Mä olen aivan samaa mieltä siitä, että pakko se ei ole. Se on valinta.
Me asumme keskustassa. Meillä on iso ja kaunis asunto. Viihtyisä. Laitamme itse porukalla tavallista ja terveellistä ruokaa. Ulkoilemme, vaellamme, käymme kerhoissa, askartelemme ym. touhuamme yhdessä koko perhe. Ei maksa mitään, tai juuri mitään. Minä opiskelen ja kaksi lastamme on kotihoidossa. Miehellä on pienipalkkainen työ ja hän tekee melko vähän tunteja, jotta voi hoitaa lapsiamme minun pakolliset koululla käynnit. Minä saan opintotukea (n.260e/kk) ja vanhempainrahaa sen minimin ja tietenkin lapsilisät. Emme saa asumistukea, emme saa toimentulotukea. Emme ole edes hakeneet.
Meidän ei ole pakko viedä lapsia hoitoon. Meillä on kaikkea, mitään ei puutu.
Emme siis elä äärimmäisessä köyhyydessä, joista täällä jo jänniä visioita maalailtiinkin..
Kyllä, olen koulussa noin kaksi vuotta muita pitempään. En kuitenkaan osaa ajatella, että sen takia en töitä saisi. Kyllä saan, se on varmasti muistakin asioista kiinni.
Tässä meidän valinnat. Jonkun mielestähän tässä ei muita vaihtoehtoja olisi kun laittaa lapset pois elämää häiritsemästä, ettei olisi niin kovin kurjaa. Elämä on kuulkaas valintoja. Jos haluaa leveätä elämää ja toteuttaa itseään töissä, se on tietenkin ok, mutta voisiko sen sanoa myös niin. Että on valinnut niin. Koska ainoa pakko se ei kyllä ole.