KENEN tässä nyt oikein pitäisi olla loukkaantunut???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "HUOH"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"HUOH"

Vieras
Tilanne sellainen että olin viimeisiä viikkoja raskaana, olo tosi huono, isommat lapset 4 ja 6v, tosi villejä...

Ja miehen veli sekä hänen "naisystävä" ja heidän täysikäinen poika (vähän vaikea kuvio...) olivat tulossa 150km päästä käymään täällä paikkakunnalla ja jäämässä meille yöksi (rivarikolmio). Samalla paikkakunnalla myös asuu miehen sisko ja äiti joten sielläkin olisivat voineet yöpyä.

No, kun kuulin että ovat meille tulossa ja arvasin että tulevat kaljalaatikon kera, niin lähdin itse lasten kanssa vanhemmilleni yöksi naapuripaikkakunnalle, käymme siellä muutenkin usein. Ajattelin että en jaksa nyt yövieraita ja sitä että itse hoidan lapset koko illan ja aamun kun mies seurustelee vieraiden kanssa.. ja muutenkin hankalaa kun osa asunnosta vieraiden käytössä,..
Joo en ole muutenkaan kovin vieraanvarainen ihminen eli en tykkää yövieraista, mutta etenkin tässä tilanteessa se ei ollut kovin kivaa..

Nyt kuulin sitten (vauva on jo 2kk ja he eivät "päässeet" ristiäisiinkään..) että tämä "naisystävä" oli suuttunut mulle ja sanonut että eivät enää ikinä tule meille kun lähdin sinne vanhemmilleni yöksi kun olivat tulossa..!!

Siis joo ymmärrän että jotkut oikeasti kamalan mielellään majoittavat vieraita mutta minä en ole sellainen, ja he itse tuppasivat yöksi, kukaan ei kutsunut! En nyt vaan olisi jaksanut yövieraita kun itse oli tosi hankala ja kettuuntunut olo loppuraskaudesta.. enkä kyllä yhtään tykkää jos mies menee lupaamaan että voi tulla meille yöksi, kysymättä minulta :/

Eli olenko MINÄ nyt nipo ja minun olisi pitänyt vaan toivottaa heidät tervetulleeksi??
Vai olenko nyt aiheesta vähän loukkaantunut siitä että MINULLE SUUTUTTIIN tästä??

Taustaksi vielä että miehen veljen tunnen kyllä hyvin mutta tämä hänen aikuinen poika ja pojan äiti ovat minulle ihan uusia tuttavuuksia joten senkään takia en niin välittäisi majoittaa puolituntemattomia...

Minä en änkeäisi kolmen aikuisen seurueessa yökylään (saati kaljottelemaan) pieneen asuntoon, etenkään kun talon rouva on viimeisillään raskaana. Teidän asuntohan on jo täynnä pelkästään teidän omasta perheestä.

En olisi jaksanut itsekään katsella vieraita sinun asemassasi. Sinähän teit "hienon" eleen ja lähdit lapsien kanssa pois ja he saivat kaljoitella rauhassa. Miten siitä voi kukaan suuttua?

Pyh, anna sen akan olla ihan rauhassa nokka solmussa. Et tasan menetä mitään :D
aika pölöjä olivat kun tunkivat teille yökylään. Etenkin kun mukana sulle täysin vierasta sakkia. Ite en kehtais.

Annahan "naisystävän" kommentoinnin olla ihan omassa arvossaan eli sujauta sujuvasti mappi ööhön. Käsittääkseni hänkin tiesi tilanteestanne (eli olit viimeisilläsi), joten... Sen sijaan miehellesi saisit olla himpun verran nuiveena, kun moisia menee lupaamaan moisia kestityksiä - olkoonkin vieras kuinka omaa verta ja lihaa..Kyllä hänenKIN ois pitänyt olla huomaavaisempi sinua kohtaan.

Jos vain mahdollista, niin unohda koko juttu. By gones.

sinä et ole tehnyt mitään väärää, ei voi olettaa että viimesillään raskaana oleva jaksaisi aina vieraita. Etenkään jos et muutenkaan ole sitä sorttia. Ihan oikeutetusti lähdit pakoon, ja heidän ei olisi pitänyt edes tuppautua teille minkään keissin kanssa, haloo.

Kiva kun olette kanssani samaa mieltä :) No, lähetin nyt kuitenkin facebookin kautta viestiä (en ole kyllä hänen kaveri) tälle naiselle että kuulin tällaista ja ei ollut mitenkään tarkoitus loukata ketään vaan katsoin tilanteen kaikille kivemmaksi näin..

sinä joustit uskomattoman paljon, jopa vähän enemmän kuin olisi edes tarvinnut. joten siinähän sitten nöksähtää, syytä ei lienisi ainakaan olevan. jos lapsia/odottajaa tullaan katsomaan niin ei heitä tulla katsomaan kaljalaatikon kanssa. eri asia silloin, jos olisivat tulleet nimenomaan teitä katsomaan. ihme muijia nykymaailmassa...

No joo, tuossa tilanteessa on ollut aika typerä idea tulla kaljoittelemaan teille.. ja aika typerä on pitänyt olla myös miehesi että on tuon luvannut heille. Normaalitilanteessa voisi varmaan olla loukkaavaa jos talon emäntä lähtee vieraita "pakoon", mutta luulisi tuossa tilanteessa vieraiden ymmärtäneen yskän.. tai ainakin miehesi olisi se pitänyt heille selittää niin että mitään ei olisi jäänyt hampaan koloon. Tyyliin vanhempasi olivat väen väkisin halunneet sinut ja lapset sinne yökylään tms. eikä niin että vaimo nyt ei jaksa mitään vieraita ja halusi pois ennenkuin tulette paikalle.

Muutenhan yksi yö olisi mennyt ja varmaan olisit jaksanut seuraa pitää, mutta en minäkään lasten kanssa olisi toisten juopottelua jäänyt seuraamaan :/ Joten kyllä tässä ajattelemattomia ovat vieraat ja sinun miehesi.

Ymmärrettävästi nainen loukkaantui koska ei varmaankaan tiennyt että vain miehesi on luvannut yöpaikan. Ainoastaan miehesi tyhmyyttä koko sotku.

Kyllä minäkin olisin hoitanut jutun ihan muuten kuin pois lähtemällä, koska onhan sellainen loukkaavaa. Miten itse suhtautuisit jos kylään mennessäsi talon naisväki poistuisi viivana mielenosoituksellisesti?

Fiksuinta olisi ollut sanoa suoraan, että anteeksi, mutta nyt en tosiaan jaksa yövieraita!

Ei munkaan mielestä kenenkään pitäisi olla loukkaantunut, päin vastoin. Kyllä ton naisystävän pitäisi ymmärtää, ettei viimeisillään raskana saati pienten lasten äitinä jaksa/hyväksy juopottelua omassa kodissa, varsinkin jos hän on ollut itsekin joskus raskaana. (jos ymmärsin oikein)

Hyvä että laitoit hälle viestiä, toivottavasti saatte asiat sovittua :)

Kenenkään ei oikein pitäisi olla loukkaantunut. Miehelle varmasti tekisin selväksi että en misään tapauksessa olisi halunnut vieraita ja hänen vastuullaan olisi myös anteeksipyynnöt ym. selvittely asian suhteen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä