kenen vakuutuksella on auto?

lumihiutale82

Aktiivinen jäsen
17.08.2006
3 088
0
36
silloin kun tehdään omistajan vaihdos ja siinä on se 7 päivää aikaa ottaa se omiin nimiin?
eli siis onko se niin kauan vanhan omistajan vakuutuksella kun uusi omistaja käy rekisteröimässä auton omiin nimiin?

Luovari on luovari ja sen päivämäärä on se mihin omistus loppuu, sen jälkeen on jokaisen oma asia ottaako vakuutusta vai ei. Eli uusi omistaja ottaa vakuutuksen autoonsa jos sattuu huvittamaan. Eihän tämä vanha omistaja saa siitä syytettäkään jos uusi omistaja omalla autollaan kännissä ajelee, omahan on autonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luovari on luovari ja sen päivämäärä on se mihin omistus loppuu, sen jälkeen on jokaisen oma asia ottaako vakuutusta vai ei. Eli uusi omistaja ottaa vakuutuksen autoonsa jos sattuu huvittamaan. Eihän tämä vanha omistaja saa siitä syytettäkään jos uusi omistaja omalla autollaan kännissä ajelee, omahan on autonsa.

joo.mutta kenen vakuutuksella on siihen asti kun uusi omistaja ottaa sen vakuutuksen....7 päivää on kuiteski aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:

joo.mutta kenen vakuutuksella on siihen asti kun uusi omistaja ottaa sen vakuutuksen....7 päivää on kuiteski aikaa.

Usko nyt jo sitä ukkoos, en minä ainakaan maksaisi toisten autojen vakuutuksia, ellei uusi omistaja ymmärrä ottaa vakuutusta kun auton ostaa oma moka, mulle ainakin tehtiin vakuutus samantien autokaupassa että oli heti voimassa jo kotimatkalla.

Usko nyt jo sitä ukkoos, en minä ainakaan maksaisi toisten autojen vakuutuksia, ellei uusi omistaja ymmärrä ottaa vakuutusta kun auton ostaa oma moka, mulle ainakin tehtiin vakuutus samantien autokaupassa että oli heti voimassa jo kotimatkalla.

nii mä uskonki mutta siis kenen vakuutuksella se sit on sen 7 päivää?kun 7 päivää on aikaa ottaa se omiin nimiin ja silloin siinä on myös vakuutus.mutta kenen nimissä?

mun mies väittää että se vanhan omistajan vakuutus katkeaa siihen kun tehdään luovari.

ei katkea jos uusi omistaja ei tee uutta vakuutusta!
siksi kannattaakin tehdä vakuutusyhtiöön oma autonmyynti-ilmoitus vai miksi sitä sanotaan.

asian kantapäänkautta oppinut!!

Liikennevakuutus
Ostamallesi autolle sinun tulee ottaa liikennevakuutus heti omistusoikeuden alkamishetkestä lähtien. Jos edellisellä omistajalla on ollut liikennevakuutus, on sinulla aikaa uuden liikennevakuutuksen tekemiseen seitsemän (7) päivää eli sama määräaika, jona uuden omistajan on viimeistään rekisteröitävä ajoneuvo nimiinsä.

Liikennevakuutuksen voit tehdä lähimmässä Pohjolan toimistossa, asioimistossa tai autoliikkeessä autokaupan yhteydessä.

Myös epäkuntoiselle, liikenteeseen rekisteröidylle ajoneuvolle tulee ottaa liikennevakuutus. Jos ajoneuvo tuhoutuu tai sitä ei muusta syystä enää käytetä, on ajoneuvosta välittömästi tehtävä poistoilmoitus rekisteriin.

Vältä ostamasta ajoneuvoa, missä on omistajia rekisteriin merkityn omistajan jälkeen. Jos ajoneuvo ostetaan muualta kuin rekisteriotteeseen merkityltä omistajalta, on rekisteröinnin määräajat useissa tapauksissa ylitetty ja ajoneuvo on vakuuttamaton, puutteita saattaa olla omistusoikeusselvittelyssä ja ajoneuvoon kohdistuvissa veroissa.

Ottaessasi liikennevakuutuksen Pohjolasta voit samalla hoitaa myös ajoneuvon tavallisimmat nk. liitteettömät rekisteröintiasiat konttorissamme. Ota mukaasi rekisteriotteen ilmoitus- ja tekninen osa.

Oisko sitten, ettei kenenkään, jos on yksityiseltä ostettu? =) Oletetaan, että jokainen tajuaa sen tehdä pikimmiten...

Jos on liikkeestä, liikkeen vakuutuksissa kai... Mut jos ostat yksityiseltä ei ole ainakaan enää sen entisen omistajan.

käys kattoon tämmösestä osoitteesta

Mainio.net>Rahat-kanava>Auton myynti yksityishenkilölle

kyllä se on entisen omistajan vaakutuksessa siihen asti että rekisteröi omiin nimiinsä!!!
vaikka vuoden !!

Yhteistyössä