Kerava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silvia Logo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Silvia Logo

Aktiivinen jäsen
14.05.2007
9 346
6
38
Millaista on siellä asua?

Muuttoa mietitään ja yhtenä vaihtoehtona olisi keravan keskusta. Olisi kiva kuulla keravalaisilta millaista siellä on.

Mä asuin siellä puolisen vuotta, eikä siellä ollut mitään muuta hyvää kuin se junarata joka vei pois. En osaa selittää mikä oli se suurin syy miksi en viihtynyt, mutta se oli kaikko yhdessä varmaan: tympeät ihmiset, kolkko "kaupunki", palvelujen ja tekemisen vähyys ja lentomelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
ok. Onko saviolla rauhallista?

Onhan siellä ollut rauhallista , mutta siellähän se hullu puukotti sen 14 vuotiaan tytön joka oli yksin pelaamassa koripalloa. Eli missä vaan voi tapahtua vaikka mitä.

ite asuin yli 20v kervossa kalevan alueella ja jaakkolassa,sompio kans hyvää aluette eli kannatan todellakin...muut alueet ei kivoja ja ite viihdyttiin kyllä :) ja perus palvelut löytyy...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onhan siellä ollut rauhallista , mutta siellähän se hullu puukotti sen 14 vuotiaan tytön joka oli yksin pelaamassa koripalloa. Eli missä vaan voi tapahtua vaikka mitä.

Juu missä vaan voi tapahtua mitä vaan. Mulle on vaan iso kynnys muuttaa pois Helsingistä.

Itsekään en aiemmin juuri keravasta pitänyt, mutta nyt vauvan kanssa olen kyllä ihan hyvin viihtynyt. Minusta täällä on kiva neuvola ja heillä on aina aikaa, Vantaalla kävin aiemmin ja siellä oli aina kiire. Muutenkin on paljon perhekahviloita, srk:n kerhoja, puistoja joissa tutustuu muihin. Ja kuitenkin ihan hyvät harrastusmahdollisuudet lapsenkin kanssa, vauvajumppaa, muskaria, uintia :)
Kuntalisää vähän tiputettiin, mutta on sekin vielä ihan hyvä jos meinaa hoitovapaalle jäädä.

Tässä paljasjalkainen keravalainen. Enkä pois muuttaisi. Pieni kaupunki, keskustassa kaikki on lähellä. Junia menee hyvin sekä hesaan että hyvinkäälle päin. Sellaset asuinalueet, joita pitää välttää on ahjo ja kilta, jossa paljon kaupungin vuokrakämppiä, joihin mm. laitapuolen kulkijat on sijoitettu. Muualla rauhallista. Kaiken kaikkiaan turvallinen paikka asua.

Siellä on ainakin kallista asua.Siellä ei makseta minkäänlaista kuntalisää (jos siis olet hoitovapaalla), junalla on tosi kallista mennä vain esim. Koivukylään asti ja Hesaan vielä kalliimpi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siellä on ainakin kallista asua.Siellä ei makseta minkäänlaista kuntalisää (jos siis olet hoitovapaalla), junalla on tosi kallista mennä vain esim. Koivukylään asti ja Hesaan vielä kalliimpi.

Siis piti kirjottaa että sitä kuntalisää tiputettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mia :
Itsekään en aiemmin juuri keravasta pitänyt, mutta nyt vauvan kanssa olen kyllä ihan hyvin viihtynyt. Minusta täällä on kiva neuvola ja heillä on aina aikaa, Vantaalla kävin aiemmin ja siellä oli aina kiire. Muutenkin on paljon perhekahviloita, srk:n kerhoja, puistoja joissa tutustuu muihin. Ja kuitenkin ihan hyvät harrastusmahdollisuudet lapsenkin kanssa, vauvajumppaa, muskaria, uintia :)
Kuntalisää vähän tiputettiin, mutta on sekin vielä ihan hyvä jos meinaa hoitovapaalle jäädä.

peesi :) Kiva paikka on,ei liian iso,kaikki mahdolliset palvelut löytyy,kaleva,keskusta on parhaita,savio ei kiitos mulle,eikäkilta :)

heippa! täällä myös mietitään keravalle muuttoa... ja keskustan alueelle, lähelle junaa...
mielelläni kuulisin lisää kommentteja mm. päivähoitopaikoista... mulla pojat 5v ja 8kk =)

Mekin asutaan Keravalla. Yhdyn tuohon että loistava neuvola. Myös tk on pelannut tähän asti paljon paremmin mitä esim vantaalla oli. Tää on tällanen nukkumalähiö, kauheesti ei tapahdu mitään ja rauhassa on saanut kulkea. Asutaan kurkelassa, vähän yli 1km asemalta.