O
Ohis
Vieras
Mä olen sitä mieltä, että kerhoon vaan. Tottakai uusi ja erilainen jännittää lasta ja pelottaakin. Kyllä aikuisetkin on samanlaisia: olisi mukava pysyä vanhassa tutussa rutiinissa eikä lähteä uusiin seikkailuihin... Mutta harjoituksen kautta lapsi oppii luottamaan siihen, että kerhossa ei ole mitään kummallista ja äiti tulee sen jälkeen hakemaan pois. Mikä tärkeintä: lapsi oppii luottamaan itseensä ja omiin kykyihinsä ja kokee onnistumisen tunteen.
Mun mielestä nykyaikana liian helposti luovutetaan eikä anneta lapselle edes mahdollisuutta kehittyä ja onnistua, vaan heti ensimmäisten vaikeuksien jälkeen "luovutetaan". Uskokaa pois: Ei se ekaa kertaa kerhoon meno ole yhtään sen helpompaa 4 tai 5-vuotiaana. Saati sitten että joutuu menemään eskariin tai kouluun kylmiltään...
Mun mielestä nykyaikana liian helposti luovutetaan eikä anneta lapselle edes mahdollisuutta kehittyä ja onnistua, vaan heti ensimmäisten vaikeuksien jälkeen "luovutetaan". Uskokaa pois: Ei se ekaa kertaa kerhoon meno ole yhtään sen helpompaa 4 tai 5-vuotiaana. Saati sitten että joutuu menemään eskariin tai kouluun kylmiltään...