kennelkysely..

Hei,
olemme hommaamassa Kultaista noutajaa ja alustava varaus tehty Karvin kennelistä? Onko joku ottanut sieltä koiran,miten mennyt? Meille tullut nyt yllättäviä ongelmia, alustavasti luovutus 2.6 ja nyt olisikin vasta eläinlääkäri 7.6, pennun nouto voisi venyä jopa 12.6 asti.. Ensivaikutelma kennelistä hyvä, nyt mietityttää kuitenkin.. Varausmaksunkin maksoimme, voiko sellaista pyytää takaisin jos aikatulut eivät päde..
 
vierailija
Kyllähän näissä mennään pennun etu edellä. Jos ovat täysi-ikäisiä 2.6. Mutta lääkäri on saatu vasta 7. Päivä niin tietenkin vasta sen jälkeen on luovutus!
 
vierailija
Oma narttuni on kerran astutettu kyseisen kennelin uroksella. Ovat asiansa osaavia ja heidän koirat ovat terveitä. Tunnettuja kasvattajia koirapiireissä.
Omasta mielestäni tekevät kyllä pentuja liian usein, mutta eivät laadun kustannuksella.
Joskus eläinlääkäriä ei vaan saa ennen luovitusikää vaan se täytyy ottaa myöhemmin ja tällöin luovutus siirtyy.
Olkaa rauhallisin mielin, uskoisin että hyvän pennun saatte
 
Eräs tuttuni on myös kasvattaja ja ihmetteli miksei eläinlääkäriä saisi muka aiemmin. Nyt pentu olisi luovutushetkellä liki 9 viikkoinen, koko ajan puhuttu luovutuksen olevan 7 viikon iässä. Ja monelta olen kuullut että 9 viikkoinen on jo "vanha" luovutusikäiseksi. Tietääkö joku meinaan milloin pennut rekisteröidään?
Olen myös kuullut kyseisestä kennelistä hyvää, siksi ihmetyttää ettei nyt menekään suunnitelmien mukaisesti. Olen buukannut lomat kyseiseen alkuperäiseen ajankohtaan yms, sekin ketuttaa. Ja liki eniten mietityttää tuo pennun ikä.
 
Oma narttuni on kerran astutettu kyseisen kennelin uroksella. Ovat asiansa osaavia ja heidän koirat ovat terveitä. Tunnettuja kasvattajia koirapiireissä.
Omasta mielestäni tekevät kyllä pentuja liian usein, mutta eivät laadun kustannuksella.
Joskus eläinlääkäriä ei vaan saa ennen luovitusikää vaan se täytyy ottaa myöhemmin ja tällöin luovutus siirtyy.
Olkaa rauhallisin mielin, uskoisin että hyvän pennun saatte
Koirilla oli kyllä luksusoltavat =)
 
vierailija
Hei,
olemme hommaamassa Kultaista noutajaa ja alustava varaus tehty Karvin kennelistä? Onko joku ottanut sieltä koiran,miten mennyt? Meille tullut nyt yllättäviä ongelmia, alustavasti luovutus 2.6 ja nyt olisikin vasta eläinlääkäri 7.6, pennun nouto voisi venyä jopa 12.6 asti.. Ensivaikutelma kennelistä hyvä, nyt mietityttää kuitenkin.. Varausmaksunkin maksoimme, voiko sellaista pyytää takaisin jos aikatulut eivät päde..
Kuinka niin "alustava varaus"....jos kerran varausmaksu on maksettu niin kyllä se pentu sitten on varattu.
Sinulle on selvästi ilmoitettu hyvissä ajoin että luovutuspäivä siirtyy. Eihän tuossa ole mitään syytä huolestua tai alkaa varausmaksun perään kyselemään. Ei varausmaksua palautettaisikaan tässä tapauksessa koska sinullahan ei ole mitään syytä purkaa tekemääsi esisopimusta (pentu ei ole kuollut, osoittautunut sairaaksi tms)
 
vierailija
Eräs tuttuni on myös kasvattaja ja ihmetteli miksei eläinlääkäriä saisi muka aiemmin. Nyt pentu olisi luovutushetkellä liki 9 viikkoinen, koko ajan puhuttu luovutuksen olevan 7 viikon iässä. Ja monelta olen kuullut että 9 viikkoinen on jo "vanha" luovutusikäiseksi. Tietääkö joku meinaan milloin pennut rekisteröidään?
Olen myös kuullut kyseisestä kennelistä hyvää, siksi ihmetyttää ettei nyt menekään suunnitelmien mukaisesti. Olen buukannut lomat kyseiseen alkuperäiseen ajankohtaan yms, sekin ketuttaa. Ja liki eniten mietityttää tuo pennun ikä.
Jos pentu on asiallisen kasvattajan käsissä niin se oppii elämän perusasioita syntymästään saakka siihen asti kunnes se luovutetaan.

Eikä taatusti ole liian vanha 9 viikkoinen pentu, meille tuli ulkomailta suuren rodun pentu 16 viikkoisena ja parissa päivässä se oli täysin meidän perheemme koira. Sen(kin) kasvattaja oli huolehtinut sen tottumisesta erilaisiin asioihin, ei se(kään) ollut vain emäkoiran kanssa oleillut.

Ajatteles...eläinlääkäritkin ovat ihmisiä...joskus heillä on jopa lomaa ! Tokihan kasvattaja vie pentueensa mieluiten aina sen saman käyttämänsä eläinlääkärin tarkistettavaksi, oma luottoeläinlääkäri on jokaiselle kasvattajalle tärkeä ja sellaisen luona sitä sitten käydään.

Ei se, että et olekkaan lomalla pennun tullessa, pilaa mitään. Päinvastoin pentuhan tottuu normaaliin arkielämään kun sen kanssa ei olla 24/7 vaan ainoastaan silloin kuin tullaan jatkossakin olemaan. Eipä tule eroahdistuskoiraa kun ei tarvitse vierottaa ihmisestä sitten loman lopussa.
 
Jos pentu on asiallisen kasvattajan käsissä niin se oppii elämän perusasioita syntymästään saakka siihen asti kunnes se luovutetaan.

Eikä taatusti ole liian vanha 9 viikkoinen pentu, meille tuli ulkomailta suuren rodun pentu 16 viikkoisena ja parissa päivässä se oli täysin meidän perheemme koira. Sen(kin) kasvattaja oli huolehtinut sen tottumisesta erilaisiin asioihin, ei se(kään) ollut vain emäkoiran kanssa oleillut.

Ajatteles...eläinlääkäritkin ovat ihmisiä...joskus heillä on jopa lomaa ! Tokihan kasvattaja vie pentueensa mieluiten aina sen saman käyttämänsä eläinlääkärin tarkistettavaksi, oma luottoeläinlääkäri on jokaiselle kasvattajalle tärkeä ja sellaisen luona sitä sitten käydään.

Ei se, että et olekkaan lomalla pennun tullessa, pilaa mitään. Päinvastoin pentuhan tottuu normaaliin arkielämään kun sen kanssa ei olla 24/7 vaan ainoastaan silloin kuin tullaan jatkossakin olemaan. Eipä tule eroahdistuskoiraa kun ei tarvitse vierottaa ihmisestä sitten loman lopussa.
tarkoitus on opettaa pentu yksinoloon vaikka olenkin lomalla. Olin vaan suunnitellut niin, että ehdin itsekin nauttimaan siitä oleilusta ja toisiimme tutustumisesta ennenkuin työt taas vievät arjesta suuren osan.. Itse en ottaisi 16 viikkoista pentua tai jokainenhan sen päättää mitä hakee, ei siinä mitään. Toisille sopii myös se, että ottavat muutaman vuoden ikäisen koiran. Mutta jos 7 muuttuu 9:ksi, ei se ihan niinkään voi mennä.. Mutta eiköhän meille pentu tule, jostain ainakin..
 
Kuinka niin "alustava varaus"....jos kerran varausmaksu on maksettu niin kyllä se pentu sitten on varattu.
Sinulle on selvästi ilmoitettu hyvissä ajoin että luovutuspäivä siirtyy. Eihän tuossa ole mitään syytä huolestua tai alkaa varausmaksun perään kyselemään. Ei varausmaksua palautettaisikaan tässä tapauksessa koska sinullahan ei ole mitään syytä purkaa tekemääsi esisopimusta (pentu ei ole kuollut, osoittautunut sairaaksi tms)
siis aluksi ilmoitettiin (mikä tieto edelleen netissä) pentujen luovutukseksi 31.5, sen jälkeen päivä'ksi sanottiin 2.6. Tämä sopi meidän aikatauluihimme täydellisesti ja teimme alustavan varauksen. Lopullinen varaus tehtiin vasta paikanpäällä, kun olimme nähneet paikan + vanhemmat ja myös vastaavasti kasvattaja oli nähnyt meidät. Tällöin oli vielä tuo 2.6 luovutuspäivä. Päivä muuttui nyt. ja omasta mielestäni siinä on ero jos / kun ollaan haluttu ja meille luvattu 7 viikon ikäinen, mikä muuttuukin 9 viikkoiseksi..
 
vierailija
Miksi pentuja on mielestäsi liian usein kun kerran laatu ei kärsi ja koirat on hyvin hoidettuja ?
Jos on monta narttua joilla on tarkoitus pentueita teettää niin kai niitä pentueitakin sitten on useita vuodessa, vai ?
Tarkoitan sitä että kysyntä ei aina vastaa sitä tarjontaa ja pentuja jää paljon "roikkumaan" myyntiin. Ja tuo aikaisempi oli minun henk.koht mielipide. Vaikka kultsit ovat suosittu rotu niin ei tarvitse kuitenkaan olla ylitarjontaa.
 
niin ja 10päivää ihmiselossa on niin kovin vähän, mutta tässä asiassa pitkä aika. Meille oli tärkeää, että luovutus olisi kesäkuun heti ekoina päivinä tai toukokuun puolella. Jos olisi edes varovaisesti vinkattu, että luovutuspäivä voi venyä liki kesäkuun puoleenväliin saakka, olisimme ottaneet muusta kennelistä, missä luovutus aikataulumme mukaisesti. Sovittujen suunnitelmien uudelleenmeneminen ketuttaa eniten.
 
vierailija
Hei,
olemme hommaamassa Kultaista noutajaa ja alustava varaus tehty Karvin kennelistä? Onko joku ottanut sieltä koiran,miten mennyt? Meille tullut nyt yllättäviä ongelmia, alustavasti luovutus 2.6 ja nyt olisikin vasta eläinlääkäri 7.6, pennun nouto voisi venyä jopa 12.6 asti.. Ensivaikutelma kennelistä hyvä, nyt mietityttää kuitenkin.. Varausmaksunkin maksoimme, voiko sellaista pyytää takaisin jos aikatulut eivät päde..
 
vierailija
Karvin -kennel on Suomessa kolmas ns. ammattikennel kultaisille noutajille. Heillä on useita pentueita kokoajan, ja joskus pennut menee "sekaisin" kun ostajia tulee ovista ja ikkunoista.
 
vierailija
Miksi pentuja on mielestäsi liian usein kun kerran laatu ei kärsi ja koirat on hyvin hoidettuja ?
Jos on monta narttua joilla on tarkoitus pentueita teettää niin kai niitä pentueitakin sitten on useita vuodessa, vai ?
Kyllä laatu kärsii! Olen itse ollut valitettavasti todella pettynyt kyseisen kennelin toimintaan ja asenteeseen mitä tulee jälkeläisten terveyteen..
 
vierailija
Hei,
olemme hommaamassa Kultaista noutajaa ja alustava varaus tehty Karvin kennelistä? Onko joku ottanut sieltä koiran,miten mennyt? Meille tullut nyt yllättäviä ongelmia, alustavasti luovutus 2.6 ja nyt olisikin vasta eläinlääkäri 7.6, pennun nouto voisi venyä jopa 12.6 asti.. Ensivaikutelma kennelistä hyvä, nyt mietityttää kuitenkin.. Varausmaksunkin maksoimme, voiko sellaista pyytää takaisin jos aikataulut eivät päde..
No, itse kasvattajana (toinen rotu) voinen sanoa, että luovutuksen siirtyminen ei itsessään oikeuta varausmaksun palauttamiseen. Eikä sitä tarvitse palauttaa sittenkään, vaikka omasta halusta haluaa perua pennun ottamisen ko kasvattajalta, ilman että siinä pennussa on mitään vikaa. Eli jos pelkkien epäilyjen takia tai muuten ei pentua otakaan, ei kasvattajan tarvitse maksua palauttaa. Elämässä, kun voi tapahtua mitä tahansa, ja se vakkarieläinlääkärikin saattaakin vaikka sairastua, jonka vuoksi se pentutarkki viivästyy tai siirtyy. Itse toki veisin jo siinä kohtaa muualle, jos tiedossa olisi tosi pitkä poissaolo, esim useita viikkoja, jotta ostajat kuitenkin saisivat pentunsa kohtuuajassa. Ja minulla on esim ollut ihan tarkoituksellakin pentuja vielä 10 viikkoisena, kun onkin ehditty esim varata joku matka ennen, kun on edes tiedetty, saako meiltä pennun.

Jos kasvattaja kuitenkin ilman selityksiä koko ajan vain siirtää ja siirtää luovutusta, niin sitten on syytä epäillä jotain "hämärää". Muuten kannattaa ihan keskustelemalla selvittää asiat kasvattajan kanssa, eikä näin, että että tullaan jollekin julkiselle palstalle jo valmiiksi mustamaalavalla asenteella kennelistä puhumaan...

Eli 9 viikkoinen ole vielä mitenkään liian vanha luovutettavaksi. Pentu on pentu vielä pitkään tuon 8 viikon jälkeenkin. Toki fyysisestihän se kasvaa koko ajan, joten kokoa on enemmän, mitä vanhempi pentu on, mutta käytökseltään pentu on pentu vielä pitkän pitkän aikaa. Oikeastaan vasta n. 2 vuoden iässä voi sanoa, että se alkaa olla jo aikuinen käytökseltään... ;) :D Tai ainakin omissa koirissa on pentumaista "viiraa" ollut käytöksessä sinne parin vuoden ikään asti.
 

Yhteistyössä