Keraaminen liesi

  • Viestiketjun aloittaja VEE
  • Ensimmäinen viesti
VEE
Onko mitään likaa räjäyttävää ainetta, mitä voi käyttää keraamisen lieen puhdistamiseen??
Ei taida Fairy Power?
Kyllähän selvän röpelöisen lian saa mutta siihen jää kuitenkin sellanen harmahtava rengas sen "levyn" ympärille.
Tiedän, että se lähtee, kun hartiavoimin hankaa sillä terällä mutta voimat loppuu ennen aikojaan.
Olisiko siis jotain sellasta ainetta, mikä helpottas sitä hankausvaihetta?
 
vieras
ihan sittarissa on sellasta keraamisen lieden puhdistusainetta ja meil on toiminu,sitä laittaa ja levittää,antaa vaikuttaa ni lähtee hyvin se lika ja sit jos jää jotain pientä ni sil terällä rapsuttaa,mut yleensä jää tositosi vähän enää sen aineen jälkee..
 
Minä
Meille tuli myös uusi keraaminen liesi, mutta ei siinä mitään terää tullut mukana. Oletteko ostaneet jonkun "terän" vai tuliko se lieden mukana?

Olen aina kammoksunut keraamisia liesiä, mutta nyt myyjä sai ympäripuhuttua että on se helppo pitää puhtaana. Paskanlati sanon minä! Kyllä seuraava liesi on perinteinen vanha kunnon liesi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Meille tuli myös uusi keraaminen liesi, mutta ei siinä mitään terää tullut mukana. Oletteko ostaneet jonkun "terän" vai tuliko se lieden mukana?

Olen aina kammoksunut keraamisia liesiä, mutta nyt myyjä sai ympäripuhuttua että on se helppo pitää puhtaana. Paskanlati sanon minä! Kyllä seuraava liesi on perinteinen vanha kunnon liesi.
lieden mukana tuli uunipellit ja sielä oli sitte pussi missä kaikkia ohjevihkosia ja sellanen raaputusterä ja tais olla jotai muutaki mukana
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Meille tuli myös uusi keraaminen liesi, mutta ei siinä mitään terää tullut mukana. Oletteko ostaneet jonkun "terän" vai tuliko se lieden mukana?

Olen aina kammoksunut keraamisia liesiä, mutta nyt myyjä sai ympäripuhuttua että on se helppo pitää puhtaana. Paskanlati sanon minä! Kyllä seuraava liesi on perinteinen vanha kunnon liesi.
Minusta taas keraaminen on paljon helpompi puhdistaa ja pitää puhtaana =)
 
VEE
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Meille tuli myös uusi keraaminen liesi, mutta ei siinä mitään terää tullut mukana. Oletteko ostaneet jonkun "terän" vai tuliko se lieden mukana?

Olen aina kammoksunut keraamisia liesiä, mutta nyt myyjä sai ympäripuhuttua että on se helppo pitää puhtaana. Paskanlati sanon minä! Kyllä seuraava liesi on perinteinen vanha kunnon liesi.
Joo, meillä tuli puhdistusterä mukana mutta niitä saa myös aika useista rautakaupoista ja sekamarketeista.

Pelkän puhdistusaineen jälkeen siihen jää vielä niiden levyjen kohdille sellaset harmaat jäljet.
Voisi luulla, että niitä ei saa pois, kun ei tunnu edes kohoutumina mutta kyllä ne sillä terällä lähtee. Mutta kädet siinä väsyy, joten ei keraaminen liesi mikään helppo puhtaana pidettävä ole!
Tai ehkä on, jos jaksaa puunata sen joka ruoanlaiton jälkeen, minä en jaksa :(

Jees, täytyy kokeillla noita mitä edellä mainitaan. KIITOS!
 
vieras
Saako sitä raaputtaakin? Olen ollut siinä uskossa ettei. Ainakin kaikki ylimääräiset hankausaineet on kielletty. Luultavasti ne renkaat on palaneet kiinni jo eivätkä lähde. Näin meilläkin. Keraamisen lieden oma puhdistusaine auttaa toki paljon muttei noihin.
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Meille tuli myös uusi keraaminen liesi, mutta ei siinä mitään terää tullut mukana. Oletteko ostaneet jonkun "terän" vai tuliko se lieden mukana?

Olen aina kammoksunut keraamisia liesiä, mutta nyt myyjä sai ympäripuhuttua että on se helppo pitää puhtaana. Paskanlati sanon minä! Kyllä seuraava liesi on perinteinen vanha kunnon liesi.
lieden mukana tuli uunipellit ja sielä oli sitte pussi missä kaikkia ohjevihkosia ja sellanen raaputusterä ja tais olla jotai muutaki mukana
Ai.. Meiltä se sitten on varmaankin unohtunut laittaa. Ei nimittäin ollut muuta kun niitä ohjevihkosia.
 
Bannitar
Hyvin lähtee puhtaaksi mr. Musclen aineella ja tarvittaessa sillä metallisella jyystärillä.

Meillä äijä pesee hellan iltaisin ja aina aamuisin totean tyytyväisenä, miten puhdas se on.
 
VEE
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saako sitä raaputtaakin? Olen ollut siinä uskossa ettei. Ainakin kaikki ylimääräiset hankausaineet on kielletty. Luultavasti ne renkaat on palaneet kiinni jo eivätkä lähde. Näin meilläkin. Keraamisen lieden oma puhdistusaine auttaa toki paljon muttei noihin.
Ne lähtee kyllä sillä raaputtimella, vaikka olisi siinä 2v olleet.
Mutta vaatii paljon raaputtamista. Siksi kyselinkin ainetta, minkä antas vaikuttaa hetken ja jos sitten lähtis paremmin.

Se terähän on liettä vasten vaaterissa, joten ei se naarmuja siihen raaputa. Se ikäänkuin höylää lian pois. Ei vahingoita pintaa.
 
tilda harmailee
onko totta, että vaikka olis kuinka harmaa se pinta siinä keraamisessa liedessä, sen saa sillä raaputtimella pois? Olis tosi hienoa, jos sen saa. Ostettiin just talo ja siinä on keraaminen liesi, mutta siinä oli sellaiset harmaat renkaat liesien kohdalla. Ajattelin, että se on sit lopullisesti pilalla eikä siihen auta mikään muu ku lieden osto jossakin vaihteessa... mutta olis kiva, jos sen sais jollakin puhtaaksi
 
ilona
Keraaminen on paljo helpompi puhdistaa, ihan siihen tarkoitutetuilla aineilla (meillä dr becker). Milläs muuten ne perinteiset levyt saa puhtaaksi, kun mömmöt palaneet kiinni?
 
Maamikki
Mulla nytkin keraaminen liesi ollut raappaamatta kuukauden, mut tiedän et kun kunnolla tolla aineella (cittarista ostettu keraamisen puhdistusaine) ja raapalla hankaan niin puhtaaksi sen saan. Ja raappa maksaa n. 10e jos joku tarttee...
 

Yhteistyössä