähössä ja eteisessä oli yhdet mustat talvikengät jäljellä kokoa 33 (ja mun pojan kengän koko oli 28)... Jälkeenpäin mietittiin sen toisen pojan äidin kanssa että miten tää isompi oli saanut ne meijän kengät jalkaansa.

Meiltä katosi ensimmäistä kertaa käytössä olevat lapaset (oli nimetty). Tulivat viiveellä takaisin. Nyt kaipailen yksiä hanskoja, joissa myöskin on nimi.
Meidänkin laukkuun on joskus eksynyt toisten vaatteita, mutta aina olen ne palauttanut seuraavana hoitopäivänä.

Olga Koo
Lapseltani hävisi taas 80 ? edestä vaatetta. Laitoin varaulkotamineet ja kuravaatteet erillisessä muovikassissa tarhaan, kaikki nimettyinä. Takaisin tuli perjantaina vain likaiset kurahousut tungettuna PUHTAIDEN vaatteiden sekaan lapsen repussa. Onneksi sentään tulivat, ovat 2 viikkoa vanhat.

No nyt sitten etsitään joka kodista. Eikä ole ensimmäinen kerta! Edelliskerralla lapsemme sisävaatteet alushousuista alkaen oli tungettu toisen lapsen ulkovaatereppuun. Sain ne kun menin ko. perheen kotiovelle pyytämään tarkistusta. Suunnilleen 50-70 euron edestä oli tuolloinkin vaatetta reissussa.
Yritin soittaa tänään kaupunkimme päivähoidonohjaajalle, sillä kyllästyin kun sain niin kauniisti vastaukseksi tarhasta, että "eikös lapsen serkut käyneet perjantaina, jos he veivät". He ovat kouluikäisiä, oma lapsi 3 v. Aion ottaa huomenna yhteyttä ja kysyä kuka tämän mahdollisesti maksaa, jos vaatteita ei löydy. Täti väitti lisäksi, että lapsella oli kotiinlähtiessä jalassa kengät, jotka ovat kadonneet. Väärin - tarkistin asian samassa autossa matkustaneilta mummolta ja ukilta. Lapsella oli samat saappaat jalassa, joilla hän leikki koko viikonlopun. Meneekö tämä nyt sitten siihen, että aletaan keksimään asioita??

Ja kun tätä on tapahtunut oikeasti muulloinkin, voi herttinen sentään.. Tiedän, olen nyt ihan varma että vaatteet ovat menneet sekaisin niitä kotiinlähtijöille pakattaessa. Lapsemme muovikassissa olleet vaatteet on tungettu jollekin muulle ja jäljellä olleet kurahousut on keksitty tunkea alushousujen kanssa samaan reppuun. Kun muovikassia ei enää ole ollut!
Voi että minua sapettaa.. :/ Räteistä kyse, mutta kuitenkin..

Yhteistyössä