Kenwood Chef vai Major???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yleiskonetta hankkimassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yleiskonetta hankkimassa

Vieras
Jompikumpi tulee hankittua, mutta kumpi. Majorissa epäilyttää onnistuuko sillä ollenkaan pienet hiivataikinat (neste 0,5l) vai jääkö se pieni klöntti sinne ison kulhon uumeniin vaivaantumatta. Chefissä taas epäilen että selviääkö se kunnolla yhden litran hiivataikinasta? Jompaa kumpaa nestekokoa yleensä teen. Todennäköisesti hankin Majorin jos se vain hoitaa pienenkin taikinan vaivauksen kunnialla. Joten siis kysynkin että kumpi kannattaisi muiden käyttäjien kokemuksella hankkia...?

Ostin majorin viime(vai toissa?) viikolla ja hyvin onnistuu pienetkin määrät. Hyvin koluaa kupin pohjia myöden. Chefistä ei tietenkään mulla ole kokemusta. Ei todellakaan kaduta, että otin tuon isomman mallin, koska sillä saa ne isot ja pienet taikinat tehtyä hyvin.

major kannattaa ostaa. itselläni on tuo chef, riittää mulle kun teen litrantaikinoita. mutta itse jos olisin saanu päättää niin olisin ostanut suoraan isomman. sain tuon äidiltäni kun hän osti majorin. tykkään tehdä silläkin sitten muorin luona isompia satseja.

mutta jos olet ostamassa niin osta kunnollinen kerralla eli major.

Vielä kysyisin että onko sulla Major Classic? Siinä on mm valkoinen muovipinta. Näköjään noissa titanium ja premier mallleissa on metalllipinta ja enemmän tehoja.

Tästä ihan samasta asiasta on nyt viimepäivinä ollut useampi aloitus, joten kannattaa kokeilla hakua. Sieltä löytyy useamman kokemukset tästä.

Meillä on Majorin kone...oiskohan se sitten tuo premier, kun on metallikippo ja kone itsessäänkin on kokonaan metallia. Tehoja löytyy 1200w ja olen tyytyväinen, että päädyin tähän, enkä Chefiin, jonka tehojen en usko lopulta riittävän (tosin eiköhän sekin sen puolen litran taikinan tee) ja jonka muoviosien kestävyyttä pitkällä tähtäimellä vähän jännitän.

Yhteistyössä