Keräykset koulussa...

Ryysyrannan rinsessa

Aktiivinen jäsen
17.07.2009
3 884
0
36
Miten on osallistutteko ja jos ette niin miksi?

Tyttö tuli tänään koulusta, eka luokkaretki ylihuomenna. Tytöllä oli niin paha mieli kaverinsa puolesta jonka äiti ei ollut palauttanut lupalappua, eikä maksanut retkimaksua 7?.

Alko itselläkin sitten säälittämään tämä kaveri, pitääko antaa sille juuri se 7? et raukka pääsee reissuun!?! :o

kylä sen tytön on retkelle päästäävä vaikka et maksaisikaan siä 7e. Se on se laki että KAIKKIEN on päästävä mukaan, vaikka perheellä ei olis varaa maksakaan.

Eikö enää nykyään myydä keksejä, wc-paperia yms jotta saadaan retkirahat kasaan?

Kyllä olis multakin jäänyt Unkarinmatka väliin ilman noita myyntijuttuja joilla sai kartutetua omaa retkikassaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
kotiin tulleessa lapussa luki, retkiraha 7?. Jos lapsi ei osallistu retkeen, hälle järjestetään koulua.

eli raha, tai ei retkeä. selvä peli.

Näin juuri ei saa tehdä. Valitusta vaan kouluun, tuo on laitonta toimintaa.

Kaikkien on päästävä mukaan retkille, maksoi tai ei.

Mutta meillä on varainkeruu arkea, itse kustannamme kiinteistön ylläpidon, talkkarin palkan jne. Mutta jos jättää maksamatta, ei voida etuuksia leikata. Suomessa laki takaa kaikille maksuttoman peruskoulutuksen, joka sisältää myös opintoretket.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Mutta meillä on varainkeruu arkea, itse kustannamme kiinteistön ylläpidon, talkkarin palkan jne. Mutta jos jättää maksamatta, ei voida etuuksia leikata. Suomessa laki takaa kaikille maksuttoman peruskoulutuksen, joka sisältää myös opintoretket.

Juuri näin.
kaikkien on päästävä retkelle maksoi tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Juuri näin.
kaikkien on päästävä retkelle maksoi tai ei.

Kuka sitten maksaa maksamattomien retket?Nekö jotka maksaa???Pitääkö kerätä rahaa maksamattomien retkeilijöiden maksuun?????

Henkilökohtaisesti en odota että koulu kustantaa retkiä, olen valmis lasteni retkiä sponsoroimaan.

Ymmärsin siitä lapusta kuitenkin ett jos rahaa ei tuo niin sit järjestetään koulua. Ihan reilua kai minusta. Tääkin reissu on eri paikkakunnallakin joten maksaahan se!

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kuka sitten maksaa maksamattomien retket?Nekö jotka maksaa???Pitääkö kerätä rahaa maksamattomien retkeilijöiden maksuun?????

Sellaisia retkiä ei sitten tehdä, johon ei ole rahoitusta järjestetty. Yksinkertaista.

no niin,lapussa lukee tarkasti ottaen näin;

koulu maksaa matkan ja eväät mutta sisäänpääsy ametistikaivokselle maksaa 7? jonka vanhemmat maksavat

mitähän ne lapset siis siellä matkassa tekee jos ei pääse sinne kaivokselle? Istuu linja-autossa? :D

Itse vähävaraisena en ihmettele, jos jollakulla ei jossain kuussa yksinkertaisesti ole edes sitä 7 euroa. Varsinkin jos on monta lasta ja paljon menoa just siinä kuussa.

Mulla alkaa esim. tekemään tiukkaa, ens jouluna, kun kaks lasta, kaks kummilasta ja sukulaislapsia jne.jne. joita pitäis lahjoa, ja joulukoristukset, ruuat ja pukit maksella, niin huh.. saa nähdä.. samaan syssyyn kun taitaa tulla vielä ristiäisetkin.

Jokainen sitten itse punnitsee että mistä luovutaan ja ehkä tämä tytön äiti on pitänyt retkeä vähempipätöisenä muihin menoihin verrattuna.

koulu maksaa matkan ja eväät mutta sisäänpääsy ametistikaivokselle maksaa 7? jonka vanhemmat maksavat

mitähän ne lapset siis siellä matkassa tekee jos ei pääse sinne kaivokselle? Istuu linja-autossa? :D

Älytön retki. Jos kerran koulu ei voi maksaa sisäänpääsymaksua, mikä järki sinne on ketään viedä?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Sellaisia retkiä ei sitten tehdä, johon ei ole rahoitusta järjestetty. Yksinkertaista.

Mun mielestä lakiuudistus on ihan peffasta. Se joko mahdollistaa siivilläeläjälusmujen retkeilyt tai sitten kukaan ei enään pääse mihinkään kivaa paikkaan koululaishinnoin

:headwall:

Tää on muuten jännä juttu, ennen koululaisryhmillä oli vapaa pääsy kaikkiin museoihin jne mutta ei enää nykyisin. Helsingin luonnontieteellinenkin maksaa koululaisille jonkun 2e sisään mutta toukokuussa 3e

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Itse vähävaraisena en ihmettele, jos jollakulla ei jossain kuussa yksinkertaisesti ole edes sitä 7 euroa. Varsinkin jos on monta lasta ja paljon menoa just siinä kuussa.

Mulla alkaa esim. tekemään tiukkaa, ens jouluna, kun kaks lasta, kaks kummilasta ja sukulaislapsia jne.jne. joita pitäis lahjoa, ja joulukoristukset, ruuat ja pukit maksella, niin huh.. saa nähdä.. samaan syssyyn kun taitaa tulla vielä ristiäisetkin.

Jokainen sitten itse punnitsee että mistä luovutaan ja ehkä tämä tytön äiti on pitänyt retkeä vähempipätöisenä muihin menoihin verrattuna.

Miksi sä lahjot sukulaislapsia jouluna, joulu koristukset tekee itsekkin kierrätys materiaalista, joulupukki ei ole pakollinen, ristiäisiinkin riittää 10-20?

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mun mielestä lakiuudistus on ihan peffasta. Se joko mahdollistaa siivilläeläjälusmujen retkeilyt tai sitten kukaan ei enään pääse mihinkään kivaa paikkaan koululaishinnoin

:headwall:

No, ne lapset eivät ole niitä jotka voivat vaikuttaa siihen maksavatko vanhemmat retken vai eivät mutta ovat niitä jotka kärsivät jos eivät pääse mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:

Juu, aika pienellä varoajalla on 7e maksut laittaneet, kun kouluthan vasta alkoivat. Kohtuullista olisi ilmoittaa rahanmenoista hyvissäajoin. Vaikka 7e harvalle on isoraha, mutta jos lapsia on koulussa vaikkapa 4, hinta onkin sitten 4 kertainen.

Yhteistyössä