Kerhoon jääminen vaikeaa 3-vuotiaalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adalmiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen sitä mieltä, että kerhoon vaan. Tottakai uusi ja erilainen jännittää lasta ja pelottaakin. Kyllä aikuisetkin on samanlaisia: olisi mukava pysyä vanhassa tutussa rutiinissa eikä lähteä uusiin seikkailuihin... Mutta harjoituksen kautta lapsi oppii luottamaan siihen, että kerhossa ei ole mitään kummallista ja äiti tulee sen jälkeen hakemaan pois. Mikä tärkeintä: lapsi oppii luottamaan itseensä ja omiin kykyihinsä ja kokee onnistumisen tunteen.

Mun mielestä nykyaikana liian helposti luovutetaan eikä anneta lapselle edes mahdollisuutta kehittyä ja onnistua, vaan heti ensimmäisten vaikeuksien jälkeen "luovutetaan". Uskokaa pois: Ei se ekaa kertaa kerhoon meno ole yhtään sen helpompaa 4 tai 5-vuotiaana. Saati sitten että joutuu menemään eskariin tai kouluun kylmiltään...

Meillä sama juttu tytöllä, innoissaan kerhon jälkeen selittää mitä kaikkea on tehty, eli tuntuu sitten kuitenkin viihtyvän vaikka itkun kanssa menee.
No, jospa se tästä helpottuisi, niin teillä kuin meilläkin, huomenna kerhoaamu edessä.

terv. Se toinen kerhoon itkien jäävän äiti

Kirjoitit ap tosi osuvasti aloituksessasi. Kerho ei todellakaan ole mikään pakollinen juttu. Toiset vaan ei tunnu sitä käsittävän." Niin, olishan se ihan hirveetä jos oma lapsi jäisi ujoksi. "

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä sama juttu tytöllä, innoissaan kerhon jälkeen selittää mitä kaikkea on tehty, eli tuntuu sitten kuitenkin viihtyvän vaikka itkun kanssa menee.
No, jospa se tästä helpottuisi, niin teillä kuin meilläkin, huomenna kerhoaamu edessä.

terv. Se toinen kerhoon itkien jäävän äiti

Toivotaan, että teillä menee huomenna hyvin! Tulehan kertomaan sitten kuin meni!:)

Yhteistyössä