Kengät jalassa sisälle... Ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunnon eteisen puute
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko siinä alakerrassa portaiden alle mitään mahdollisuutta laittaa kenkätelinettä ja jotain jakkaraa / penkkiä, jossa kengät voisi laittaa jalkaan, ettei ne kuljeksisi sit pitkin alakertaa kuitenkaan?

Ja jos sen hiekan tuloa koittaisi minimoida kunnollisella rappurallilla ulko-oven edessä ja tuulikaapin kurastopparimatolla?

Mie myös inhoan ylikaiken ahdasta eteistä / sitä että ei ole kunnollista eteistä... ja varsinkin lapsen kanssa... eli voisin kuvitella, että lapsen synnyttyä ja kasvettua mie luultavasti itsekin pukisin lapsen kenkiin alakerrassa, jossa olisi kunnollinen tuoli / penkki, jossa niitä kenkiä puetaan ja riisutaan ainakin niin kauan kun se pukeminen on vanhemman tehtävänä.

Aurinkokunta, kiitos ehdotuksesta. ikävä kyllä sitä(kään) ei voi meillä toteuttaa. Portaikko on kiinteä, betoniin valettu ja laatoitettu, eikä sen alla ole sopivaa tilaa vaan matala varasto, jonne kuljetaan pikkuisesta ovesta keittiön ja kodinhoitohuoneen kautta koukaten. Portaat johtavat suoraan avoimeen tilaan, joka aukeaa oikealle keittiöksi ja vasemmalle olohuoneeksi. Ei siis mikään ihanteellinen paikka kenkien pukemiseen siinäkään tapauksessa, ettei se varastojen tapaan olisi täynnä tavaraa ;)

Täytyy siis palata siihen klaffipenkki-ideaan. Ehkä tää tästä jos saan miehen ylipuhuttua ;)

Kiitos mielipiteistä. Tarvitsisin nyt niin painavia argumentteja, että ne menisi miehelle perille, kun se vähättelee koko asiaa. En mä voi vaan "määrätä" aikuista miestä jättämään kengät vaikka pihalle - miten mä voisin sitä valvoa että se tekee niin? Sehän lompsii niillä kengillä miten huvittaa, ja asiasta tulee vaan riitaa.

/

Miten niin et voi määrätä? Itse ainakin vaadin, että tekemääni työtä kunnioitetaan sen verran, että ei heti aleta tietentahtoen sotkemaan, jos vaivalla olen lattian pessyt. Jos et itse edes koe tekemääsi työtä arvokkaaksi, niin turha olettaa, että miehesikään näin tekee, joten jatka vain sitä lattioiden luuttuamista hiljaa mutisten, jos et nyt tuon vertaa osaa kunnioitusta itsellesi vaatia.
Mitä tulee tuohon lian laatuun, niin kyllähän se nyt pitäisi jo maalaisjärjellä ymmärtää, että kadulla koiranpaskojen seassa käveltyä ei kannata niitä samoja suolistobakteereja raahata sisälle. Jos miehesi nyt oikeasti on niin yksinkertainen, kun mitä jutusta saa kuvan, niin yksi ratkaisu on ostaa uudet matot. Ostat järkyttävän kalliit valkoiset matot, ja katsot kuinka monta kertaa miehesi jaksaa raahata niitä kalliiseen pesulaan, ennen kun tajuaa luopua kengistään.

Miten niin et voi määrätä?

Meillä ei ole tapana määräillä toisiamme. Määräily kuuluu esimiehen ja alaisen suhteeseen, ei parisuhteeseen. Otin asian hänen kanssaan puheeksi, ja toivon että se selviää keskustelemalla eikä määräilemällä. Ajoitus vaan oli huono, joten täytyy palata asiaan miehen kanssa vähemmän kiireisellä hetkellä. Nyt osaisin jo ehdottaa niitä klaffituolejakin.

Tietenkin koen tekemäni työn arvokkaaksi, enhän muuten miettisi koko asiaa vaan pesisin vaan lattioita edelleen. Tulkitset nyt postiani vähän liian asennoituneesti jostain syystä.

Yhteistyössä