Kengät lapsille

kenkäfriikki
Elefantenin goretexit odottaa. Nyt on Pionin nahkakengät, talvikengät, kun on kuivaa.

En tykkää kuomien ulkonäöstä. Ja kun niitä on kaikilla. Yritän välttää niiden ostamista, ehkä joskus on edessä, mutta yritän välttää.

kenkäfriikki
Pelkkä nahkakenkä olisikin tosi kiva, mutta täällä etelä-suomessa talvi on niin loskainen ettei onnistu. Aamulla on pakkasta ja maa "kuiva", iltapäivää kohden lämpenee ja on märkää ja loskaista. Nahkakenkä ei siksi toimi ainoana kenkänä. Päiväkotiin ei viitsi monia kenkiä viedä.

Hei!

Meillä on kaksi lasta 3- ja 5- vuotias. Olen myynyt aikoinani opiskeluaikoina lähemmäs kymmenen vuotta lasten kenkiä. Sen voin jo suoraan sanoa, että yli puolella lapsista käytetään liian pieniä kenkiä! Kuomat on ihan ok, mutta niiden varsi on leveä eli ei tue yhtään lapsen nilkkaa. Myös pohja yllättävän liukas. Meillä lapsilla olleet aina kahdet kengät. Pionin nahkakengät "kaupunkikenkänä" ja Viking Goretexit pihaleikeissä. Pionit eivät ole tarpeeksi lämpimät ainakaan kylmäveriselle lapselle jokapäiväiseen käyttöön. Sen sijaan Viking on tosi lämmin kenkä, eikä takuulla päästä vettä läpi. Myös istuvuus huomattavasti parempi kuin Kuomassa, vartta voi kiristää lapsen nilkan mukaan. Nyt olen vain huomannut, että Viking on siirtynyt enemmän tähän nilkkurimalliin perinteisen Kuomaa vastaavan mallin sijaan. Tässä nilkkurimallissa on mielestäni aivan liian kova ja paksu pohja. Täytyy toivoa, että löydän vielä seuraavankin koon tätä perinteisempää mallia. Nämä ovat tietysti mieleipideasioita, mutta kokemusta näiden sanojen takaa löytyy :)

edell
Minä olen tavannut lapsia, joille ostetaan kasvunvara-kenkiä - liian isoja. Lisäksi kengät ostetaan niin, ettei lapsi ole mukana, ostetaan marketista halpislaatua ja kenkä ei ole lestiltään ollenkaan istuva lapsen kapeaan jalkaan.
Näin toimii erään perheen äiti. Harmittaa lasten puolesta, kun parin kk:n käytön jälkeen lasten kengät ovat ihan kamalassa kunnossa, eikä uusia tule vaikka kengät on ihan räsyt. Ja lisäksi ne ovat isot joka suuntaan. Lasten nilkkojen asento on mielestäni virheellinen.

Totta muuten: pionit ovat yllättävän kylmät! Eilen, kun tihkusateessa lämpöä +2, pionin talvikenkä ja tavallinen sukka sisällä: varpaat ihan jääkylmät!?! Onneksi talveen on kunnon elefantenit, lapsella kapea ja matalalestinen jalka, niin ovat hyvät.

meille fysioterapeutti sanoi et kuomat melkeimpä huonoimmat mahdolliset kengät lapsen jalalle, koska ovat niin pehmeät ja väljän malliset ettei tue jalkaa yhtään. sanoi et tarra tai nauha kenkä paras jotta saa kirittyä sopivaksi.

Loska- ja räntäkeleillä meidän lapset puetaan aina ns. talvikumisaappaisiin. Päältä ne ovat kuin tavalliset kumpparit, mutta sisällä on lämmittävä paksuhko karvavuori. Ylimääräisen lämpöpohjallisen olen vielä lisännyt, ettei varmasti maan kylmyys tule pohjan kautta. Siihen vielä villasukka, niin a vot, varmasti on hyvä vaihtoehto nolla- ja plusasteiseen räkätalveen.

kenkäfriikki
Tärkeintä kenkien valinnassa on varsinkin pienille lapsille se että kantaosa on tukeva.
IP: tallennettu
25.10.2005 klo 10:18

vieras
[vieras] VS: Kengät lapsille

meille fysioterapeutti sanoi et kuomat melkeimpä huonoimmat mahdolliset kengät lapsen jalalle, koska ovat niin pehmeät ja väljän malliset ettei tue jalkaa yhtään. sanoi et tarra tai nauha kenkä paras jotta saa kirittyä sopivaksi.
IP: tallennettu
Eilen klo 22:25

Visitor
[vieras] VS: Kengät lapsille

Loska- ja räntäkeleillä meidän lapset puetaan aina ns. talvikumisaappaisiin. Päältä ne ovat kuin tavalliset kumpparit, mutta sisällä on lämmittävä paksuhko karvavuori. Ylimääräisen lämpöpohjallisen olen vielä lisännyt, ettei varmasti maan kylmyys tule pohjan kautta. Siihen vielä villasukka, niin a vot, varmasti on hyvä vaihtoehto nolla- ja plusasteiseen räkätalveen.

Monenlaista ajattelutapaa on kun lapselle kenkää ostetaan.
Kuka aikuinen kulkee puolet talvesta kumppareista?
En minä ainakaan. Mulla on oikeat kengät.
Niin minulla oli lapsenakin, vaikka varsin köyhä perhe olimmekin,
Niin on omillanikin lapsillakin. Pioni on yllättävän väljä kantakupin kohdalta, se oli vähän pettymys. Tai sitten ne kengät ovat vähän isot vielä. Elefantenin goretexit laitoin tänään jalkaan, ilman villasukkaa, yhdellä sukalla, koska on niin märkää, loskaista, mutta vain vähän pakkasastetta, 0-1 astetta pakkasella.

On vähän kummallista, että lapsen "täytyy saada" kaikenlaista tavaraa ja "täytyy osallistua" yhteen jos toiseenkiin jotta kehittyisi ja oppisi ja hallitsisi yms., mutta jalkojen hyvinvontiin ei samalla intensiivisyydellä kiinnitetä huomiota. En tarkoita tänne kirjoittaneita, vaan noin yleensä pohdin. Kengistä nipistetään, vaikka ne ovat tärkeämmät kuin joku tietokonepeli tai känny tai harrastus tai trendipusero tms......
:\|

Juu siis ei gorekengille ja kuomille....Tarjonta on vaan niin minimaalinen että olen harjaantunut nettiostaja. Nahkaiset kengät ne olla pitää ja kestävät kyllä hyvin ja pitkään. Naapurin äiti ostaa pojalle kahdet kolmen hinnalla ja heittää sitten roskiin niitä n.1-2 kk käytön jä'lkeen...huh huh...Viime aikoina kengät on tilattu Lasten kengt verkkokaupasta - PikkuJalat verkkokaupasta.

Yhteistyössä