Kenenkään mies laittanut piuhat poikki muutaman lapsen jälkeen, vaikka vaimon mielestä lapsiluku ei ole vielä täynnä?

  • Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti
elleija
Ei oo laittanut, mutta eikös se ole ihan fiksua toimintaa, jos kerta on varma ettei enää halua lapsia? Ja varsinkin jos yhtään epäilee että puoliso alkaa painostaa tai käy "vahinko" ja unohtaa vaikka ottaa pillereitä.
 
"jep"
Kyllä siinä tehokkaasti päätetään vaimonkin lisääntymis asiat kun toinen tekee sterilisaation, yleensä jos toisen lapsiluku ei ole täynnä niin hän haluaa lisääntyä nykyisten lasten isän kanssa, eikä ajattele että teempä jonkun muun kanssa. Jos mies laittaa piuhat poikki niin tekee päätöksen myös naisen puolesta, lisääntyykö hänkään enää..ja se ymmärrettävästi ahdistaa.
 
kyllä
Ei toista voi pakottaa lapsen hankkimiseen, niin se vaan on.

Mun mies haluais vielä toisen yhteisen, vaikka meillä on jo ennestään molemmilla useita lapsia. Mä hankin hormonikierukan, koska mun mielestä meillä ei riitä enää resurssit enempään. Ei rahallisesti eikä jaksamisen kannalta.

Enkä edes pidä itseäni itsekkäänä vaan realistina.
 
0 > 1
Jokaisella on oikeus päättää ettei halua lapsia (enää tai ollenkaan). Se on aina "yksipuolinen" päätös. Lapsen tekeminen taas vaatii molempien vanhempien suostumuksen, tai ainakin pitäisi vaatia. Lapsen tekeminen on siis aina kahden ihmisen päätös, toisin kuin se että päättää olla enää lisääntymättä.

Mielestäni haluamattomuus yliajaa aina haluamisen, koska jos joku tulee tahtomattaan vanhemmaksi kärsii siinä myös lapsi (= 2 kärsijää), kun taas jos joku ei saa toivomaansa lasta on kärsijöitä vain 1. Siispä tulee valita vaihtoehto jossa kärsimyksen määrä jää pienemmäksi, kun kerran kompromissi jossa kukaan ei kärsi ei ole mahdollinen.
 
hhgffg
Sehän on vaan hyvä asia,jos kerran tietää ettei halua enempää lapsia.Jokainen määrää omasta kehostaan ja elämästään loppujen lopuksi ihan itse.Tekeväthän naisetkin abortteja,vaikka miehet lapsen olisivatkin halunneet.
 
Myönnän, että koen surua, jos lapsiluku jää tähän. Uskoisin että siitä pääsee yli. On aika jännää millainen valta miehellä on loppuelämääni, tulevaisuuteeni. Uskon, että tiiminä teemme kokonaisuudelle parhaat ratkaisut kuitenkin. Mies tietää, etten pistä hanttiin suuremmalle lapsimäärälle eli jää hänen tahdostaan kiinni miten käy. Toisaalta meidän hedelmällisyys on 5 pakastealkiomme varassa muutenkin.
 
"vieras"
Onko sitten niin, että miehet osaavat laskea elatuskykynsä lasten suhteen, toisin kuin naiset, jotka tekevät lapsia, koska vauvat ovat niin ihania. Onneksi nyt aletaan vetämään jotain rajaa näiden hobbitihautomoiden kanssa.
 
näinkin päin
Mä toivoisin, että mies kävis laittamassa piuhat poikki. Yhtään lasta ei meille kyllä enää tule eikä niitä mies tee muidenkann kanssa kerta on jo ekasta liitosta muutama siunaantunut.
 
"Siis"
Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna, joten mies menetteli ihan oikein.

Miksi mieheltä olisi itsekästä päättää asiasta itse, mutta naiselta ei olisi itsekästä vaatia oman lisääntymishalunsa huomiointia? Tuo kun on vähän semmoinen joko-tai -kysymys, ei oikein ole sitä vaihtoehtoa että no okei, tehdään vielä puolikas lapsi.
 
yhden äiti
[QUOTE="vieras";28926198]Onko sitten niin, että miehet osaavat laskea elatuskykynsä lasten suhteen, toisin kuin naiset, jotka tekevät lapsia, koska vauvat ovat niin ihania. Onneksi nyt aletaan vetämään jotain rajaa näiden hobbitihautomoiden kanssa.[/QUOTE]

Meillä ainkin mies päätyi yhteen lapseen juuri taloudellisista syistä. Itse olisin halunnut kaksi mutta yhteen sitten päädyimme. Nyt olemme jo nelikymppisiä.
 
[QUOTE="vieras";28926535]Kuka täysjärkinen mies haluaisi olla vapaaehtoisesti eunukki :O[/QUOTE]Vaikka sanavalinta onkin hieman väärä niin olen samaa mieltä. Toisaalta, on valitettavan paljon tapauksia joissa nainen aikoo hankkiutua tai on jopa jo hankkiutunutkin raskaaksi miehen tietämättä, halpamaisin temppu mitä voi tehdä. Jos jostain kumman syystä haluaa jatkaa tuollaisessa parisuhteessa jossa toiseen ei voi näissä asioissa täysin luottaa niin ehkä siinä tapauksessa sterilointi on miehelle ainoa vaihtoehto. Lapsen hankkimisen pitäisi aina olla yhteinen päätös ja hankkimatta jättämisestä on molemmilla viime kädessä itsenäinen oikeus päättää jos yhteisymmärrykseen ei päästä.
 
"northern soul"
Miehen kaveri laitatti piuhat poikki vaimoltaan salassa yhden lapsen jalkeen, koska ei kuulemma ikina missaan tapauksessa halua lisaa. Taman tyypin vaimo ei tieda, mutta kaikki muut tuntuu tietavan. Tervetta meininikia.
 
vietras
Me ei miehen kanssa haluta enää lisää lapsia, mutta mies ei silti halua piuhojaan poikki. Mä yritin sitä ehdotella, mutta ei mennyt läpi. Mä olisin halunnut sterilisaation, mutta hormonikierukka tuntui kuitenkin paremmalta vaihtoehdolta sivuoireiden suhteen.
 
"vieras"
Me ei miehen kanssa haluta enää lisää lapsia, mutta mies ei silti halua piuhojaan poikki. Mä yritin sitä ehdotella, mutta ei mennyt läpi. Mä olisin halunnut sterilisaation, mutta hormonikierukka tuntui kuitenkin paremmalta vaihtoehdolta sivuoireiden suhteen.
Mies ei halua piuhoja poikki koska mies voi tulla isäksi vaikka vielä 65-vuotiaana. Nainen vaan kannattaa jossain vaiheessa vaihtaa nuorempaan :D
 
vietras
[QUOTE="vieras";28926686]Mies ei halua piuhoja poikki koska mies voi tulla isäksi vaikka vielä 65-vuotiaana. Nainen vaan kannattaa jossain vaiheessa vaihtaa nuorempaan :D[/QUOTE]

Voi kyllä, mutta mun mies ei halua nyt enää vähän vajaa 40-vuotiaana isäksi. Lähinnä viittasin tohon ruutiukon kommenttiin, eli mies varmaan kokee olevansa vähemmän mies, jos on piuhat poikki :)
 
Ääliö älä lyö
Eunukilta on poistettu kivekset ja mahdollisesti muutkin sukupuolielimet. Sterilisaatiossa taas mieheltä on siemenjohtimet katkaistu. Mälli tulee kuin ennenkin, mut siitä puuttuu siittiöt. Ulkonäöllisesti ei eroa.
 
Ei oo laittanut, mutta eikös se ole ihan fiksua toimintaa, jos kerta on varma ettei enää halua lapsia? Ja varsinkin jos yhtään epäilee että puoliso alkaa painostaa tai käy "vahinko" ja unohtaa vaikka ottaa pillereitä.
Olen ihan samaa mieltä. Ideaalitilanteessahan päätökset on yhteisiä, mutta jossain vaiehessa, jos toisella on hyvin vahvasti se mielipide ettei enempää enää, ei oikeasti voi pakottaa. Se on sitten siinä.
 
[QUOTE="vieras";28926535]Kuka täysjärkinen mies haluaisi olla vapaaehtoisesti eunukki :O[/QUOTE]

Enpä usko että kovin moni. En kyllä myöskään usko että moista leikkausta kovin moni kirurgi vapaaehtoisesti Suomessa lähtisi suorittamaan. En ihmettelisi vaikka tulisi lait vastaan. Menee tuolle "amputaatio" linjalle.. Ehkä jossain tallinnalaisella klinikalla tämäkin hoituisi?
 
"Vieras"
Voihan se "vaimo" tehdä lapsia jos haluaa, kenen kanssa vaan. Ihan kuten voisi vaikka mies olisi omakin. Senkun uskottelee, että ei ole pettänyt.

Eli suomeksi, kyllä Mies päättää kun/jos lapsi tehdään. Nainen on kohtu.

[QUOTE="jep";28925801]Kyllä siinä tehokkaasti päätetään vaimonkin lisääntymis asiat kun toinen tekee sterilisaation, yleensä jos toisen lapsiluku ei ole täynnä niin hän haluaa lisääntyä nykyisten lasten isän kanssa, eikä ajattele että teempä jonkun muun kanssa. Jos mies laittaa piuhat poikki niin tekee päätöksen myös naisen puolesta, lisääntyykö hänkään enää..ja se ymmärrettävästi ahdistaa.[/QUOTE]
 

Yhteistyössä