Keraaminen liesi on maailman typerin keksintö!!!

  • Viestiketjun aloittaja "uusavuton"
  • Ensimmäinen viesti
"uusavuton"
Laitettiin keittiöremontissa keraaminen liesi, ja ei kyllä sovi meille yhtään. Se näyttää tosi likaiselta joka ruuanlaiton jälkeen, koko ajan pitäisi olla pyyhkimässä ja kiillottamassa. Ja tavallinen rätti ei tietenkään käy putsaukseen, vaan pitää olla joku erikoisriepu. Plääh sanon minä! Olisi pitänyt laittaa kunnon vanhanajan liesi eikä tuommoista ruuanlaittoon kelpaamatonta. Kattiloistakin siihen jää ihme renkaat...
 
"kätilö"
kyllä tavallinen rätti käy :) ja osta sellaista keraamisen lieden puhdistusainetta, sillä saa helposti lieden puhtaaksi ja kiiltäväksi. ja se suojaa myös lialta.
 
iu
Minäkään en tykännyt. Meni kaikki vanhat kattilatkin vaihtoon, kun pitää olla niiiiiin tasainen pohja eikä saa yhtään kupristua kuumetessan. (No joo, ehkä ne jo sietikin uusia...) Nyt mulla on tommonen vanhanmallinen liesi, ja olen tyytyväinen. :)
 
"vieras"
Ai jaa, mun mielestä se on tosi hyvä.
Puhtaaksi sen saa parhaiten keraamisen lieden puhdistusaineella. Saa marketeista.
Ja sillä mukana tulleella rapsuttimella saa suurimmat pois. Mutta kyllähän se rumaksi menee, jos ei rapsuta tai jos ei putsaa kunnolla. Ja jos oma kokkaustyyli on "rapatessa roiskuu", niin sittenkään se ei ehkä sovi.
 
"röyhkeä koira"
Meillä' on ikivanha keraaminen liesi. Se on pysynyt oikein hyvänä. Ihan tavallisella keittiörätillä ja fairylla mä pyyhin sen aina samalla kuin ruokapöydänkin.
 
kyllä
Meilä kans ennen oli keraaminen liesi ja voi luojan kevät se oli kyllä surkea. Kaikki paloi kiinni ja putsaaminen oli aikamoista hinkkaamista ja tasojen lämpeneminen kesti pienen ikuisuuden. Nyt on INDUKTIO ja AAH mikä autuus!!! Induktio on maailmanparas keksintö: se on nopeampi kuin vedenkeitin, mikään ei pala kiinni ja puhdistaminen on helppoa kuin heinänteko! Suosittelen ehdottomasti vaihtamaan induktioon hetimiten, nyt saa jo ihan hyvä induktioliesiä ihan ok-hinnalla (maksoin omastani 299) =)
 
mielipiteensä kullakin
Meillä on keraaminen liesi jonka saa hyvin puhtaaksi ja kiiltaväksi ihan tavallisella rätillä,rapsutinta en ole vielä muistanut ostaa (ostettiin tämä talo vuosi sitten ja he eivät jättäneet meille rapsutinta) mutta hyvin on liesi pysynyt puhtaana ilman ongelmia:)Paljon ennemmän puhtaana pito ongelmia mulla on ollut "tavallisen" lieden kanssa
 
kiitos tuosta induktio-vinkistä! Ehkä määkin ostan sellasen ku ollaan miehen kans enempi rapatessa roiskuu-tyyppisiä kokkaajia :D Keraamisen kans menis takuulla hermo sit. Nyt vielä tavallinen liesi, mut sit ku aika tulee vaihtaa niin ostetaan sit toi induktio suosiolla...
 
Myös itsellä keraaminen liesi, en ole tykännyt. Tai ehkä tykkään enemmän kuin perinteisestä. Mutta ei niin kätevä, miksi keraamista mainostetaan. Putsausainetta on, ja yritetään pyyhkiä usein ja rapsutella suurimmat. Joidenkin levyjen kohdalle kattilat ovat kuitenkin tehneet jälkiä, eikä niitä ole ainakaan toistaiseksi saanut pois. Jos sitä joskus vielä saisi induktion... :D
 
Sheddds
Helpompihan se Keraaminen on pitää puhtaana kuin tavallinen hella. Induktiota en raaskinut ostaa ja hyvä niin, koskaan ei ole niin kiire ollut kokata etteikö ehtisi sen
hetken odotella. Lisäksi olisin joutunut vaihtamaan lähes kaikki kattilat. Mutta jos nyt joku keittiöremppaa tekee niin suosittelisin kuitenkin sitä induktioliettä harkitsemaan vakavasti. On siinä kuitenkin ne omat hyvät puolensa:)
 
Ei ollenkaan avuton
[QUOTE="uusavuton";25027255]Laitettiin keittiöremontissa keraaminen liesi, ja ei kyllä sovi meille yhtään. Se näyttää tosi likaiselta joka ruuanlaiton jälkeen, koko ajan pitäisi olla pyyhkimässä ja kiillottamassa. Ja tavallinen rätti ei tietenkään käy putsaukseen, vaan pitää olla joku erikoisriepu. Plääh sanon minä! Olisi pitänyt laittaa kunnon vanhanajan liesi eikä tuommoista ruuanlaittoon kelpaamatonta. Kattiloistakin siihen jää ihme renkaat...[/QUOTE]

Nimimerkkisi paljastaa, missä ongelma piilee. Tietenkin lieteen renkaat jää, jos kaiken keittää yli kattilanlaitojen eikä osaa liettä pyyhkiä puhtaaksi.

Et liene lukenut käyttöohjetta, jossa kerrotaan mihin tarkoitukseen lieden mukana tuleva raappa on, tai samaten sen mukana oleva liesitason puhdistusaine. Meillä on nyt yhdeksän vuotta vanha keraaminen liesi, joka on kuin uusi. Ei renkaita.

PS. liesi on lämpiämisnopeudeltaan kuin kaasuliesi. Ei tarvitse odotella, että haiseva valurautakiekko lämpiää.
 
asea
Ei ole eikä tule mulle mitään keraamista sun muutakaan,semmoset on suunniteltu vain NIILE ihmisille jotka tekevät kaiken mikrossa,ja eihän nykyajan ämmät osaa ees liedellä mitään tehdäkkään,valmiinahan ne kaikki ostaa!!
 
Seuraavana induktio
Ei ole eikä tule mulle mitään keraamista sun muutakaan,semmoset on suunniteltu vain NIILE ihmisille jotka tekevät kaiken mikrossa,ja eihän nykyajan ämmät osaa ees liedellä mitään tehdäkkään,valmiinahan ne kaikki ostaa!!
Olipahan yleistys.

Tänäänkin oon tuolla keraamisella VALMISTANUT kanaviillokin sekä keitellyt mansikkakiisselin ja mannapuuron.
 

Yhteistyössä