Kenenkään ei ole pakko imettää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NIH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yhteiskunta painostaa:
Jokainen tekee ratkaisunsa itse, turha täällä on marista. Mutta kun se imettäminen on niin helppoa ja luonnollista, toivottavasti kaikki tajuaa että heillä on oikeus imettää jos haluavat.

Näinpä. Huomasin, että kaarella huutavaa lasta oli hyvin helppo koittaa imettää ja oli mukavaa kun imetys-yritys päättyi aina kyyneliin. Tämä oli niin varsin helppoa ja mukavaa, että en halunnut lapseni nauttivan liikaa ja päätin tuhota hänet korivikkeilla :S

:D Hyvin kirjoitettu! Oikeasti!

Jaa äidinmaito aina parasta? Mun lapset on olleet "allergisia" mun maidolle mikä on aiheuttanut sen että lapsilla on lukuisia ruoka-aineallergioita. Jos he eivät olisi koskaan saanut yhtään mun rintamaitoa niin todennäköisesti ei olisi mitään allergioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Eiköhän kaikki sen tiedä, ettei se pakkoa ole. Onneks moni kuitenkin ajattelee myös vauvaa, ja imettää hänen vuoksi. Eikä itsensä.

Miten se on vauvalta loppujen lopuks pois jossei imetä?

Äidinmaito on parempaa vauvalle kuin korvike.

Perustele!

Omat lapset 99 % pulloruokittuja, neljä lasta. Eivät ole juurikaan nuhaa pahempaa ikinä sairastaneet. Liki kaikki tuttuni ovat imettäneet. Ja kaikki, ja tämä on tosi juttu, ovat sairastaneet enemmän kuin minun lapseni, ovat kuka allerginen kuka astmaatikko.

Eli millä lailla se korvikemaito oli nyt niin huono vaihtoehto minun lapsilleni???

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Te jotka kertovat sairaus- ja allergiatarinoita äidinmaidolla kasvaneista lapsista, oletteko tulleet ajatelleeksi kuinka sairaita/allergisia ne lapset olisi jos olisivat saaneet äidinamidon sijasta korviketta??

Kyllähän se niin on, että äidinmaito on _yleensä_ vauvalla paras ravinto, kuitenkin korvikkeella kasvaa vallan mallikelpoisia yksilöitä :D Ei se, että on korvikevauva tarkoita automaattisesti sairasta elämää ja menetettyä äidinrakkautta, aivan kuin ei äidinmaitokaan takaa lapselle tervettä elämää ja rakkautta.

Niin no, mutta kun kaikki tuntemani korvikelapset ovat olleet terveitä ja kaikki tuntemani imetetyt enemmän tai vähemmän nuhaa, kuumetta, flunssaa, korvatulehduksia, allergioita, astmaa yms sairastavia, että kyllähän sitä todellakin alkaa miettiä, ettei se äidinmaito ihan niin hyvää olekaan verrattuna korvikkeeseen. Ainoat hyvät puolet, mitä tulee mieleen, ei tarvitse pulloja pestä ja on ilmaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Eiköhän kaikki sen tiedä, ettei se pakkoa ole. Onneks moni kuitenkin ajattelee myös vauvaa, ja imettää hänen vuoksi. Eikä itsensä.

Äidinmaito on parempaa vauvalle kuin korvike.

Perustele!

Omat lapset 99 % pulloruokittuja, neljä lasta. Eivät ole juurikaan nuhaa pahempaa ikinä sairastaneet. Liki kaikki tuttuni ovat imettäneet. Ja kaikki, ja tämä on tosi juttu, ovat sairastaneet enemmän kuin minun lapseni, ovat kuka allerginen kuka astmaatikko.

Eli millä lailla se korvikemaito oli nyt niin huono vaihtoehto minun lapsilleni???

Miksi mammat kuvittelevat, että fakta kuin fakta on paikkansapitämätön jos tietää yhden tapauksen jossa asia on toisin päin? Sä et myöskään voi tietää minkä verran lapsesi olisivat sairastaneet jos olisitkin imettänyt. Eli kommenttisi ei todista yhtään mitään, eivätkä muutkaan samanmoiset joita tässä ketjussa löytyy.

Vastustuskykyä, lämpöä ja läheisyyttä. Yhteys äitiin voi jäädä kaukaiseksi koko loppuelämäksi, ellei imetä.

Vauvahan ei saa lämpöä ja läheisyyttä jos syö pullosta???

Mun täytyy tähän kommentoida että meillä ainakin esim. iltatissi on pojalle maailman tärkein. Se kun tietää että se sen vuoro niin oikein ryömii vauhdilla viereen ja haukkaa rinnasta. Tiedän, että kysymys nimenomaan on läheisyydesta koska poika on senverran jo iso että on vetänyt puuron jo sitä ennen. Sama aamulla kun imetän kuudesta eteenpäin, pieni ottaa torkut ja taas syö tissiä, ottaa torkut jne. Uskon ettei tuonkaltaista läheisyyden tunnetta (=yhteistä) voi kyllä millään korvata.

Mutta pullovauva voi saada toisenlaista läheisyyttä varmasti ja kun oppii siihen niin eihän se enää rintaa edes kaipaa. Kyllä on monia tuttuja jotka ei oo ollenkaan imettänyt lasta eikä ne lapset rintaa edes osaa kaivata.

Jaa äidinmaito aina parasta? Mun lapset on olleet "allergisia" mun maidolle mikä on aiheuttanut sen että lapsilla on lukuisia ruoka-aineallergioita. Jos he eivät olisi koskaan saanut yhtään mun rintamaitoa niin todennäköisesti ei olisi mitään allergioita.

Mä en ainakaan usko että mun lapsi olisi vähemmän allerginen jos en olisi imettänyt. Vauva voi todella hyvin rintamaidolla kun minä vältin allergisoivia ruokia.
Oliko sun lapset nimenomaan allergisia sun maidolle?

Yhteistyössä