meilläpäin saa olla 2xvkossa 5h/pv hoidossa eikä menetä kotihoidontukea. On useampi tälläinen äiti tässä tuttavapiirissä mulla. Olen kurkkua myöten täysi sitä,että tehdään kaksi lasta peräkkäin ja sit vanhempi lapsista hoitoon. On kuulemma oikeus siihen kun on toinen pieni. Näin mulle tullaan sanomaan kun mulla itsellä on ollut sama tilanne eikä löytynyt hoitopaikkaa lapsille kun olin TÖIHIN menossa. Nää mun tutut ei siis ole saaneet hoitoon sosiaalisin perustein. Sitten lopulta palkkasin kotiin itse hoitajan. Vaikkakin kunnan on järjestettävä se. Ymmärrän, ettei niitäkään puussa kasva kun siellä on paljon lapsia jotka ei sinne kuuluis.. Lapsen kannalta hyvä juttu kun on leikkikaveria yms. Mä olen sitä mieltä,että jos on yhden lapsen osannut tehdä niin ei se toinen voi tulla siihen enää "vahingossa". Sitten pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja vähän kuuluttaisin omaakin vastuuta asioista. Enkä väitä etten olisi itsekin väsynyt näiden lasteni kanssa, se varmastikin kuuluu tähän aikaan! Kaikki ongelmat vaan yhteiskunnan niskaan. Paras oli yksi sukulaisemme (naapuri maan kansalaisia trastuit vaan..) oli itse kotona, samoin oli sen mies ja eikö vanhempi lapsista kunnalliseen hoitoon! Kysyn vaan et millä perusteella ja luulis sitten äidin hoitelevan asioita tai lepäävän vaan ei.. siellä se hääri kasvimaalla omien harrastustensa parissa siis. Ei edes sen lapsen siittänyt mies voinut hoitaa sen aikaa, että saa porkkanansa kitkettyä ja näille kunta sitten siunaa hoitopaikan. Itse ollaan jouduttn jättämään lapsi nukkumaan päiväunia kun on vahtivuoroa miehen kanssa vaihdettu postilaatikolla. Toinen lähtee ja toinen tulee töistä. Että joidenkin on pakko ja toisten ei ole pakko ottaa vastuuta lapsistaan. Itsehän me on ne tänne saatettu. Ehkä mullakin olis harrastuksia (mitä ne on?!) ja en valittais tässä kuoleman väsyneenä, jos mäkin saisin vaik kerran viikossa lapseni johonkin ja voisin vaik hengähtää. Kauhea saarna, mutta jo helpotti. Kiitos!