Tärkeintä kenkien valinnassa on varsinkin pienille lapsille se että kantaosa on tukeva.
IP: tallennettu
25.10.2005 klo 10:18
vieras
[vieras] VS: Kengät lapsille
meille fysioterapeutti sanoi et kuomat melkeimpä huonoimmat mahdolliset kengät lapsen jalalle, koska ovat niin pehmeät ja väljän malliset ettei tue jalkaa yhtään. sanoi et tarra tai nauha kenkä paras jotta saa kirittyä sopivaksi.
IP: tallennettu
Eilen klo 22:25
Visitor
[vieras] VS: Kengät lapsille
Loska- ja räntäkeleillä meidän lapset puetaan aina ns. talvikumisaappaisiin. Päältä ne ovat kuin tavalliset kumpparit, mutta sisällä on lämmittävä paksuhko karvavuori. Ylimääräisen lämpöpohjallisen olen vielä lisännyt, ettei varmasti maan kylmyys tule pohjan kautta. Siihen vielä villasukka, niin a vot, varmasti on hyvä vaihtoehto nolla- ja plusasteiseen räkätalveen.
Monenlaista ajattelutapaa on kun lapselle kenkää ostetaan.
Kuka aikuinen kulkee puolet talvesta kumppareista?
En minä ainakaan. Mulla on oikeat kengät.
Niin minulla oli lapsenakin, vaikka varsin köyhä perhe olimmekin,
Niin on omillanikin lapsillakin. Pioni on yllättävän väljä kantakupin kohdalta, se oli vähän pettymys. Tai sitten ne kengät ovat vähän isot vielä. Elefantenin goretexit laitoin tänään jalkaan, ilman villasukkaa, yhdellä sukalla, koska on niin märkää, loskaista, mutta vain vähän pakkasastetta, 0-1 astetta pakkasella.
On vähän kummallista, että lapsen "täytyy saada" kaikenlaista tavaraa ja "täytyy osallistua" yhteen jos toiseenkiin jotta kehittyisi ja oppisi ja hallitsisi yms., mutta jalkojen hyvinvontiin ei samalla intensiivisyydellä kiinnitetä huomiota. En tarkoita tänne kirjoittaneita, vaan noin yleensä pohdin. Kengistä nipistetään, vaikka ne ovat tärkeämmät kuin joku tietokonepeli tai känny tai harrastus tai trendipusero tms......
:\|