Kerätäänpä kasaan hyviä lahjavinkkejä lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Omat lapset ovat 3v ja 1v ja nyt pitäisi keksiä mitä nuo haluavat joululahjaksi, on jo kyselyitä tullut, että mitä haluavat ja mulla lyö tyhjää.

Tuo nuoremmalla on tässä vielä 1v synttärit ennen joulua ja en edes itse keksi mitä hankkisin vai hankinko mitään.

Meillä kun noita leluja on ihan älyttömästi, löytyy brion junarataa, duploja ja chuggintonia, kirjoja hyllyt täynnä.

Itse toteutan yhden toiveen jonka lapsi on itse sanonut halauavansa lisäksi ostan muutaman muun lahjan.Sukulaiset kyselee mitä lapset haluaa,yleensä sanon heille semmoset toiveet jotka meille on oikeesti tarpeellisia mm. vaatetta, pussilakanasettiä,talvikampetta jne.

meillä on pohdittu samoja juttuja. ollaan toivottu lakananoita, kirjoja. esikoiselle sukset (eteläsuomessa harvoin on paljon lunta ennen joulua, joten niiden kanssa ei oo niin kiire). mutta voithan toivoa jotain mitä talvella tarvii ulkona, luistimet, pulkka/rattikelkka/potkuri/liukuri/lumilapio/lumikola.

anoppi on luvannut tehdä lapsille leivontaessut.

itsellä olisi haaveissa virkata leikkiruokia, esim porkkanoita, mutta en oo vielä oikein päässy kunnolla vauhtiin, onneks on aikaa vielä.

palapelejä?

jos tykkäät esim muumiastioista, niistä posliinisista, lapset vois niistä tykätä.

No itse olen tuolle vanhemmalle ostanut pari chuggington-juttua ja siltä on turha kysyä mitä se haluaa, se haluaa kaiken :) Nuorempi taas ei osaa vielä mitään edes pyytää :)

Meillä tuo vajaa 3-vuotias on hurahtanut palapelien tekemiseen, joten ne ovat sitten lahjatoiveena. Muuten en oikein tiedä, varmaan leikkikeittiöön tarvikkeita, kun sillä tykkäävät touhuta ja laittaa ruokaa.. Niin ja siis meillä 3v ja helmikuussa 2v pojat..

Niin juu ja tän nuoremman pojan kummit keräilee pojalle muumiastioita, niin niitä on sitten tulossa taas, on kovassa käytössä meillä. Toinen tykkäis syödä aina nipsu tai niiskuneiti lusikalla ja toinen haluu syödä muumipapalla :D

Viimeksi muokattu:
Junien, duplojen/legojen ja kirjojen lisäksi meidän pian 4-v kaksoset (tyttö ja poika) tykkäävät seuraavista:
palapelit, leikkiastiat ja leikkikeittiö, kaikenlainen askartelutilpehöörä, väritys- ja puuhakirjat, maalaustarvikkeet, autoleikit, roolileikit (asuja mm. prinsessa, ritari, peppi), lasten dvd:t.
Nämä nyt näin äkkiseltään jokapäiväisinä tulevat ensin mieleen.
Pehmeät paketit olisi lapsista tylsiä, vaikka tarpeellisia sinänsä. Jotain koruja ja pinnejä ostan tytölle.

Toi leikkikeittiö alkoi kuulostamaan aika kivalta :) Meillä ei tuo isompi ainakaan ole kauhean kiinnostunut askartelemisesta, palapelit voisivat olla aika kova sana kyllä. Nyt olen jo muutamia ideoita saanut.

Meillä 4v:lle pitää hommata Fisher pricen kassakone ja Bion romahtava silta taitaa myös olla toiveissa. Lidlistä on piirustuslevyt hommatuna. Kaikkeahan nuo toivoisivat, mutta meiltäkin löytyy jo paljon junarataa ja legoja, joten kovin paljon en lisää rompetta haluaisi.