Kenkien hankinta lapselle ensi talvea varten, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nytsoppailemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nytsoppailemaan

Vieras
Meillä pian 3v poika, nyt jalan mitta on 13,5cm, paljonkohan on ensi talvena?
Houkuttaisi ostaa ensi talveksi jo kengät hänelle kun nyt on niin hyvät alet.:)
Kiitos jos joku osaa neuvoa.:)

Lisäks kun voi olla, että yksillä kengillä ei pärjää koko talvea, kun jalka kasvaa, niin aika mahdoton arvailla. Meillä oli vajaa kolme veenä muistaakseni noin 24-25 ja nyt vajaa 4v 27-28.

Kaks numeroa meillä on menny vuodessa. jos on hyvä ale niin voithan ostaa parit kengät ja myyt toiset pois syksyllä kun tiedät kummat otat teidän lapselle käyttöön.
Kauhean pieni jalka sun lapsella, mun tasan 4v käyttää kokoa 30( jalan pituus jotain 17cm jos oikein muistan)

Kaks numeroa meillä on menny vuodessa. jos on hyvä ale niin voithan ostaa parit kengät ja myyt toiset pois syksyllä kun tiedät kummat otat teidän lapselle käyttöön.
Kauhean pieni jalka sun lapsella, mun tasan 4v käyttää kokoa 30( jalan pituus jotain 17cm jos oikein muistan)

En kyllä ymmärrä, miksi lapsen jalan kokoa pitäisi kauhistella, jalat on erikokoisia niinku lapset muutenkin. Mun 7-vuotias käyttää koon 30 kenkiä :)

Sanoisin, että teillä on isojalkanen lapsi.
Meidän 6v käyttää 30 kokosia kenkiä
4v:llä on nyt 26-27

Mutta ap:lle
Jalan jasvu on niin yksilöllistä, ettei voi tietää jääkö väliin yksi tai jopa kaksi kokoa. Jos "pakko" alesta ostaa ostaisin kahta eri kokoa ja niinkuin joku aikaisemmin kirjoitti myy sitten jos on liian pieni tai ihan jätti iso. :)

Sanoisin, että teillä on isojalkanen lapsi.
Meidän 6v käyttää 30 kokosia kenkiä
4v:llä on nyt 26-27

Mutta ap:lle
Jalan jasvu on niin yksilöllistä, ettei voi tietää jääkö väliin yksi tai jopa kaksi kokoa. Jos "pakko" alesta ostaa ostaisin kahta eri kokoa ja niinkuin joku aikaisemmin kirjoitti myy sitten jos on liian pieni tai ihan jätti iso. :)

Meillä on 4,5 vuotias lapsi, kenkä 32.

Ehkä en nyt sitten uskalla ostaa kun tosiaan on hankala arvioida sitä jalankasvua.
Meidän poika on pieni, täyttää siis maaliskuussa 3v ja painoa on nyt 11,2kg, pituudesta en tiedä tällä hetkellä.
Kasvukontrolleissa ollaan juostu koko ikä ja tää asia on stressannut mua paljon.
Itse asiassa mietinkin että sanookohan joku tuosta jalankoosta...
Lapselle kyllä tarjotaan ruokaa ja houkutellaan syömään, mutta minkä teet kun toinen syö 2 lusikallista jauhelihakastiketta ja sanoo kiitos. :/

Sulla on siro lapsi. Mun kuopus täytti just 3v ja painaa nyt 15-16kg, kenkä taitaa olla jo 27. 5v:n kengät on 34. :)
Mun lapsilla on jalka kasvanut epätasaisesti, esikoisella alkutalvesta ostetut kengät (kasvuvaralla) oli jouluna jo niin pienet että käveli varpaat koukussa.

2 numeroa isommat ostaisin ja ne joko käy tai ei käy.

Yhteistyössä