Kenen muun mielestä Sofi Oksanen on kaamee ämmä?

  • Viestiketjun aloittaja ammattinainen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ammattinainen:
siis myös ulkoisesti kuin jutuiltaan. ajattelematon ja yrittää epätoivoisesti näyttää taiteilijalta.
Eiks se sitten ole taiteilija?

Oksanen on mamme tämän hetken palokituin ja arvostetuin nuori kirjailija. Ehkä ei siis ap kannata ainakaan kovin lukeneessa seurassa laukoa mielipidettäsi Oksasesta.

Toisaalta, haukuttiinhan Aleksis Kivikin aikanaan maan rakoon...
 
Ai nykyään pitää olla palkintoja saanut yms jotta on lupa sanoa mielipiteensä.Jo on omituiseksi mennyt sananvapaus.. :whistle:

Ja itse oon sitä mieltä,että suhteellisen hyviä opuksia nainen on kirjoittanut.Ulkoisesti näyttää noh...omalaatuiselta ja mun silmiin epäsiistiltä,mutta tyylinsä kullakin.
 
ap
lukeneessa seurassa =) hahhahahaa Kyllä mä oon myös lukenut noita teoksia ennekuin arvostelin. Niin ja ei se merkitse aina että kun on yleisesti arvostettu niin kaikkien pitäisi tykätä. Kaikki ei pidä samanlaisista ihmisistä ja tyylistä vaikka olis kuin arvostettu ja palkittu. Musta se on silti kaamee ämmä tilanne mikä hyväsä. Olihan natsismikinb joskus yleisesti suosiossa saksassa.
 
Alisa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen saanut mutta ei alalla. kyllää se on kaikkien oikeus arvostella vapaassa maassa =)
No sen nyt huomaa mainitsemattakin. Perustellut ja ennen kaikkea asialliset mielipiteet ovat sallittuja, mutta kaamea ämmä ei minusta ole asiallinen mielipide, eikä mielipiteelle riitä perusteluiksi vihjailut ulkonäöstä ja yksisanainen maininta ajattelemattomuudesta.

Kumpikohan teistä ajattelee enemmän? En voi yleistää yhden kommentin perusteella, mutta ainakaan tällä kertaa et ehkä ollut kovin ajattelevainen itsekään, kun tuon viestisi puskit julki. Ainakin Oksanen perustelee mielipiteitään ja on tehnyt ainakin jonkinmoista taustatutkimusta käsittelemistään aiheista. Hän on tietenkin taiteilija ja käyttää kirjailijan tehokeinoja joskus julkisissa kommenteissaankin, mutta ei se nyt hänestä kaameaa tee. Pieni kärjistys kun pääsee mediassa kuuluville vähän toisessa mittakaavassa kuin asialliseen tilastojen tutkimiseen käytetyt mediaminuutit.

Ehkä Oksanen on joskus puhunut jostakin aiheesta vähän harkitsemattomasti, mutta senkään ei saisi antaa leimata naisen koko julkista kuvaa, eikä varsinkaan kirjallista tuotantoa. Se on kuitenkin kiistatta upeaa.
 
tiedän kuka olet
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Veikkaan muuten, että Sofi Oksanen on Suomen kaikkien aikojen toinen Nobel-kirjailija.
Ja mä veikkaan, että sä kuvittelet olevasi äärettömän viisas kun peesität Oksasta ,teki hän mitä teki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän kuka olet:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Veikkaan muuten, että Sofi Oksanen on Suomen kaikkien aikojen toinen Nobel-kirjailija.
Ja mä veikkaan, että sä kuvittelet olevasi äärettömän viisas kun peesität Oksasta ,teki hän mitä teki.
Anteeksi, mutta mistä sä nyt puhut? Tasan ensimmäinen Sofi Oksaseen liittyvä kommenttini tällä palstalla. Toki työssäni olen hänestä kirjoittanut, sitäkö tarkoitat? Miten voit tietää, kuka olen?
 
Suzyanne
En nyt ihan noin voimakkaasti sentään sanoisi. Loistava kirjailija ja persoonallinen tyyli josta en tosin henk.koht. pidä, mutta arvostan persoonallisia ihmisiä jotka uskaltavat näyttää juuri siltä kuin haluavat, eivätkä mene massan mukana. Sofi on niin voimakas persoona että ilman muuta hän jakaa mielipiteet. Itselläni vähän sama homma. :whistle: :D
 

Yhteistyössä