kenen vauvalla/lapsella kireä kielijänne??

Mulla on ollut penskana moinen, en olisi oppinut puhumaan, jos ei olisi leikattu .

:p

Kielijänne oli sen verta kireä, että mull aon semmoinen perskieli vieläkin B)

Lääkäri oli leikannut puudutuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmelis:
Mulla on ollut penskana moinen, en olisi oppinut puhumaan, jos ei olisi leikattu .

:p

Kielijänne oli sen verta kireä, että mull aon semmoinen perskieli vieläkin B)

Lääkäri oli leikannut puudutuksessa.

mulla oli kanssa ja mun systerillä...en tiedä onko sit periytyvää et tuleeko tytölle..mutta itse muistan sen ärrä vian ja ne puheterapeutilla juoksut.. :headwall:

Meidän pikkumieheltä leikattiin kielijänne tän kuun alussa, ikää oli silloin 5 kk. Itse toimenpide on pienelle vauvalle tosi helppo, suukirurgi nappasi jänteen ilman puudutusta, eikä poika edes huomannut koko juttua. Mutta kun päästiin kotio, alkoi haava vaivaamaan ja loppupäivä itkeskeltiin. Kieli on edelleen kireä, ja menee sydämenmalliseksi. Yhtään poika ei pysty kieltä näyttämään :( Saa katsoa että meinaako ne leikata uudelleen isompana. Sitten se on vissiin vähän vaativampi operaatio..

Mymmelis, sä kun sanoit että sulle on jäänyt "perskieli" xD niin ei se sitten kuitenkaan haitannut enää puhetta vai? Toivottavasi meidänkin pikkuinen säästyisi niiltä uusiltä leikkauksilta..

Meiän kaikilla pojilla ollu kireä kielijänne,kahdelta nuorimmaiselta se on leikattu jo laitoksella,pieni nipsasu ja tippa verta tuli.Yhdeltä pojalta leikattiin n. vuoden ikäsenä samalla kun leikattiin kitarisat ja korvat putkitettiin,kielen alus oli täynnä tikkejä ja toipuminen tuskallista vaikka burana suppoja annoin 4t välein.
Kahdella se on vielä jäljellä,toista se ei haittaa, toisella r-kirjain tulee väärin.

Yhteistyössä