Kennel tyrnävällä, Mikä sen virallinen nimi (Pikkupiskin kennel) on tai nettisivut?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
olisko joku agapios? tai vastaava se uus, tiedän ketä tarkotat ja netistä löytyy aika paljon juttua, miettikää ihmiset kaks kertaa mistä koiranne ostatte.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olisko joku agapios? tai vastaava se uus, tiedän ketä tarkotat ja netistä löytyy aika paljon juttua, miettikää ihmiset kaks kertaa mistä koiranne ostatte.
Kyllä mä oon miettiny mistä koirani ostan ja niin tulen tekemään tulevaisuudessakin ja seuraava koira mikä mulle tulee ei tule suomesta.

tilda lomailee
Olen ymmärtänyt niin, että tämä kennel on toiminut todella pitkään. Toimi jo silloin kun itse asuin Oulun alueella (ja siitä on aikaa lähes 10v). Silloin oli jo sillä sellainen maine, että tekee ihan valtavasti pentuja ja tekee paljon sekarotuisia (omilla pikkukoirillaan) ja myy niitä hyvällä hinnalla eteenpäin... en tiedä tekeekö enää tuota, mutta silloin ainakaan ei kukaan joka kennelin tiesi, halunnut ostaa sieltä mitään koiria. Mut voi toki olla, että nyt ovat muuttaneet toimintatapaansa

Pikku piskin omistaja
Meillä on pommi kyseisestä kennelistä, ja en suosittele ihan sokkona sieltä koiraa hommaamaan.

Ja syitä on, monia, mutta haasteen pelossa en ala niitä luettelemaan.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ja mitähän tätä kenneliä vastaan oikeesti on
mulla ei ainakaan mitään enkä mitään varsinaista ole kuullut mutta yleisesti negatiivista kyllä..paikkansa pitävyydestä en tiedä mitään,huhujahan aina liikkuu..
Jos kyseessä on kasvattaja joka omistaa kennelnimen niin se kyllä loppuu se kasvatus ihan kennelliiton toimesta jos aihetta on.

Paskapuheet on paskapuheita ja faktat faktaa kuitenki.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku piskin omistaja:
Meillä on pommi kyseisestä kennelistä, ja en suosittele ihan sokkona sieltä koiraa hommaamaan.

Jos on kysymys ihan eläinsuojelullisista asioista voisitteko tehdä ilmoituksen vaikka nimettömänä?

Ei mitään kokemusta tästä kennelistä, mutta yhdestä kasvattajasta kyllä joiden koirat eivät aina olleet sitä mitä piti olla ja jos omistaja erehtyi tarkemmin kyselemään, uhattiin heti haasteella. Kaikki puhelut oli kuulemma nauhoutettu jne.

vieras
Näistä ei kai saisi nimillä puhua mutta, sanooko sana pentutehdas mitään?
En ala mitään linkkejä etsimään mutta luulen että ainakin koira piireissä ihmiset on tästä tietoisia,
Miksi luulet että pikkupiskin lopetti kasvattamisen ja saman perheen jäsen perusti uuden kennelin eri nimellä?

Borkku
Ja se joka laitto kennelin nimen ja samassa jotain negatiivista niin ellei oo faktaa takana niin saattaapi ropsahtaa vaikka haastekin.

Jokaiselta kasvattajalta ku saattaa se pommikin lähteä vaikka tarkoitus ei se olisikaan.

Borkku
En ala mitään linkkejä etsimään mutta luulen että ainakin koira piireissä ihmiset on tästä tietoisia,
Miksi luulet että pikkupiskin lopetti kasvattamisen ja saman perheen jäsen perusti uuden kennelin eri nimellä?
Ne nimet lähtee siltikin.

Ja pentutehtailijaksi muaki joskus nimiteltiin joten tiedän et sekin saattaa olla täyttä paskaa se nimittely.

ppo
Ja tuskin meistä niin moni tästä olisi tietoinen, mikäli se ihan palturia olisi...?

kimuranttia
Ikävää että noita epämääiräisä pentutehtaita löytyy ja tietysti olisi kiva jos ihmiset osaisivat näitä varoa. Kaikille pennunottajille kun ei ole ihan selvää millaista kennelissä olisi oltava ja millainen on hyvä kasvattaja.

Toisaalta kenekään nimeä ei saa näin vetää lokaan joten minkäs teet.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku piskin omistaja:

Jos on kysymys ihan eläinsuojelullisista asioista voisitteko tehdä ilmoituksen vaikka nimettömänä?

Ei mitään kokemusta tästä kennelistä, mutta yhdestä kasvattajasta kyllä joiden koirat eivät aina olleet sitä mitä piti olla ja jos omistaja erehtyi tarkemmin kyselemään, uhattiin heti haasteella. Kaikki puhelut oli kuulemma nauhoutettu jne.
Jos olis haaste tullu niin sithän olis saanu selvitettyä asiat niin ku ne kuuluuki olla. Mitä sit vaikka puhelut olis nauhotettu jos itellä oli puhtaat jauhot pussissa kuitenki.

vieras
mulla ei ainakaan mitään enkä mitään varsinaista ole kuullut mutta yleisesti negatiivista kyllä..paikkansa pitävyydestä en tiedä mitään,huhujahan aina liikkuu..
Jos kyseessä on kasvattaja joka omistaa kennelnimen niin se kyllä loppuu se kasvatus ihan kennelliiton toimesta jos aihetta on.

Kyllähän niitä ilmoituksia on tehty, kummastakin paikasta ja tämä pikkupiskin menetti kasvattaja luvan, kennelliitto ei ole kovin nopea käänteissään, syytäähän tämäkin paikka rekisteröinti maksuja ison summan vuodessa kennelliitolle.
Juuri viimeviikolla oli eräs tuttava ostanut sieltä pennun puhdasrotuisen, molemmat vanhemmat rekattuja pennut ei, joten jotain mätää siinä on? yhtään hyvää syytä ei voi kasvattajalta löytyä miksi pentuja ei ole rekattu.
Käyppä kato jalostustieto järjestelmästä näiden kenneleiden pentue määrät ja rodut, niin eikö ala hälyytys kellot soimaan?

no onhan tuo nähty että paskaa tapahtuu ja se saa myös jatkua useita vuosia,esim.se tunnettu kääpiösnautseri(ja ilmeisesti snautseri) kasvattaja,että ei ole mikään takuu että kuuluu kennelliittoon..

mää vaan
näkyipä tuosta olleen juttua telkkarissa jo vuonna 2006, eli ei varmaan ihan tuulesta temmattu. Kai tuollaisista julkisuudessa olleista syytöksistä saa puhua täällä ilman haasteiden pelkoa? Vai odotetaanko nyt että kaikki palstalla haukutut julkkikset nostavat syytteet kunnianloukkauksesta?

Borkku
On sit kyse mistä tahansa paikasta josta itellä herää epäily et kaikki ei oo OK jossa on eläimiä niin sit vaan ilmotus eläinsuojeluun jo sitäkin kautta voidaan antaa väliaikainen jalostuskielto tälle paikalle ja paikan eläimille ja sit se tutkiminen asiasta jatkuu eteenpäin ja kielto on voimassa ellei sitä sit kumota siks et asiat onkin hoidossa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä