Keraamisesta liedestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";23477134]Kertokaas mitä eroa keraamisella liedellä on käytännössä tavalliseen verrattuna?? Siis käyttö, puhtaanapito ym.[/QUOTE]

Lieden vaihto meilläkin tulossa... Onko keraaminen liesi siis joka suhteen parempi?? Eikö mitään negaa?

Jos kyseessä on vielä keraaminen induktioliesi, se vapauttaa pöytätasoa. Vedenkeittimellä ei tee sen jälkeen mitään, sillä liedellä vesi kiehuu nopemmin ja korkeintaan samalla sähkönkulutuksella, sillä induktiivisen lieden hyötysuhde on vähintään yhtä hyvä kuin vedenkeittimen.

Jotain negaa? Kuulemma naarmuuntuu helpommin, tosin oma on edelleen (3v) naarmuton. Puhdistukseen kannattaa käyttää tarvittaessa keraamiselle liedelle tarkoitettua puhdistusainetta tiskiaineen sijaan, mutta soodakin sopii. Tiskiaine tekee sateenkaaria.

Viimeksi muokattu:
Paras keraaminen taso on tietysti induktiolla toimiva taso (mutta se on myös kallein). "Tavallinen" keraaminen taso on ihan ok, mutta ei minusta ainakaan tavan lieteen verrattuna mitenkään parempi (paitsi puhtaanapidon suhteen).

Tuo "helpompi pitää puhtaana" on joko makukysymys tai riippuvainen liedestä.

Minun mielestäni keraaminen liesi näyttää aina likaiselta (paitsi heti puhdistamisen jälkeen). Jos siihen jotakin roiskuu/tippuu, puhdistus on aina tehtävä sille liedelle soveltuvalla puhdistusaineella (joka on hienojakoinen hankausjauhe). Tiskiaineen ja rätin kanssa pyyhkiminen jättää lieden likaisen näköiseksi; rasva ikäänkuin siirtyy vain siinä pinnalla paikasta toiseen, mutta ei tartu rättiin.

Minusta perinteisen lieden pikapuhdistus on ollu helpompaa, eikä peruspuhdistus kolmine aineineen ja välineineenkään mahdotonta ole.

Lisäksi keraamisen lieden kanssa saa olla tosi varovainen, ei ikinä uunipeltiä/ritilää sen päälle suoraan, eikä kattiloita saa liu'uttaa sen päällä.

Että muodosta tästä sitten minun mielipiteeni.

Rigel - kiitos! Jotenkin olen perinteisen ajatellut simppelimmäksi ja "ei niin herkästi piloille meneväksi". Onnistuisin varmaan hienon induktion pilaamaan välittömästi...

Tuo "helpompi pitää puhtaana" on joko makukysymys tai riippuvainen liedestä.

Minun mielestäni keraaminen liesi näyttää aina likaiselta (paitsi heti puhdistamisen jälkeen). Jos siihen jotakin roiskuu/tippuu, puhdistus on aina tehtävä sille liedelle soveltuvalla puhdistusaineella (joka on hienojakoinen hankausjauhe). Tiskiaineen ja rätin kanssa pyyhkiminen jättää lieden likaisen näköiseksi; rasva ikäänkuin siirtyy vain siinä pinnalla paikasta toiseen, mutta ei tartu rättiin.

Minusta perinteisen lieden pikapuhdistus on ollu helpompaa, eikä peruspuhdistus kolmine aineineen ja välineineenkään mahdotonta ole.

Lisäksi keraamisen lieden kanssa saa olla tosi varovainen, ei ikinä uunipeltiä/ritilää sen päälle suoraan, eikä kattiloita saa liu'uttaa sen päällä.

Että muodosta tästä sitten minun mielipiteeni.

Mikä ihmeen liesi sinulla mahtaa olla?

Omani on 15 vuotta pysynyt helpolla hyvässä kunnossa, en todellakaan ole varonut kattiloiden liu'uttelua tms saatika käyttänyt mitään erityisiä aineita puhdistamiseen, kuin satunnaisesti. Handy-maaliskrapalla sumeilematta olen raapinut roiskeet pois.

Mikä ihmeen liesi sinulla mahtaa olla?

Omani on 15 vuotta pysynyt helpolla hyvässä kunnossa, en todellakaan ole varonut kattiloiden liu'uttelua tms saatika käyttänyt mitään erityisiä aineita puhdistamiseen, kuin satunnaisesti. Handy-maaliskrapalla sumeilematta olen raapinut roiskeet pois.
Rosenlew Kotiliesi 600K!

Mutta tämä siis vain minun kokemukseni.

Sekin, että liesi on "likaisen näköinen", tai että "näyttää hyvältä"; ne ovat niin kovin subjektiivisia kokemuksia.

MR MUSCLE liesitason puhdistajalla pidät lieden helposti ja parhaiten puhtaana.. ei tarvi skrapoja eikä hankaussieniä, rätti vaan ja saat 3v vanhat hyvin pinttyneet paskatkin pois (kokeiltu).. Kokemusta liedestä missä oli sekä tavan keraamisia 2kpl ja induktioita 2kpl ja nykyisessä kämpässä on vanha tavallinen liesi ja mun mielestä tää tavis on kyl paljon helpommin vaikees taturassa ku keraaminen oli ikinä. Seuraavaan omaan keittiöön tulee takuulla täys induktioliesi.

Meillä on ollut nyt pari kk keraaminen liesi (ennen oli valurautalevyt) ja todellakaan en vaihda sitä enää pois.
Niin paljon nopeampi ja helpompi pitää puhtaana kuin aiempi liesi.
Meillä Siemens.

Yhteistyössä