Kenenkään miehellä AD/HD?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ralliperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ralliperuna

Aktiivinen jäsen
18.06.2008
1 552
0
36
Miten se vaikuttaa elämään/ne?
Mein ukolla on tutkimukset joskus alotettu ja lääkäri jotenkin aikoinaan asian todennutkin,lääkitystä hänellä ei ole ja varsinainen diagnoosikin jäänyt ilmeisesti antamatta mutta kuitenkin.Ja tämä on siis ihan selkeästi miehessä näkyvissä että hänellä se on.
On ruvennut jotkut asiat v*tuttamaan kun ei mene hänelle perille,ei muista mitä hänelle on puhuttu,ei pysty keskittymään mihinkään mikä ei ole hänen mielestään mukavaa.. :kieh: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
miun ukolla on ja se on välillä aika raivostuttavaa, mut välillä nii sulosta :D Muistin kanssa ongelmia on!!!!mut eik se oo kaikilla miehillä?? :D

SULOSTA?!? :o
Meillä kaikkee muuta.Mies ei pysty syömään ruokaa ellei lue samalla lehteä.Jos puhun hänelle siinä samalla hän vastaa joo ja väittää myöhemmin etten ole mitään puhunutkaan. :headwall:
Tilaisuuksissa joissa PITÄISI olla hiljaa hän pitää meteliä.Naksuttaa sormiaan,plärää takkiaan,viheltelee tai kuiskailee minulle jotain astetta typerämpää.Hänellä siis tarvitsisi olla koko ajan jotain tekemistä,vaikka oltaisiin hautajaisissa! :attn:

kuullostaa niin tutulle!!!! :D sitä ku on oppinu vähä ymmärtää ni ei sille voi välillä muuta ku nauraa :D

Mä en oo noin rento.Oon välillä eron partaallakin kun se lupaa tehdä jotain ja sitten väittää ettei oo luvannu eikä teekään.Sit jos ollaan sovittu että hakee mut jostain esim klo 16 niin vartin yli soittaa että unohti. :kieh:

Sitten se ei käy mun vanhemmilla juur ollenkaan,noin 4krt/v.Mä käyn joka viikko.Ei pysty olemaan siellä koska täytyisi muka olla virallinen ja mies ei silloin saa vihellellä ja puhua sopimattomuuksia jne jne.

Ei kannata tehdä lapsia sellaisen kanssa jolla adhd;). Se on perinnöllinen sairaus pääosin. Ei tosin kaikki saa sitä lapsista mutta kyllä kantavat sitten sitä viallista geeniä ja saattavat sitten itse aikanaan synnyttää tai siittää kilipää lapsen.

Esim. Vankiloissa suomessa 40%:lla on adhd ja ilman hyvää kasvatusta sellainen ajautuukin rikoksenteille helpommin kuin tervepäinen ihminen.

no meillä on toi 8kuinen tyttö ja kyl siit nyt jo alkaa huomaamaa et ei oikee malta olla aloillaan... ne ku iskän kanssa tuijottaa telkkaa ni kumpikaa ei kuule eikä näe mitää muuta! :D

*muoks: siihe saakka ku äiti tulee ja sulkee sen television :D

Alkuperäinen kirjoittaja varoittaja kokemuksesta:
Ei kannata tehdä lapsia sellaisen kanssa jolla adhd;). Se on perinnöllinen sairaus pääosin. Ei tosin kaikki saa sitä lapsista mutta kyllä kantavat sitten sitä viallista geeniä ja saattavat sitten itse aikanaan synnyttää tai siittää kilipää lapsen.

Esim. Vankiloissa suomessa 40%:lla on adhd ja ilman hyvää kasvatusta sellainen ajautuukin rikoksenteille helpommin kuin tervepäinen ihminen.

Toooosi mukava viesti. :hug:

On todettu. Lääkityksen jälkeen elämä on muuttunut periaatteessa täysin. Meillä ne oireet näkyivät keskittymiskyvyttömyytenä, kyvyttömyytenä saattaa asioita loppuun, hermoiluna ja räjähdysherkkyytenä. Mies saattoi haastaa riitaa ja siis ihan aloittaa tappelun vain kun ei tapaa keksinyt purkaa viritystään. Sen lisäksi meilläkin on näitä "ET varmana ole mitään sellaista mulle koskaan sanonut." Sitten sille jäi päälle asioita. Eli siis esimerkiksi pakonomainen tarve etsiä jännitystä (ennen rahapeleistä). Sitten ne sen keräilyvimmat tai johonkin asiaan jumiutuminen on kanssa varmasti osa oireita. Esimerkkinä vaikka miehen smurffit. Yhden jälkeen piti saada toinen, toisen jälkeen kolmas, kohta niitä on 300. Jokaisesta erilaisesta versiosta tiedetään värivariaatiot, valmistuvuodet ja rahallinen arvo ebay-markkinoilla ja kotimarkkinoilla. Ja ne hemmetin smurffit eivät ole ainoa mihin on jumiutunut. Näissä asioissa sillä on norsun muisti.

Meillä on periaatteessa ollut monta kertaa oikeasti avioero lähellä. Ehkä nyt kun on omia prosesseja läpi käynyt (käyn kyllä edelleen), elämä on tasaantunut miehen lääkityksen myötä ja sen myötä, että minä osaan lukea vähän enemmän miestä. Ymmärrän AD/HD:n luonnetta ja yhdistää moniin vaikeuksiin joita meillä on ollut (ja on). Tietäminen helpottaa asian käsittelyä, vaikka se ei siitä helppoa teekään.

Alkuperäinen kirjoittaja leenu:
Mun keskimmäisellä lapsella on ad/hd ja hällä on siihen lääkitys. Mut kummallakaan vanhemmista ei ole. Et ei se aina ole perinnöllistä.
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/hairikot.html

Minun miehellä on myös, vaikkei virallista diagnoosia. Kauppaan ei voi päästää tai voi , mutta sieltä ei vahingossakaan tule sitä mitä pitäsi. Saattaa soittaa, että nyt täällä olen, mutta ei hajuakaan mitä piti tuoda. Ei auta vaikka lappu mukana, kun sekin usein unohtuu autoon tai vaikka olisi kädessä niin ei sitä jaksa lukea. Puhuu myös kaikille ja tuntee kaikki:). Välillä rasittava, kun on niin ailahtelevainen.

miun ukolla on ja se on välillä aika raivostuttavaa, mut välillä nii sulosta :D Muistin kanssa ongelmia on!!!!mut eik se oo kaikilla miehillä?? :D

Miehet onneksi oppii kaikki tarvittavat. Tulosta tämä ja teippaa seinälle sinne, missä hän viipyy pisimpään joka päivä:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/seinalle.html

Alkuperäinen kirjoittaja tärkeysjärjestys: ei suuhun näitä!:

Miehet onneksi oppii kaikki tarvittavat. Tulosta tämä ja teippaa seinälle sinne, missä hän viipyy pisimpään joka päivä:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/seinalle.html

Hei, lopetatko jo alkuunsa sen turhakkeesi massapostittamisen Kokkeli Paula.

Yhteistyössä